Po podłączeniu HUBA laptop padł

Witam! Podłączyłam do laptopa Huba. Coś pstryknęło i laptop się wyłączył. Jest martwy. Na nic nie reaguje.

W najgorszym wypadku mogło nawet spalić płytę. Czeka cię serwis.

Samego huba, czy coś było “do huba podpiete”, jeżeli było kilka urządzeń, to tylko by podnosiło szansę na diagnozę pod tytułem “spalenie”.

Serio? Można hubem spalić laptopa? Nie ma tam jakichkolwiek zabezpieczeń idących przez port USB? Ciężko mi w to jakoś uwierzyć (choć być może to prawda - nie znam się na takim przypadku). Tyle że jeżeli to prawda to się wystraszyłem bo sam używam huba i przez myśl mi nie przeszło że to takie “groźne” urządzenie którym można uszkodzić na trupa laptopa. :thinking:

wygogluj sobie usb killer :slight_smile:

No dobrze, ale to jest specjalnie spreparowany pendrive na taką okazję i ma za zadanie zniszczyć nasz komputer. Myślę że autorka tematu takiego ustrojstwa nie podłączała. Bo niby skąd miała to coś mieć? Świadomie kupić? Ktoś jej podrzucił.
Ja mówię o sytuacji typowej. Podłączam sobie znane urządzenia do huba których używam od 3 lat i nic się nie dzieje a tu nagle pstryk i po zawodach. No w to mi ciężko uwierzyć.

Z USB nie mam doświadczenia, ale za pomocą HDMI udało (mi) się uszkodzić laptopa i kartę grafiki w pececie - w lapku poszła płyta, w grafice sekcja zasilania.

To sobie przypomni jakie napięcie idą przez USB :wink:

Raczej to jest jako proof of concept. Oczywiście celem hubów nie jest ubicie pc. Jeżeli jest zwarcie w urządzeniu i elementy zaczną gromadzić ładunek jak kondensatory możliwe jest spalenie komputera przez port usb.

Za to przez HDMI jeszcze nie słyszałem :slight_smile: warto wiedzieć

1 polubienie

Kilka lat temu miałem podobny przypadek, z tym że podłączana była drukarka. “Pyk” i laptop nagle wyłączony, jakby odcięty od prądu. Nie mój laptop, więc jakoś się nie stresuję przesadnie, ale uruchomić się nie daje…