Odzyskiwanie danych z Windowsa

(michal123michal) #1

Dzień dobry wszystkim, na wstępnie nakreślę ze w temacie jestem zielony więc proszę o zrozumienie.

Posiadałem system Win7 z trzema partycjami na jednej był system na jedna była pusta na trzeciej miałem dane. Na komputerze został zainstalowany Ubuntu, który prawdopodobnie scalił partycje i zapisuje w jakimś innym formacie pliki. I tu pytanie czy jest możliwość z poziomu Ubuntu odzyskać tą partycję w całości? Czy może lepiej w jakiś sposób zainstalować Win7 i za pomocą tego systemu odzyskiwać dane?

dzięki

(D35CART35) #2

Czy ty instalowałeś Ubuntu?
Jeżeli partycja z danymi nie została sformatowana przez instalator Ubuntu to powinna być
widoczna z pozycji Ubuntu.:wink:

(michal123michal) #3

tak

(D35CART35) #4

Instalator Ubuntu pyta gdzie zainstalować system, to jak zrobiłeś dałeś mu cały dysk, czy
zainstalowałeś obok, lub sam wytypowałeś partycję?

(michal123michal) #5

zwracałem na to uwagę przy instalacji ale chyba coś poszło nie tak :slight_smile:
teraz jak sprawdzam w Ubuntu w termialu “df -h” to pokazuje mi tylko jedną partycję

(D35CART35) #6

To może partycja z danymi została sformatowana. Masz gparted jak tak to go uruchom i tam
zerknij, jak chcesz to wrzuć tu screena z gparted.

(michal123michal) #7

Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
udev 955M 0 955M 0% /dev
tmpfs 195M 6,0M 189M 4% /run
/dev/sda1 457G 3,9G 430G 1% /
tmpfs 975M 172K 975M 1% /dev/shm
tmpfs 5,0M 4,0K 5,0M 1% /run/lock
tmpfs 975M 0 975M 0% /sys/fs/cgroup
tmpfs 195M 40K 195M 1% /run/user/1000
/dev/sr0 4,3G 4,3G 0 100% /media/michal/WIN7_SP1_32-64_EN-FAXCOOL8

sorki ze nie screen ale może to coś powie

(D35CART35) #8

A ta partycja, czy folder /dev/sr0 4,3G 4,3G 0 100% /media/michal/WIN7_SP1_32-64_EN-FAXCOOL8
czy jej nie widać z pod Ubuntu.

(michal123michal) #9

to jest prawdopodobnie CD ROM

(D35CART35) #10

Wygląda że sformatowałeś partycje a odzyskiwanie danych po formacie to już inna sprawa,