Problem z gwarancją PS3


(Porchekarera) #1

Witam.

Otóż, ponad 24 dni robocze temu oddałem konsolę PS3 do empiku na gwarancję/reklamację powołując się na niezgodność towaru z umową. Najprościej gwarancja sklepowa, gdzie sklepowi przysługuje na naprawę/wymianę konsoli ustawowe 21 dni które minęły. W okresie tych 21 dni dzwonilem wiele razy i za każdym tym razem otrzymywałem tą samą odpowiedź, że konsola jest dalej na gwarancji.

W piątek udałem się osobiście do sklepu i zrobiłem małą awanturę, pewna Pani z działu multimediów chciała sprzedać mi bajkę, że to oni mają 2tyg na skontaktowanie się z serwisem/gwarantem by podjąć, decyzję co robić, a ja mogę sobie czekać bezterminowo na konsolę. Poprosiłem kierowniczkę i ta odrazu zmieniła ton rozmowy przepraszała i prosiła bym poczekał do poniedziałku gdyż skontaktują się z Sony.

Jest godzina 11:30 a ja dostałem sms-a, że wykonywali telefon do Sony i konsola jest dalej na gwarancji, odpisałem to co sobie myślę kulturalnie z zapytaniem czy "mogę liczyć na zwrot pieniędzy". Wiem, że mogę ale czy oddadzą mi pieniądze bez problemu czy będą kręcili? Co mogę w tej sprawie zrobić?


(bachus) #2

Nie ma sensu się awanturować. Złóż pismo (albo wyślij poleconym) z żądaniem oddania naprawionej konsoli albo ekwiwalentu pieniężnego. Możesz też wspomnieć o managerowi (albo komuś kumatemu), że masz "bordo na Wykopie", to najczęściej działa.


(Porchekarera) #3

No dobrze, byłbyś w stanie podać mi jakiś wzór pisma?

Btw. jeśli dajmy na to konsola przyjdzie jutro to czy mimo wszystko mogę liczyć na zwrot pieniędzy, nie wykonali swoich obowiązków w wyznaczonym terminie więc powinni przystać na moje warunki, a fakt faktem wolę dostać pieniążki za konsole niż ją spowrotem.


(SilberPunkt) #4

Ciekawi mnie skąd wzięło się to "ustawowe 21 dni" i "wiem, ze mogę liczyć na zwrot pieniędzy"... Możesz podać jakieś podstawy prawne tych stwierdzeń?

:roll:


(Porchekarera) #5


(bachus) #6

Poszukaj, na 99% znajdziesz na http://forumprawne.org/


(SilberPunkt) #7

@Porchekarera

To co podałeś nie wygląda na podstawy prawne ale trzymam za Ciebie kciuki aby Twoja reklamacja została załatwiona w sposób jaki Cię zadowoli.

:roll:


(Porchekarera) #8

1 quote tak:

W zapisie prawnym (prawo konsumenckie) jest taki zapis, że jeśli sklep nie wywiąże się ze swoich obowiązków w ciągu 21 dni wymiana/naprawa to powinien przystać na moje warunki czyli oddać mi należe pieniądze za konsolę.

2 qoute:

to opis zaistniałej sytuacji. Mówię, że powołałem się na niezgodność z towarem jednak tu pojawiają się pewnie dziury w zapisie. Karta gwarancyjna z tego co pamiętam jest w pudełku z konsolą którą oddałem, przyjeli gwarancję/reklamację jedynie na paragon czyli pasuje do zapisu z 1 pkt. zresztą na karcie co była wypisywana sama pani podała oczekiwanie> tj. wymiana. Nie ustosunkowali się oni do moich próśb oczekiwań więc chcę zwrotu pieniędzy. Starałem się do grzecznie załatwić jednak to chyba nic nie daje.


(xomo_pl) #9

jak rozumiem jesteś pewny, że sklep przyjął tą konsolę na niezgodność towaru z umową k/s a nie na gwarancję Sony?

bo Sony może i 3 miesiące trzymać Ci ps3 jeśli oddałeś im na gwarancję a nie mają części np...

piszesz sobie pismo np:

"W związku z brakiem reakcji na reklamację konsoli PS3 z tytułu niezgodności towaru z umową k/s w terminie ustawowo do tego przewidzianym (21 dni roboczych) proszę o zwrot gotówki za konsolę lub wymianę na nową, wolną od wad."

