Problem: bluescreen->CHKSDK->odzyskiwanie systemu

Hej,

Mam duży problem i mam nadzieję, że ktoś z Was będzie mi w stanie pomóc, by choć częściowo przywrócić mój komputer do życia.

Komputer zresetował mi się. Po włączeniu pojawił się niebieski ekran (Memory Management, dumping physical memory etc.). Kolejny reset, to samo. Przy trzecim resecie włącza się CHKDSK („Jeden z dysków wymaga sprawdzenia spójności danych”), skanuje ale nic nie znajduje i znów reset. Za drugij razem CHKDSK naprawiał chyba coś przy plikach systemowych (jedyny jaki wynotowałem to onenotem.exe), ale nic to nie pomogło. I tak w kółko: bluescreen, reset, bluescreen, CHKSDK, reset…

Włączenie Windowsa w trybie normalnym kończy się bluescreenem natychmiast po zalogowaniu, w trybie awaryjnym wytrzymuje dłużej.

Po którymś restarcie włączyło się Narzędzie do naprawy systemu podczas uruchamiania. Chodzi, chodzi, po jakimś czasie wyskakuje komunikat „Instrukcja spod 0x… odwołuje się do pamięci pod adresem 0x…. Pamięć nie może być written. Kliknij OK aby przerwać działanie aplikacji [i tylko to mogę zrobić]”.

Włączyła się opcja odzyskiwania systemu, ale po wybraniu języka i OK wyskoczył błąd taki sam jak powyżej ale z innymi kombinacjami cyfr i liter. Klikam OK i kolejny reset, kolejny raz ten sam błąd przy Narzędziu do naprawy systemu. Ale już opcje odzyskiwania systemu działają, mam kilka do wyboru, wybrałem Narzędzie diagnozowania pamięci systemu Windows. Niebieski ekran skanowania, z żółtym tekstem „Wykryto problemy ze sprzętem.(…)”. Po zakończeniu skanu reset i znów włącza się narzędzie do naprawy systemu Windows. Po jakimś czasie wyskoczył kolejny bluescreen:

A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

PFN_LIST_CORRUPT

(…)If this screen appears again, follow these steps:

Check to make sure any new hardware or software is properly installed (…) [ostatnio nic nowego nie instalowałem]

If problem continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If you need to use Safe Mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced Startup options, and then select SarfeMode.

Technical information:

*** STOP: 0x0000004E (0x00000099, 0x0003c420, 0x00000002, 0x0003B420)

Co i jak mocno się zepsuło? Mogę zrobić coś poza oddaniem go do serwisu, choć częściowo przywrócić mu funkcjonalność?

Z góry dzięki za pomoc.

Sprawdź kody błędów na http://support.microsoft.com/gp/errormessage/pl

Sprawdź tryb awaryjny. Jeśli w awaryjnym będzie ok, to znaczy że to problem z oprogramowaniem. Jeśli w awaryjnym też będzie źle, to znaczy że to problem ze sprzętem.

Sprawdzenie dysku

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Mini Windows Xp i naciśnij Enter

hiren1.gif

  • poczekaj

hiren2.gif

  • po uruchomieniu Mini Windows XP uruchom z pulpitu HBCD Menu

  • w HBCD Menu wybierz Programs - Hard Disk \ Storage - HDD Scan (Old Version)

  • zaznacz opcje tak jak na obrazku i kliknij Start

  • poczekaj aż skanowanie zostanie zakończone i wykonaj zrzut ekranu albo zdjęcie

  • W HDD Scan (Old Version) kliknij S.M.A.R.T i wykonaj rzut ekranu albo zdjęcie

hirensboot1.th.jpg

hddscan.th.jpg

Kliknij w dany obrazek aby powiększyć

Sprawdzanie pamięci

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Memtest86+

hiren1.gif

Jak sprawdzać pamięć

Pamięć należy sprawdzać w ten sposób, że zostawiasz w komputerze jedną kość pamięci i uruchamiasz test. Potem wyjmujesz pierwszą kość pamięci i wkładasz drugą kość pamięci i uruchamiasz test. Czyli każdą kość pamięci sprawdzasz osobno. Inaczej mówiąc, jedna kość pamięci jest w komputerze, a druga na biurku i robisz test. Potem zamieniasz kości miejscami- ta, która dotąd leżała na biurku jest w komputerze, a ta która dotąd była sprawdzana w komputerze leży na biurku. I znowu uruchamiasz test.

http://www.dobreprogramy.pl/GBM/Podstaw … 25460.html

Analiza bluescreenów na własną rękę:

blue-screen-windows-bit-t491491.html#p3095248

komputer-sie-wylacza-t498828.html#p3137602