Pamięć Ram - jaka? gdzie? ile?

Witam!

Jestem nowym użytkownikiem forum, ale niestety będę musiał zacząć od założenia tematu poruszający nurtujący mnie problem. Zacznę od samego początku, żeby wszystko było jasne.

Aktualnie posiadam 256 MB RAM. Chciałem w niedługim czasie zakupić dodatkową kość RAMu żeby zwiekszyć komfort pracy i gry. Niestety, jestem zupełnym laikiem, dlatego liczę, że forumowa społeczność odpowie na kilka moich pytań:

  1. Kupując pamięć na co powinienem zwracać szczególną uwagę? Czy może być tak tak, że niektóre kości nie będą działać w moim komputerze (mam zamiar dokupić kolejne 256 mb) - od czego to zależy?

  2. Przeglądając oferty na allegro zauważyłem, że przy charakterystyce kości mają opis DDR. Mógłby mi ktoś wyjaśnić co oznacza ten skrót?

  3. Po zakupie wystarczy tylko wpiąć dodatkową kość ramu w wolną szynę, czy poza tym trzeba instalować jakieś oprogramowanie/ect.

  4. Czy są jakieś ograniczenia w dodawaniu pamięci (poza miejscami w szynie, naturalnie)?

Wiem, że pytania są trywialne, ale byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź.

Pozdrawiam!

tak :stuck_out_tongue:

win xp 32 bit obsługuje teoretycznie max 4 GB pamięci ram w praktyce jednak okazuje sie że max to 3 GB :stuck_out_tongue: wersje windowsa 64 bitowe obsługuja chyba do 16 GB

tak wystarczy że wepniesz kostker a system sam sobie ją zainstaluje :slight_smile:

http://pl.wikipedia.org/wiki/DDR_SDRAM

najlepiej by była identyczna z tą która już jest w komputerze taktowanie/opóźnienie/firma

owszem zdaża się się żę kostki niechcą działać razem na płycie i się “gryzą” dlatego należy kupować takie same kostki jakie się już posiada :slight_smile:

teraz kilka pytan :stuck_out_tongue:

jaką kwotą dysponujesz ?

jakie pamięci szukasz ?

sdram , ddr czy też ddr2 ? jeślie niewiesz to podaj model płyty głównej jaką posiadasz :stuck_out_tongue:

napisz też jaką masz teraz kostke ram w kompie

jeżeli masz kłopot z identyfikacją sprzętu to zainstaluj program everest