Opel corsa- problem

Witam

Jutro mam egzamin na prawo jazdy, uczyłem się jeździć samochodem typu Fiat Punto, okazało się jednak, że egazmin mam zdawać na Oplu Corsa :? i szczerze powiedziawszy nie orientuję się gdzie co jest(pod maską, oraz ustawianie świateł) Znowu taki nieumiejętny nie jestem, żeby nie wiedzieć gdzie jest silnik, albo bagnet od oleju lub płyn do spryskiwaczy. Nie wiem tylko gdzie jest “pojemnik” do płynu hamulcowego i do chłodnicy(w różnych pojazdach jest w innym miejscu) Szukałem na google schematu corsy, ale jakoś nie mogę znaleść, jeśli ktoś ma “pod ręka” takowy schemat lub potrafi w łopatologiczny sposób wyłumaczyć gdzie co jest, to proszę o pomoc.

Z góry dziękuje

niemoże tak być !

co do tego co gdzie jest to

każdy zbiorniczek ma odpowiednie oznaczenia !

trzeba tylko je odczytać

niewidze tu problemu … :?

Pewny jesteś? W rzeczywistości jest inaczej

Chyba tylko można rozróznić pojemnik od płynu do spryskiwaczy(bo ma namalowane wycieraczki)

Zapomniałes powiedziec jakie to są Corsy? C czy B?

Jesli o C chodzi to masz tu link i kliknij sobie na zdjęcie z silnikiem

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C1641387

Po lewej stronie masz bagnet oraz wlew oleju do silnika po prawej ten kurek z węzykami to jęśli się nie myle to pojemnik na płyn do chłodnicy a ten w głębi do spryskiwaczy jak coś znajde jeszcze to podrzuce Ci

tak ! masz pełne prawo zdwać takim modelem na jakim się uczyłeś

schowaj się :?

a co do świateł to są jak w astrach I po lewej masz okrągłe pokrętło jak przekręcisz raz w prawo masz postojówki, jak dwa razy masz mijania. Po lewej strony kierownicy masz rączke do kierunkowskazów, jeśli pchniesz ją w kierunku licznika włączą siędługie światła.

http://moto.allegro.pl/item131000982_sliczna_corsa.html

No niestety musisz szybko szukać znajomego z takim autkiem , zazwyczj zbiorniki rozpoznaje sie poprzez dedukcje umysłową , czyli zbiornik z płynem hamulcowym zazwyczaj znajduje się bezposrednio nad pedałem hamulca (oczywiście w komorze silnikowej) osadzony bezpośrednio na pompie hamulcowej , zbiornik z płynem chłodniczym zawiera dwie podziałki min i max zazwyczaj połączony wężami gumowymi średniego kalibru średnicy około 2-3cm z chłodnicą , i jeszcze zbiornik płynu wspomagania kierownicy , znajduje się w pobliżu pompy lub bezpośrednio na pompie wspomagania , weże gumowe zbrojone zazwyczaj biegną do przekładni kierowniczej.

http://www.osk_adam.prawojazdy.com.pl/index.php?site=3

masz corce opisana pod maską

Zawsze możesz sie przejść tam gdzie bedziesz zdawal i poprosic kogos zeby Ci pokazal wnętrze corsy i opisac mu sytuacje jaką masz.

niekoniecznie… w kazdym wojewodztwie czy tam jakims innym ustalonym obszarze jest odgornie ustalony model samochodu na jakim sie zdaje, albo zapisales sie do osrodka ktory wrobil cie w szkolenie na innym samochodzie niz sa zdawane egzaminy albo uczyles sie jezdzic w okregu gdzie obowiazuje zdawanie na punto a zapisales sie na egzamin w okregu gdzie zdaje sie na corsie…

i na pewno kazdy egzaminator bedzie na tyle uprzejmy zeby mu to pokazac? nie wierze. poza tym na teren osrodka egzaminacyjnego nie moze wchodzic osoba ktora nie zdaje egzaminow, przynajmniej u mnie tak jest

nie wiem jak innym ale mi linki tam nie wchodzą (na główna strone da się wejść)

c16413875ah4.th.jpg

czerwonym zaznaczone jest miejsce ukrycia pojemnika na p. hamulcowy

PS.

też mam jutro egzamin

więc powodzenia Panowie

Sam bym chciał wiedzieć :?

Że niby co?

Podsumowując, dziekuję za pomoc. Może zabrzmi troche patetycznie ale jestem wam “dozgonnie wdzięczny” :wink:

Pozdrawiam

Tak się składa, że zdawałem egzamin na Corsie :slight_smile:

Mówimy tutaj o silnik i oświetleniu…to może ja dam inną - cenną radę -> wajcha służąca do otwarcia maski jest zaraz przy lewym nadkolu, żebyś tam za długo nie szukał :smiley: Niektórzy zamiast terminu BAGNET, wolą WSKAŹNIK BAGNETOWY(a czepiają się do byle drobiazgów, także radzę być precyzyjnym)

Powodzenia !

P.S. Jakbyś szukał zbiornika z płynem hamulcowym i nie mógł znaleźć, to może być taki motyw, że będzie ukryty pod KLAPKĄ(zaraz przy szybie auta od strony kierowcy).

A jeszcze mam jedno pytanie, bo tylko raz jezdziłem po “łuku” i niestety wiedza mi już nieco uleciała. Czy w skrócie jest to tak:

  1. Jazda na prost

  2. Skręt w prawo

  3. Zatrzymanie się na “kopercie”

4.Wyprostowanie kół

  1. Ruszanie do tyłu

  2. Skręcenie kierownicy w prawo na"13.30" jeśli pierwszy pachołek schowa sie za(nie wiem zbytnio jak to nazwac, chodzi mi o metalową połaczenie, które dzieli przodnia prawo i tylnią prawą szybe)

  3. Jeśli samochód dojedzie do “prostej” to “wyprostowujemy koła”.

  4. Jedziemy do tyłu, jednoczesnie patrząc w tył.

  5. Dojezdzamy do konca i sie zatrzymujemy

Tyle pamietam, czy w czyms sie pomyliłem? Jeśli tak to proszę o korekte.

No jest to jeden ze sposobów…ja znam inny, ale teraz lepiej ci nie mieszać, skoro przyzwyczaiłeś się do tego.

Napisz jutro jak ci poszło. Powodzenia

Jedź powoli na ‘półsprzęgle’ i wszystko będzię ok.

to fajnego miałeś instruktora !

łuk i ruszanie na wzniesieniu na ty najwięcej oblewa szczególnie na łuku !!

leć sobie na godzine jazdy lepiej ! i wykorzystaj ją na manewry !

bo szkoda powtarzać egzamin

author_vision ma rację, weź sobie tą godzinę albo dwie o ile jeszcze możesz :expressionless: Ja brałem przed egzaminem i było dobrze !

No niestety raczej nie moge, jutro z rana mam egazmin.

A może dacie mi jakieś dobre rady, które zawsze sie sprzydadzą?

Może zdradzisz jaki?