Możesz wysłać im to poleconym albo złożyć w sklepie z za potwierdzeniem odbioru przez sklep.

Możesz ich poinformować, że jesteś już w kontakcie z rzecznikiem praw konsumenta (masz takiego w swoim mieście, za darmo pomagają- postraszenie tym zwykle działa). Do tego dodaj to co tu na wykop.pl.


(Porchekarera) #10

No dobrze dzwoniłem do Empika i rozmowa wyglądała tak, że:

Empik ma 14 dni na rozpatrzenie moich rozszczeń oni są tylko pośrednikiem a nie gwarantem wiec nic w tej sprawie nie mogą zrobić i nie może mi Pani kierownik zwrócić pieniędzy i niemal bez przerwy to samo, że ona zna swoje prawa.

Ja Pani mówie:

że jest 21 dni roboczych jeśli serwis znajduje się w innym mieście, jak nie 14 dni kalendarzowy by rozpatrzeć moje rozszczenie i sklep ma się do tego ustosunkować, znam swoje prawa i chcę ich dochodzić. Mnie nie interesuje kto jest gwarantem a kto pośrednikiem kupowałem konsole w empiku i składam ją na reklamacje z powodu niezgodności towaru z umową tj. wymiana. moje żądanie nie zostało spełnione a wy się nie chcecie ustosunkować i żadam zwrotu pieniędzy.

W rozmowie do niczego nie doszedłem.

Iść do rzecznika praw konsumenta, pisać pismo i iść się awanturować jeszcze w tym empiku?


(xomo_pl) #11

na tym potwierdzeniu co dostałeś jak dawałeś ps3 to pisze gwarancja czy niezgodność towaru?

idź do rzecznika niech Ci pomoże- zwykle jedno pismo czy 2 od nich i sprawa załatwiona. Na wykop dodałeś?

jak dodasz daj tu link to wykopię :slight_smile:

tylko uprzednio daj znać w kwestii którą poruszyłem na górze tego postu.


(Porchekarera) #12

a o co chodzi z tym wykopem bo trochę tego nie rozumiem :)?


(xomo_pl) #13

wykop.pl

dodajesz własne znalezisko- czyli opisujesz problem i ludzie inni je wykopują - jak będzie popularne to trafi na główną stronę - polecam bo wykop madużą siłę do walki z korporacjami- już nie jedną sprawę załatwili bo dali jej rozgłos


(Porchekarera) #14

może i na odwal nie znam systemu wykopu także..:

http://www.wykop.pl/link/1408867/proble ... strzegane/


(xomo_pl) #15

1 wykop już masz :smiley:


(Porchekarera) #16

Lekka ironia :> ^^. Dziś będę rozmawiał z trochę bardziej obeznaną osobą na temat reklamacji itd. powie co mam robić. Najpewniej pójdę do rzecznika praw konsumenckich napiszę pismo i udam się do sklepu

-- Dodane 11.02.2013 (Pn) 16:37 --

19234764.jpg

81174836.jpg


(xomo_pl) #17

w papierach jest ok - idź do empiku z tym pismem co ci podałem jako wzór, poproś kierownika i powiedz mu jak będzie się wymigiwał, że sprawa trafi do rzecznika konsumenta. Nie pomoże, idziesz do niego i on już pomoże :slight_smile:

tak w ogóle to mam nadzieję, że sprawdziłeś konsolę nim ją oddałeś na serwis- może po prostu skasowały ci się ustawienia HDMI (wciskałeś power aż ps3 piknie 3x?)

edit: nawet na tym piśmie napisali, że mają 2 tygodnie na reakcję :slight_smile:


(Porchekarera) #18

zomo_prl na papierze napisane jest, że w ciągu 2 tych mają ustosunkować się do moich żądań.

co do obrazu: nie wcześniej kabel był na reklamacji


(xomo_pl) #19

AD1: na jedno wychodzi :slight_smile:


(Porchekarera) #20

Teraz to zgłupiałem.. mogę coś z tym zrobić czy tylkon oczekiwać aż dostanę konsole?

-- Dodane 11.02.2013 (Pn) 17:35 --

Pewna osoba na wykopie napisała coś takiego: