Prawo konsumenta - zwrot towaru

Witam, w piątek kupiłem w sklepie komputerowym router, po konfiguracji mam połączenie z internetem ale żadna strona się nie otwiera. Nie jestem zadowolony z tego produktu, bardzo szybko się grzeje, jest cały gorący po ok godzinie. Poprostu chciałbym zwrócić ten towar. Po zakupie otrzymałem tylko i wyłącznie paragon. Czy mam szanse zwrócić ten router? Jak tak, to

w razie problemów na co mogę się powołać? Bo ta zmiana prawa działa tylko na niekorzyść. Chyba że kupujemy na internecie to wtedy jest 10 dni z tego co wiem, a jak osobiście w sklepie to nie mamy żadnych praw.

Jeśli towar nie jest wadliwy to czy go przyjmą zależy tylko od humoru i dobrej woli sprzedawcy. :slight_smile: Także jak pójdziesz do sklepu to bez nerwów i z uśmiechem na twarzy :smiley:

Tak, Masz szanse o ile towar nie był kupiony w markecie w promocji, bo w tej sytuacji może być różnie.

Konsument nie ma ustawowego przywileju i nie może zwrócic towaru do tradycyjnego sklepu w ciagu kilku dni od zakupu, bez podania przyczyny.

Po drugie - grzanie sie urzadzenia elektrycznego podczas pracy jest zupelnie naturalne.

Po trzecie - na 99% nie umiesz skonfigurowac rutera i sieci, stad Twoja flustracja.

Po czwarte - moze byc tak, ze znalazles taki sam model taniej (np. na allegro) i stad Twoja chec zwrotu. Tak sobie pomysli sprzedawca.

Napisz jeszcze co to za ruter. Moze to wcale nie taki zly zakup…

Ojjj kolego tutaj się mylisz, dotyczy to wyłącznie określonej grupy produktów.

Bez dobrowolnej zgody sprzedawcy nie mozemy zwrocic PELNOWARTOSCIOWEGO towaru, ZGODNEGO z umowa, ani tez wymienic go na inny. To zasada. Masz racje, sa od niej wyjatki.

Gdy towar byl zakupiony:

-poza siedziba sprzedawcy (np. akwizycja),

-na odległosc (np.: przez internet).

To w takim razie powiedz mi na którym/których artykule/artykułach z PK opierasz swe słowa.

Co do grzania router może być ciepły ok 35 stopni to jest dobry ale jak ma 50-70 stopni to na pewno jest uwalony.

Co do trzeciego punktu zgadzam się w 50 % .

No i używajcie funkcji edytuj to nie boli TA UWAGA DO REVELA CHOPIE OD CZEGO MASZ SŁOWNIK :?:

Źródło: Federacja Konsumentów (http://www.federacja-konsumentow.org.pl … ?story=390)

http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0271.htm

Jeśli ten router zamówiłeś w sklepie internetowym (lub w inny sposób w sprzedaży wysyłkowej), masz możliwość zwrotu w ciągu 10 dni.

Jeśli kupiłeś go w sklepie tradycyjnym, zależy to od dobrej woli sprzedawcy.

Jeśli ten router naprawdę nie działa (niemożność jego poprawnego skonfigurowania nie jest spowodowana twoją nieumiejętnością, tylko jego awarią), sprzedawca musi NAPRAWIĆ ten router lub WYMIENIĆ go NA NOWY w zależności od twojej woli. Nie ma jednak obowiązku odstąpienia od umowy (czyli zwrotu gotówki), o ile ten sprzęt da się w ogóle naprawić lub jest możliwość jego wymiany (w zależności od twojej woli).

market i promocja tu nie ma nic do rzeczy. jeżeli towar jest sprawny to nie masz prawa do zwrotu. Chyba że sprzedawca się na to zgodzi.

revel ma 100% racji. nie masz prawa do zwrotu towaru poza tymi dwoma przypadkami wymienionymi.

sosen86 , właśnie ma i to dużo, wcześniej napisano, że zwrot towaru zależy od “dobrej woli sprzedawcy”, w niektórych sieciach sklepów są regulaminy sklepu, gdzie ów przepisy wraz z postępowaniem są zarysowane w stopniu najbardziej niekorzystnym dla klienta.

Więc proszę wyjaśnij mi to, że to nie ma żadnego związku ze sprawą.

co to znaczy niekorzystne??? jeśli coś kupujesz to się wcześniej zastanów co. to tak jak bym szedł po rower do sklepu gdy się samochód zepsuje a na drugi dzień rower zwracał bo auto naprawione. albo kupisz sobie dzisiaj plazmę bo jest F1 a jutro go oddasz i kupisz znowu za wa tygodnie. A w małym sklepie gdzie uda się pozbyć raz na miesiąc jakiś laptop czy coś innego to jak przyjdziesz to akurat on od ciebie to weźmie. Już to widzę. Należy przemyśleć to co się robi w tym wypadku kupuje

Żaden regulamin sklepu nie może byc sprzeczny z obowiązującym prawem konsumenckim, a nawet jeśli jest to sklep ma przegraną sprawę założoną przez pierwszego lepszego rzecznika praw konsumenckich.

:slight_smile:

To jest dokladnie tak samo jak ktoś na stronie z warezem wstawi sobie uwagę:

Totalna bzdura !!

sosen86 , co ma piernik do wiatraka, konkretnej wypowiedzi z Twej strony nie widzę, tylko kolejne własne przemyślenia co by było gdyby… babcia miała wąsy, a dziadek… :stuck_out_tongue:

Zgadza się, prawo prawem, a w Polsce wolna amerykanka panuje. Dlaczego kierownicy sklepów powołują się na zapisy w regulaminie sklepu przy uwzględnianiu zwrotki towaru? To wbrew pozorom jest częste zjawisko. W sposób ewidentny łamane jest prawo, a nieświadomy konsument pokornie zgadza się na to. Sam byłem świadkiem i pomagałem w podobnej sprawie, to jest paranoja że w państwie “prawa” dzieją się takie rzeczy.

Jak nieświadomy swoich praw to się zgadza, a jak mądry to walczy wszelakimi sposobami i nie stoi na przegranej pozycji :).

Aczkolwiek jeżeli sprawa załozyciela wątku wygląda tak że sprzęt jest sprawny, to niestety nic nie może w tym względzie nic zrobić :slight_smile:

nie wiem o czym to dokładnie mówisz. Ponieważ jak mówimy o zwrocie towaru to ty jako konsument nie masz takiego prawa poza dwoma przypadkami pisanymi wyżej. A więc pod tym względem nikt prawa nie łąmie.

tak czytam i próbuje cokolwiek znaleźć na to żeby zwrócić ten towar

jeśli sklep nie ma regulaminu lub ma ale nie ma wpisanej informacji że nie ma obowiązku przyjęcia zwrotu to znaczy że mam na niego “haka” i musi przyjąć zwrot ??

Nie masz na niego żadnego haka bo obowiązują ogólne przepisy o których była mowa wcześniej.

Czyli kombinujesz.

:stuck_out_tongue:

Tzn. nie że kobinuje, ale jaka jest różnica między kupnem na odległość a tak osobiście w sklepie, przecież w tym i tym przypadku nie mam możliwości żeby od razu przy sprzedawcy sprawdzić jak działa.