Ogromne lagi podczas grania


(stel11) #1

Witam,

Problem jest taki... nie dawano przestawiłem się z win xp na win 7 no ii pomyślałem sobie, że gdy będę mieć nowy system to wszystko szybciej będzie działać. No cóż na pierwszy ogień poszedł a Fifa 07 co pamiętam całkiem całkiem nieźle działała na windowsie XP na niskiej rozdzielczości i średnik detalach działała w 25 FPS, a na win 7 10-15 FPS. Nazwa mojej karty graficznej jest taka : Via Chrome9 HC IGP WDDM 1.1, ale jak miałem win XP to nazwa była via chrome9 HC IGP Family może złe sterowniki ściągłem. Co do gothicu mam takie lagi, że nie wiem co  w mieście mam 10-20 FPS, a poza miastem 20-30FPS. Jest to trochę śmieszne bo mając windows XP miałem w mieście 20-35 FPS, a poza miastem to nawet 60 FPS wiec nie rozumiem czemu są takie spadki FPS ;/

Nie ściągałem żadnych modów czy co po prostu zainstalowałem sobie Gothic 2 a potem dodatek Noc Kruka wiec nie rozumiem czemu jest tak okropnie. Tak wiem karta graficzna jest tragiczna, ale w te starsze gry takie z 2002 roku daje rade. Podajcie jakieś porady, wskazówki żeby poradzić sobie z tym kryzysem :slight_smile:

Pozdrawiam, Stel1


(Dimatheus) #2

stel11 , zapoznaj się, proszę, z tym tematem i stroną, a następnie - korzystając z przycisku Edytuj (na dole pierwszego posta po prawej stronie) i opcji Użyj pełnego edytora - popraw tytuł wątku tak, by mówił konkretnie o problemie. Poprawnie zatytułowany wątek zwiększa szansę na uzyskanie szybkiej pomocy. Zignorowanie tej prośby będzie skutkować przeniesieniem tematu do kosza.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Fanboj O) #3

Zacznij od 

http://www.dobreprogramy.pl/DirectX,Program,Windows,12426.html


(MrBeckham666) #4

widocznie musisz miec stary komputer dlatego przesiadka na windows 7 nic tu nie dała tylko pogorszyła sprawe.

 

z regóły mając słąbszy procesor niż C2D 2 ghz i mniej ramu niż 2 gb nie ma sensu instalowac nowszego systemu niż xp bo nie bedzie działać to zaciekawie.


(stel11) #5

Czyli nic nie zrobię póki nie będę mieć windows XP, ale niestety nie mam płyty bo się gdzieś zapodziała dlatego kupiłem windows 7.

No kurde musi coś być żeby ruszyło jak ta lala :smiley:

Pozdrawiam, Stel11


(rgabrysiak) #6

Cześć,

Jest takie coś i nazywa się modernizacja sprzętu. Zamiast zwiększania ilości pamięci ram zainwestuj w dedykowaną kartę graficzną.


(stel11) #7

Dedykowana karta graficzna pierwszy raz coś takiego słysze. Nie mam przed sobą kompa, ale jak będę mógł wejść to uzupełnie tą niewiedze.

A tak w ogóle warto kupić 2 gb ramu na tego wina 7 ??

Pozdrawiam, Stel11


(rgabrysiak) #8

Cześć,

 

Jeżeli bardzo potrzebujesz to tak, pamiętaj jednak, że zwiększenie ilości pamięci nie spowoduje, że gry zaczną lepiej działać. Twoim problemem w grach. jest w pierwszej kolejności zintegrowana karta graficzna a nie zbyt mała ilość pamięci ram.


(stel11) #9

A w ogóle jest mozliwość jej wymianie bo z tego co słyszałem jest to możliwe ale nie opłacalne :slight_smile:

A co do Ramu moze mi się przydać do gier lepszych :wink:

Pozdrawiam, Stel11


(rgabrysiak) #10

Cześć,

Napisz jaką płytę główną posiadasz, jaki zasilacz, a może ktoś ci coś doradzi.

Saper na Full HD pewnie wtedy pójdzie :wink:


(stel11) #11

Notebook PC VT6363A o model wam chodzi a co do a zasilacz V85 o to chodzi  ?

Pozdrawiam, Stel11


(Giiixxxx6) #12

Cześć,

model płyty głównej i zasilacza znajdziesz  w Menedżerze urządzeń 


(stel11) #13

ja tam nie widzę płyty głównej xD


(Giiixxxx6) #14

To pobierz program typu Everest, nie pokażę Ci jak u mnie wygląda Menedżer urządzeń gdyż używam Linux Mint


(stel11) #15

Everest free nie pokaże mi płyty głównej już go testowałem, a płatnej wersji nie ruszam … a więc co dalej :slight_smile:

Pozdrawiam, Stel11


(Dimatheus) #16

Hej,

Masa innych programów. Na przykład CPU-Z bądź Speccy.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(stel11) #17

CPU-Z okej mam ten program, ale o które okienko wam chodzi ??

Pozdrawiam, Stel11


(Polski Derp) #18

Cześć,

CPU-Z zakładka Mainboard: http://scr.hu/45gq/8oa9y

 

 

Pozdrawiam,


(rgabrysiak) #19

Cześć,

Jeżeli masz notebooka to karty graficznej nie wymienisz. Pozostaje ci prosty wybór - zrezygnuj z gier, albo wróć do starszego systemu, na którym jak piszesz wszystko działało w miarę poprawnie.


(stel11) #20

To Lipa czyli nie pogram sobie w starsze gierki ;/

Nie no ciężko mi będzie zrezygnować z gier, a tak na serio to nie ma jakiegoś sterownika czy programu cokolwiek żeby w miarę się grało w te starsze gierki ??

Pozdrawiam, Stel11