Witam…
Poniżej pochyloną czcionką opisuje sytuację, która przytrafiła mi się na początku tego roku 2021 związaną z oszustwem na mojej osobie dokonaną na portalu „OLX.PL”.
To, że nie pomyślałem logicznie w tamtej chwili tylko zaaferowałem się tym, że znalazła się osoba chętna i dałem się łatwo wiernie wykiwać tej osobie nie świadczy jednak o tym, żeby powiadomione przeze mnie w tej sprawie organy ścigania nie podjęły żadnych działań na rozwiązanie tej sytuacji.
Wiem, że powinienem mądrze do tego podejść i szybko zareagować by nie dać się temu wszystkiemu ponieść, jednak wiele spraw jakie mam na głowie prócz tego sprawiło, że popłynąłem w tym na całego.
Sprawa została zgłoszona organom ścigania w kilku jednostkach także w rejonach mojego miejsca zamieszkania. - Jednak po mimo to, żadnego rozwiązania tej sprawy nie otrzymałem w żadnym zakresie.
Zdecydowałem się, że napiszę o tym również tutaj by przestrzec innych przed tego typu mającymi miejsce procederami.
Może ktoś z Was też udzieli mi rady w jaki sposób mogę to odwrócić na moją korzyść. Gdzie jeszcze mogę taką sprawę zgłosić ? Może ktoś odrobinę mi pomoże w tej sprawie ?
Piszę w sprawie zgłoszenia popełnienia przestępstwa uszustwa w dniu 25.01.2021 na portalu społecznościowym OLX.
Wystawiłem Laptopa Gamingowego na sprzedaż za kwotę 3550 zł na Olx.pl
*
*Skontaktował się ze mną w tej sprawie Pan Bernard Franz Stabler, który był zainteresowany kupnem tego komputera. - Napisał on do mnie z dziwnego numeru telefonu w postaci sms-a na mój telefon.
- Oczywiście poza portalem Olx.pl
Pan Dtabler Swoją tożsamość rzekomo prawdziwą potwierdzał tym o to dowodem swojego dokumentu tożsamości:
Ze swojej strony zaproponował mi, że zapłaci za przesyłkę kurierską do Portugalii kwotę 314,50 zł.
A ja żebym wysłał laptop do jego córki. Więc łatwowiernie wierząc mu na jego słowo wysyłałem komputer na adres, który mi podał w mailu.
Przekonany wówczas byłem, że jak jest osoba zainteresowana tym laptopem i chce ten komputer kupić to napewno akceptuje kwotę tego produktu i poprostu pieniądze za ten komputer mi przeleje na konto bankowe tak jak obiecał.
Tym czasem zamiast pieniędzy dostałem maila od Pana Stablera oraz maila z Jego banku, że pieniądze są przelewane na moje konto na kwotę 3550 zł przez bank BMO Montreal.
Otrzymałem oczywiście potwierdzenie od Pana Stablera w postaci zdjęcia, że taki przelew został zlecony w Jego banku.
Otrzymałem też informację z Jego banku, że taki przelew, o takiej kwocie został wykonany przez Pana Stabler.
Jednak tych pieniędzy nie otrzymałem, a mój laptop dotarł w między czasie do Portugalii.
Kilka dni później, gdy pisaliśmy cały czas ze sobą maile.
Mail Pana Stabler:
Pan Stabler poinformował mnie, że taki przelew zostanie zlecony przez Jego Bank w ciągu 72 godzin.
Jednak przelewu tego na taką kwotę nie otrzymałem ani za pierwszym razem, ani tym bardziej po upływie 72 godzin.
Otrzymałem również taką informację z Jego banku, że przelew zostanie zlecony w ciągu 72 godzin.
Minęły 72 godziny i pieniędzy za laptopa nadal nie otrzymałem.
Po tym czasie, gdy pieniądze nie dotarły na moje konto - korespondując nadal mailowo z Panem Stabler - wysłał mi On wiadomość na mój email, że kwota przelewu jest zbyt niska i musi wpłacić 5000 zł na moje konto w Polsce.
