Problem z gwarancją PS3

Witam.

Otóż, ponad 24 dni robocze temu oddałem konsolę PS3 do empiku na gwarancję/reklamację powołując się na niezgodność towaru z umową. Najprościej gwarancja sklepowa, gdzie sklepowi przysługuje na naprawę/wymianę konsoli ustawowe 21 dni które minęły. W okresie tych 21 dni dzwonilem wiele razy i za każdym tym razem otrzymywałem tą samą odpowiedź, że konsola jest dalej na gwarancji.

W piątek udałem się osobiście do sklepu i zrobiłem małą awanturę, pewna Pani z działu multimediów chciała sprzedać mi bajkę, że to oni mają 2tyg na skontaktowanie się z serwisem/gwarantem by podjąć, decyzję co robić, a ja mogę sobie czekać bezterminowo na konsolę. Poprosiłem kierowniczkę i ta odrazu zmieniła ton rozmowy przepraszała i prosiła bym poczekał do poniedziałku gdyż skontaktują się z Sony.

Jest godzina 11:30 a ja dostałem sms-a, że wykonywali telefon do Sony i konsola jest dalej na gwarancji, odpisałem to co sobie myślę kulturalnie z zapytaniem czy “mogę liczyć na zwrot pieniędzy”. Wiem, że mogę ale czy oddadzą mi pieniądze bez problemu czy będą kręcili? Co mogę w tej sprawie zrobić?

Nie ma sensu się awanturować. Złóż pismo (albo wyślij poleconym) z żądaniem oddania naprawionej konsoli albo ekwiwalentu pieniężnego. Możesz też wspomnieć o managerowi (albo komuś kumatemu), że masz “bordo na Wykopie”, to najczęściej działa.

No dobrze, byłbyś w stanie podać mi jakiś wzór pisma?

Btw. jeśli dajmy na to konsola przyjdzie jutro to czy mimo wszystko mogę liczyć na zwrot pieniędzy, nie wykonali swoich obowiązków w wyznaczonym terminie więc powinni przystać na moje warunki, a fakt faktem wolę dostać pieniążki za konsole niż ją spowrotem.

Ciekawi mnie skąd wzięło się to “ustawowe 21 dni” i “wiem, ze mogę liczyć na zwrot pieniędzy”… Możesz podać jakieś podstawy prawne tych stwierdzeń?

:roll:

Poszukaj, na 99% znajdziesz na http://forumprawne.org/

@Porchekarera

To co podałeś nie wygląda na podstawy prawne ale trzymam za Ciebie kciuki aby Twoja reklamacja została załatwiona w sposób jaki Cię zadowoli.

:roll:

1 quote tak:

W zapisie prawnym (prawo konsumenckie) jest taki zapis, że jeśli sklep nie wywiąże się ze swoich obowiązków w ciągu 21 dni wymiana/naprawa to powinien przystać na moje warunki czyli oddać mi należe pieniądze za konsolę.

2 qoute:

to opis zaistniałej sytuacji. Mówię, że powołałem się na niezgodność z towarem jednak tu pojawiają się pewnie dziury w zapisie. Karta gwarancyjna z tego co pamiętam jest w pudełku z konsolą którą oddałem, przyjeli gwarancję/reklamację jedynie na paragon czyli pasuje do zapisu z 1 pkt. zresztą na karcie co była wypisywana sama pani podała oczekiwanie> tj. wymiana. Nie ustosunkowali się oni do moich próśb oczekiwań więc chcę zwrotu pieniędzy. Starałem się do grzecznie załatwić jednak to chyba nic nie daje.

jak rozumiem jesteś pewny, że sklep przyjął tą konsolę na niezgodność towaru z umową k/s a nie na gwarancję Sony?

bo Sony może i 3 miesiące trzymać Ci ps3 jeśli oddałeś im na gwarancję a nie mają części np…

piszesz sobie pismo np:

“W związku z brakiem reakcji na reklamację konsoli PS3 z tytułu niezgodności towaru z umową k/s w terminie ustawowo do tego przewidzianym (21 dni roboczych) proszę o zwrot gotówki za konsolę lub wymianę na nową, wolną od wad.”

