Hej,
szukam już kilka dni jakiegoś sposobu rozwiązania problemu, ale nic nie mogę wynaleźć.
Mam w firmie stację roboczą na której jest WIN7. Do stacji mamy podłączoną drukarkę HP LaserJet 1536dnf MFP. Drukarka jest udostępniona w sieci tylko poprzez ten komputer, nie jest podłączona kablem do routera.
Mamy ponadto laptopa z WIN 10 (wszystkie aktualizacje zainstalowane). Po wczorajszej aktualizacji nie da się z tego laptopa drukować na udostępnionej drukarce, mimo że w sieci na tym laptopie drukarka ta jest widoczna. Otrzymuję komunikat podczas ręcznej próby dodania drukarki, że WIN10 nie może nawiązać połączenia z tym sprzętem.
Dodam, że takie problemy zdarzały się notorycznie po praktycznie każdej aktualizacji i jedynym rozwiązaniem było usunąć drukarkę w laptopie z WIN10 i ponowne jej dodanie. Obecnie dodać się jej już nie da, bo nie można nawiązać połączenia.
Co ciekawe do routera mamy jeszcze podpiętą przez Wi-Fi drukarkę HP InkTank Wireless 419 i ta śmiga bez zarzutu. Mamy też starsze laptopy z WIN7 i one drukują na wszystkich drukarkach bez żadnego problemu.
Szukam więc rozwiązania dotyczącego jakichś ustawień w WIN10 albo może WIN7, o których być może nie wiem.
Cofnij aktualizację, bo Microsoft ma kłopoty z drukarkami jak na 11-sce tak teraz na nowych build_ach 10-tki. Ja mam podłączoną przez USB i też mam kłopoty. Pomaga tylko reset bufora wydruku.
Niestety to nie rozwiązuje niczego i nigdy nie pomagało. Cofanie aktualizacji nie cofa jakichś zmian. Znalazłem pewien artykuł o problemach z drukowaniem w Win10 i Win11, ale to co się dzieje przerasta najśmielsze oczekiwania. Sądzę, że jest jakiś problem pomiędzy komunikacją Win10 z Win7, ale za nic w świecie nie wiem, gdzie szukać.
Podlącz tego LaserJet’a do routera i tak udostępniaj drukarki. Udostępnianie poprzez grupy robocze z innego komputera jest z mojego doświadczenia awaryjne i niestabilne.
Jak drukarka nie ma WI-FI, a wejścia LAN w routerze wszystkie zajęte, to potrzebny będzie switch.
Czy to rozwiaze twój problem nie wiem. Jest takie narzędzie do diagnozowania firmy HP.
Ponizej zaś pewien problem rozwiązany poprzez właściwą instalację oprogramowania. Wprawdzie dotyczy tylko opcji „skanowanie” ale a nuż to właściwy kierunek poszukiwań.
OK, przejrzę ten wątek, choć na Win10 ja niczego nie instalowałem nigdy. Wskazywałem drukarkę podczas dodawania urządzenia widocznego w sieci, zaciągał się sterownik podstawowy i gotowe. Teraz drukarka w sieci jest widoczna, ale wywala błąd komunikacji z urządzeniem. Dam znać jak to sprawdzę, co wrzuciłeś.
a gdyby tak… (w skrócie)
dokupić „pudełko”/routerek, który będzie robił za klienta wifi.
W „pudełku” wyłączyć serwer dhcp, skonfigurować odpowiednio podsieć, i połączyć skrętkami drukarkę i komputer z W7.
Rozważam w ostatecznej ostateczności jakieś rozwiązanie sprzętowe, ale jeszcze nie zastanawiałem się jak miałoby to wyglądać. Co według Ciebie byłoby niezbędne? Wszystkie nasze komputery łączą się z jednym routerem TP-Linka poprzez Wi-Fi. W jaki dokładnie sposób włączyć w sieć drukarkę, która posiada jedynie złącze kablowe? Czy możesz zaproponować jakieś konkretne rozwiązanie sprzętowe, marka, model? Mam jeden wolny router także TP-Linka, ale nie wiem, czy on mógłby robić jako klient tego, z którego mamy internet. Ewentualnie mogę podać jakim sprzętem sieciowym dysponujemy.
I tu akurat dotarłem do informacji, aby SMB1 włączyć! I mam włączone na obu maszynach, aczkolwiek pierwotnie włączone było jedynie na Win7, a wyłączone na Win10 (nigdy tego nie ruszałem i działało do czasu kolejnych aktualizacji,kiedy musiałem dodać drukarkę na nowo). Wyszukałem info, że problemem może być właśnie wyłączone SMB1 w Win10, tak więc włączyłem, ale to nie pomogło w niczym. Sugerujesz wyłączenie SMB1 w obu maszynach?