Natomiast ja mam mu zwrócić różnicę ceny laptopa 1450 zł, ale na konto i dane podane na Jego wujka mieszkającego na Ukrainie.
Taka zmiana Jego decyzji wzięła się stąd, gdyż rzekomo bank BMO Montreal ma limity dotyczące przelewów.
Dlatego nie może wpłacić kwoty 3550 zł na moje konto tylko kwotę 5000 zł .
Od Pana Stabler jak i z Jego banku Banku of Montreal standadowo zostałem o tym fakcie poinformowany mailowo. - Bank ten znajduje się w Kanadzie.
Ponieważ cała sytuacja wydała mi się już dziwna i podejrzana nie wykonałem żadnych dodatkowych przelewów czy też jakich kolwiek płatności.
W tej sprawie postanowiłem skontaktować się z bankiem BMO Montreal w celu wyjaśnienia zaistniałej sytuacji.
Nie mogłem skontaktować się telefonicznie z tym bankiem więc skontaktowałem się w tym celu przez Facebooka z Panią pracującą w banku BMO Bank of Montreal podpisującą się w trakcie naszej rozmowy inicjałami - ^ TC.
Dzięki translatorowi anglojęzycznemu udało mi się nawiązać kontakt w języku angielskim z tą Panią jako przedstawicielem Banku Montreal.
Po przedstawieniu Jej całej sytuacji wraz ze wszystkimi screenami/zdjęciami z maili przesłanych do mnie przez Pana Stabler - napisała mi, że żaden z przedstawionych przeze mnie screenów/zdjęć jako dowód w tej sprawie, nie jest zgodny z bankiem BMO Bank of Montreal i nie jest prawdziwy.
Poinformowała mnie również, że bank nie wysyła żadnych takich informacji ani linków do swoich klientów.
Najprawdopodobniej padłem ofiarą oszustwa i poleciła mi zmianę moich dostępów do moich kont bankowych w Polsce i poinformowanie o wszystkim „Organów Ścigania”.
Wszelkie wiadomości od Banku - BMO Bank of Montreal dostawałem z adresu email:
service@bankofmontrealcustomerservice.com
Według Tej Pani wszelkie informacje widniejące na screenach zawierają błędy ortograficzne i są oszustwem.
Natomiast Pan Stabler Bernd Franz kontaktował się zemną poprzez adres email:
Pieniędzy za wysłanego laptopa nie otrzymałem do tej pory dalej jak i też nie otrzymałem zwrotu pieniędzy za wysyłkę kurierską z Polski do Portugalii.
Laptopa też mi nie odesłał z powrotem.
W załączniku wysyłam wszystkie screeny i zdjęcia, które otrzymałem od Pana Stambler jak i też od banku BMO Bank of Montreal.
Wysyłam też nie które screeny z mojej korespondencji mailowej z Panem Stabler jako dowód w sprawie.
W załączniku jest też przesłane przez Pana Stambler zdjęcie jego rzekomego paszportu jako dowód potwierdzenia jego tożsamości.
Na zdjęciach/screenach widać, jakie kwoty, gdzie i na jaki konktetnie adres miałem przelewać moje pieniądze.
Wiem, że cała ta sytuacja wynikła z mojego nie dopatrzenia, łatwowierności i mojej nie uwagi.
Ale na obecny stan to nie mam ani laptopa, ani przesłanych pieniędzy za tego laptopa.
Chciałbym jednak odzyskać laptopa lub otrzymać kwotę za tego laptopa.
Dobrze by było gdyby sprawiedliwości stało się zadość.
Dlatego zgłaszam się do Was w tej sprawie z prośbą o pomoc w rozstrzygnięciu tej nie komfortowej dla mnie sytuacji.
Bardzo Proszę o pomoc w tej sprawie.
Czy coś, cokolwiek w tej sytuacji da się zrobić i jakoś temu zaradzić ?
Czy w jakiś sposób mogę odzyskać pieniądze za laptopa lub odzyskać z powrotem mojego laptopa ?
Według mnie padłem ofiarą nie tylko oszustwa ale też próby wyłudzenia pieniędzy.