Połączenie 2 routerów - Cerberus P 6311-072 i TP-L TL-WR543G

Witam !

Posiadam 2 routery, mianowicie Pentagram Cerberus P 6311-072 oraz router wifi TP-LINK TL-WR543G. Chciałbym, żeby ze sobą współpracowały, lecz niestety nie wiem jak to zrobić. Wiem, że jest to możliwe, gdyż wcześniej działały. Z niewiedzy zrestartowałem router TP-LINK, przez co teraz internet mam na tylko kablu i jestem pozbawiony wi-fi.

Uprzedzam, że jestem zielony w tym temacie. Trzeba mi wytłumaczyć łopatologicznie, krok po kroku co mam zrobić by z powrotem cieszyć się wi-fi.

Pozdrawiam.

Hej,

Generalnie nie jest to trudne - łączysz urządzenia kablem sieciowym i logujesz się do panelu zarządzania TP-Linka. Wybierasz w menu pozycję Quick Setup i kolejno wybierasz:

:arrow: Operation Mode - AP Router,

:arrow: WAN Conenction Type - Dynamic IP,

:arrow: Wireless - kolejno: Enabled, nazwa sieci (tutaj możesz wpisać dowolnie), Poland, Auto, 802.11 b/g,

:arrow: Finish.

Po zapisaniu zmian, uruchamiasz urządzenie ponownie i powinno działać. :slight_smile: Wszystko to znajdziesz w instrukcji w podrozdziale 3.2.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś. Po ponownym uruchomieniu urządzenia przez moment pokazał się dostęp do internetu, po chwili jednak pojawia się żółty trójkącik i komunikat brak dostępu do internetu.

Dodane 21.11.2013 (Cz) 14:11

Udało się. Oprócz szybkiej konfiguracji wystarczyło zmienić adres IP TP-LINKa. Dzięki za pomoc :smiley:

Hej,

Zaloguj się na TP-Linka i pokaż, jak wygląda okno status.

Pozdrawiam,

Dimatheus

pewnie obudwa routery od strony LAN maja adres z sieci 192.168.1.0/24 i stad nie działa bo łaczysz jeden port switcha z portem WAN TP-Linka

Masz dwie mozliwosci połaczenia kabelkiem ze switcha pentagrama do portu WAN TP-Linka wtedy to zmieniasz IP w zakładce network LAN na np 192.168.2.1 255.255.255.0, lub łaczysz sobie routerki portami LAN i wyłaczasz DHCP w jednym z nich