Możesz wysłać im to poleconym albo złożyć w sklepie z za potwierdzeniem odbioru przez sklep.

Możesz ich poinformować, że jesteś już w kontakcie z rzecznikiem praw konsumenta (masz takiego w swoim mieście, za darmo pomagają- postraszenie tym zwykle działa). Do tego dodaj to co tu na wykop.pl.

No dobrze dzwoniłem do Empika i rozmowa wyglądała tak, że:

Empik ma 14 dni na rozpatrzenie moich rozszczeń oni są tylko pośrednikiem a nie gwarantem wiec nic w tej sprawie nie mogą zrobić i nie może mi Pani kierownik zwrócić pieniędzy i niemal bez przerwy to samo, że ona zna swoje prawa.

Ja Pani mówie:

że jest 21 dni roboczych jeśli serwis znajduje się w innym mieście, jak nie 14 dni kalendarzowy by rozpatrzeć moje rozszczenie i sklep ma się do tego ustosunkować, znam swoje prawa i chcę ich dochodzić. Mnie nie interesuje kto jest gwarantem a kto pośrednikiem kupowałem konsole w empiku i składam ją na reklamacje z powodu niezgodności towaru z umową tj. wymiana. moje żądanie nie zostało spełnione a wy się nie chcecie ustosunkować i żadam zwrotu pieniędzy.

W rozmowie do niczego nie doszedłem.

Iść do rzecznika praw konsumenta, pisać pismo i iść się awanturować jeszcze w tym empiku?

na tym potwierdzeniu co dostałeś jak dawałeś ps3 to pisze gwarancja czy niezgodność towaru?

idź do rzecznika niech Ci pomoże- zwykle jedno pismo czy 2 od nich i sprawa załatwiona. Na wykop dodałeś?

jak dodasz daj tu link to wykopię :slight_smile:

tylko uprzednio daj znać w kwestii którą poruszyłem na górze tego postu.

a o co chodzi z tym wykopem bo trochę tego nie rozumiem :)?

wykop.pl

dodajesz własne znalezisko- czyli opisujesz problem i ludzie inni je wykopują - jak będzie popularne to trafi na główną stronę - polecam bo wykop madużą siłę do walki z korporacjami- już nie jedną sprawę załatwili bo dali jej rozgłos

może i na odwal nie znam systemu wykopu także…:

http://www.wykop.pl/link/1408867/proble … strzegane/

1 wykop już masz :smiley:

Lekka ironia :> ^^. Dziś będę rozmawiał z trochę bardziej obeznaną osobą na temat reklamacji itd. powie co mam robić. Najpewniej pójdę do rzecznika praw konsumenckich napiszę pismo i udam się do sklepu

Dodane 11.02.2013 (Pn) 16:37

19234764.jpg

81174836.jpg

w papierach jest ok - idź do empiku z tym pismem co ci podałem jako wzór, poproś kierownika i powiedz mu jak będzie się wymigiwał, że sprawa trafi do rzecznika konsumenta. Nie pomoże, idziesz do niego i on już pomoże :slight_smile:

tak w ogóle to mam nadzieję, że sprawdziłeś konsolę nim ją oddałeś na serwis- może po prostu skasowały ci się ustawienia HDMI (wciskałeś power aż ps3 piknie 3x?)

edit: nawet na tym piśmie napisali, że mają 2 tygodnie na reakcję :slight_smile:

zomo_prl na papierze napisane jest, że w ciągu 2 tych mają ustosunkować się do moich żądań.

co do obrazu: nie wcześniej kabel był na reklamacji

AD1: na jedno wychodzi :slight_smile:

Teraz to zgłupiałem… mogę coś z tym zrobić czy tylkon oczekiwać aż dostanę konsole?

Dodane 11.02.2013 (Pn) 17:35

Pewna osoba na wykopie napisała coś takiego: