Podłączenie dysku i napędu na jednej taśmie

Czy mogę podłączyć dysk ata/133 i napęd Dvd rw i jaki byscie polecili do 126 zł na komputronik.pl płyta główna to Abit An52. z góry dziękuje :slight_smile:

nec,lg, pionner

możesz, napęd na master dysk na slave.

a możesz jakos jadniej mi wyjaśnić bo jestem troche zielony :stuck_out_tongue:

Złączono Posta : 10.10.2007 (Sro) 21:36

a jaki napęd polecałbyś? :slight_smile:

najnowszy dostępny model jednej z tych 3 marek… :P.

napęd jest domyślnie ustawiony jako master, zworką z tyłu dysku ustaw na slave.

ok zobaczy sie :stuck_out_tongue: czy lepiej byłoby kupić na SATA??

Zawsze myślałem że dysk się ustawia na master… :? Ewentualnie napęd pod drugą taśmę

jeżeli twoja płyta jest wyposażona to tak - lepiej - zdecydowanie lepiej.

no to chyba lepiej kupie ten na SATA a mogłbyś mi jakiegos polecic? no mam 4 wejscia SATA bo teraz potrzebny byłby mi tylko do zainstalowania systemu i byłby chyba ten nie SATA tylko jakis inny

jaki masz budżet ??

najlepiej by było 320 wd seria aaks, ale też 250gb też będzie ok. alternatywą jest seagate seria 10.

Nigdy w życiu NEC i OPTIARC!! Polecam LG.

tzn dysku nie chce kupowac tylko naped dvd-rw dysk musi zostac na napęd mam 126 zł i z komputronika musi byc

nigdy w życiu to był taki film który i skończył się a jednak, więc radzę nie nadużywać tych słów, do dobre nagrywarki, ciche ( w przeciwieństwie do LG) i mało awaryjne.

Ja polecam nagrywarki Nec i Pioneer ciche są, mało awaryjne.

Napęd i dysk podłączony na jednej taśmie obniża trochę szybkość odczytu i zapisu, lepiej kup nagrywarkę na SATA to nie będzie spowalniać.

Odpowiednia konfiguracja to jest ta:

Dysk ustawiony na master i podpięty na ostatniej wtyczce taśmy a napęd ustawiony na slave i podpięty na środkowej wtyczce taśmy.

Ale da się podłączyć tak jak napisałeś.

ani ta ani ta nie jest optymalna (uwarunkowania ide - transmisja kolejkowana) - nagrywarki od zawsze lubiły “być” na master i tak zalecał zawsze producent.