Podkręcanie komputera (procesor, karta graficzna)

(Wetcouch46wojtek) #1

Witam, chciałbym was poprosić o pomoc.

Czy taki sprzęt jest sens podkręcać? Da się w ogóle? Będzie jakiś wzrost wydajności?

Jeśli tak, to możecie polecić jakieś konkretniejsze poradniki jak to robić? Jestem zielony jeśli chodzi o OC.

Procesor: AMD Athlon II X2 280 3,6GHz

Karta graficzna: Nvidia GTX 550 Ti

Zasilacz: Modecom Feel 520W

Ram: Good Ram DDR3 4GB 1333MHz CL9 DIMM

Płyta Główna: GA-78LMT-S2PT

Z góry dzięki za pomoc ;]

(JNJN) #2

A co się dzieje?

CPU wysoko taktowany, więc moim zdaniem nie warto go ruszać, bo raczej za wiele nie zyskasz na ogólnej wydajności.

Lepiej wymienić kartę grafiki na coś nowszego?

Jak grasz dołożyć z 2 do 4 GB ramu.

Może pomyśleć nad 4-ro rdzeniowym CPU?

(bart86) #3

a co daje nowsze, liczy się wydajność

Proca nie opłaca się kręcić musiał byś go wymienić na coś mocniejszego bez tego grafiki nawet nie masz co ruszać nie zobaczysz różnicy

i pod OC przydał by się stabilniejszy zasilacz niż ■■■■ z czarnej listy

(Wetcouch46wojtek) #4

Na razie nie będę kupował nowego sprzętu, bo ten jest właściwie nowy, ewentualnie dołożę za jakiś czas dodatkowe 4gb ramu.

Ok, CPU nie warto podkręcać. A co z kartą graficzną? Da się coś zrobić?

@Edit: ten post zacząłem pisać przed postem barta D:

(JNJN) #5

Oj przejęzyczenie, miało być mocniejszego.

(Wetcouch46wojtek) #6

Ok, czyli dobrze rozumiem, że CPU za bardzo nie podkręcę, a bez tego po podkręceniu grafiki, nie zobaczę zbytniej różnicy?

(JNJN) #7
  1. CPU nie ma sensu kręcić przy tej karcie grafiki, bo praktycznie nic nie zyskasz na wydajności.

2. Karta grafiki, trzeba czytać w necie jak z OC, nie wiem.

3, Zasilacz Fell, to już III i przynajmniej ma zabezpieczenia, ale do OC się nie nadaje.

1. Realny wzrost wydajności napisałem, co spowoduje.

(Wetcouch46wojtek) #8

Karta (podobno) nadaje się do kręcenia.

Ale według tego co pisaliście, OC przy tym zasilaczu to niepotrzebne ryzyko, tak?

(JNJN) #9