Odzyskiwanie danych z Windowsa

Dzień dobry wszystkim, na wstępnie nakreślę ze w temacie jestem zielony więc proszę o zrozumienie.

Posiadałem system Win7 z trzema partycjami na jednej był system na jedna była pusta na trzeciej miałem dane. Na komputerze został zainstalowany Ubuntu, który prawdopodobnie scalił partycje i zapisuje w jakimś innym formacie pliki. I tu pytanie czy jest możliwość z poziomu Ubuntu odzyskać tą partycję w całości? Czy może lepiej w jakiś sposób zainstalować Win7 i za pomocą tego systemu odzyskiwać dane?

dzięki

Czy ty instalowałeś Ubuntu?
Jeżeli partycja z danymi nie została sformatowana przez instalator Ubuntu to powinna być
widoczna z pozycji Ubuntu.:wink:

tak

Instalator Ubuntu pyta gdzie zainstalować system, to jak zrobiłeś dałeś mu cały dysk, czy
zainstalowałeś obok, lub sam wytypowałeś partycję?

zwracałem na to uwagę przy instalacji ale chyba coś poszło nie tak :slight_smile:
teraz jak sprawdzam w Ubuntu w termialu “df -h” to pokazuje mi tylko jedną partycję

To może partycja z danymi została sformatowana. Masz gparted jak tak to go uruchom i tam
zerknij, jak chcesz to wrzuć tu screena z gparted.

Filesystem Size Used Avail Use% Mounted on
udev 955M 0 955M 0% /dev
tmpfs 195M 6,0M 189M 4% /run
/dev/sda1 457G 3,9G 430G 1% /
tmpfs 975M 172K 975M 1% /dev/shm
tmpfs 5,0M 4,0K 5,0M 1% /run/lock
tmpfs 975M 0 975M 0% /sys/fs/cgroup
tmpfs 195M 40K 195M 1% /run/user/1000
/dev/sr0 4,3G 4,3G 0 100% /media/michal/WIN7_SP1_32-64_EN-FAXCOOL8

sorki ze nie screen ale może to coś powie

A ta partycja, czy folder /dev/sr0 4,3G 4,3G 0 100% /media/michal/WIN7_SP1_32-64_EN-FAXCOOL8
czy jej nie widać z pod Ubuntu.

to jest prawdopodobnie CD ROM

Wygląda że sformatowałeś partycje a odzyskiwanie danych po formacie to już inna sprawa,
ja akurat nie mam na to pomysłu, może ktoś inny z forum coś podpowie.:wink:

ok, dzięki