Problem z internetem bezprzewodowym


(Guedo) #1

Witam, mam problem z internetem bezprzewodowym na laptopie.
Telefony jak i drugi laptop łączą się normalnie, bez jakichkolwiek problemów z siecią, natomiast pierwszy wspomniany laptop widzi sieć, ale przy podjęciu próby nawiązania połączenia pokazuje się komunikat "System windows nie może nawiązać połączenia z siecią [nazwa_sieci].
Po uruchomieniu diagnostyki ukazuje się następujący komunikat “Ustawienia karty sieci bezprzewodowej na tym komputerze nie są zgodne z ustawieniami sieci [nazwa_sieci]”.

Chciałbym zaznaczyć, że wcześniej ten problem nie występował i laptop miał normalne połączenie bezprzewodowe. Nie zostały także wprowadzone żadne zmiany w ustawieniach.

Laptop z oprogramowaniem Vista Home Basic.
Karta sieciowa Intel PRO/Wireless 3945ABG
Korzystam z HP Wirelles Assistant.

Proszę o pomoc…

EDIT: Po kablu wszystko działa jak należy, jednak zależy mi na połączeniu bezprzewodowym


(LORDEK) #2

Zazwyczaj pomaga usunięcie zapamiętanych danych sieci bezprzewodowej i podłączenie się ponownie od zera. Zrobisz to ustawieniach sieci bezprzewodowych w panelu sterowania. Usuń stamtąd sieć, z którą masz problemy.


(Guedo) #3

Niestety, wykonywałem już tą czynność wielokrotnie (usuwanie zapamiętanych sieci) z zerowym rezultatem, komunikat jak występował tak występuje.

Dzięki za odpowiedź, czekam na dalsze propozycje!


(krystian3w) #4

http://www.hotfix.pl/naprawa-polaczenia-sieciowego-i-internetowego-w-windows-a387.htm

Potem można by się przyjrzeć czy może sterownik do karty bezprzewodowej nie powoduje problemu.


(Guedo) #5

Niestety, żadna z informacji z podlinkowanej strony nie była pomocna. Skorzystałem nawet z programu Rizone Winsock Repair, bez rezultatu…

EDIT: Możliwym oczywiście jest, że to mój brak wiedzy wpłynął na brak rezultatów. Problem wciąż występuję. Mam nadzieję, że macie jeszcze jakieś pomysły.

Utworzyłem hotspot z telefonu i laptop łączy się normalnie, oraz ma połączenie z internetem. A z siecią domową jak połączyć się nie chciał tak nie chce…


(LORDEK) #6

Wybrane szyfrowanie zgadza się z tym co jest ustawione na routerze? Ew. spróbuj podejrzeć logi routera i zmienić któreś ustawienia. Pytanie zasadnicze jest teraz czy to laptop robi problem czy router sfiksował. Jeżeli masz router od jakiejś kablówki i nie zmieniałeś niczego w ustawieniach to zresetuj go do ustawień fabrycznych. Trzeba działać po omacku skoro Wi-fi z telefonu działa.


(Guedo) #7

Nie jestem pewien jak sprawdzić szyfrowanie na routerze, ani jak zmieniać jego ustawienia. W ogóle się na tym nie znam… Mógłbyś mi nakreślić jakie dokładnie czynności mam wykonać?


(66Garoz) #8

Jak zresetuje Router do ustawień fabrycznych od kablówki, który ustawia ktoś od dostawcy to straci wszystko. Chyba, że zna konfigurację.


(Guedo) #9

Dobrze, że napisałeś ponieważ nie znam konfiguracji…


(reos) #10

miałem podobny problem, u mnie rozwiązaniem było podpięcie zewnętrznaj karty Wi-Fi pod USB i konfiguracja karty wbudowanej w laptopa sama wróciła do normy


(Guedo) #11

Niestety nie posiadam zewnętrznej karty Wi-Fi, także się nie przekonamy :confused:


(LORDEK) #12

Ale głupoty gadasz. Router ściąga konfigurację sobie sam z sieci dostawcy. Mam UPC, Miałem Vectrę - wszędzie działało to tak samo.


(66Garoz) #13

Tylko pytanie czy Ty i autor tematu macie ten sam router.


(LORDEK) #14

Wszystkie routery działają tak samo. Nieważne, który badziew dostałeś. To jest dobra opcja by zabawy z routerem nie kończyły się totalną klapą. Zresztą pierwszą sugestią, którą słyszy się od pomocy technicznej jest zresetowanie routera.


(Guedo) #15

No dobrze panowie, czy w takim razie macie jakąś koncepcję na to wszystko? Czy mogę liczyć na rozpisanie jakichkolwiek kroków co do następnych czynności?


(LORDEK) #16

W routerze powinieneś mieć taki otworek podpisany “RESET”. Wciskasz tam szpilkę do momentu kliknięcia - w środku jest guzik. Chwilę przytrzymać i router przywróci ustawienia fabryczne, po czym ściągnie sobie konfigurację od dostawcy kablówki.


(Guedo) #17

Zrobione, zresetowałem router sposobem który podałeś. Ale nadal brak rezultatu… Zaczynam się już poddawać. W między czasie zaktualizowałem sterownik karty sieciowej ale to również nie pomogło.
Dodam jeszcze, że pod komunikatem o braku zgodności ustawień karty sieci z ustawieniami sieci jest dopisek “Wybrana wartość szybkości danych jest niepoprawna”…


(66Garoz) #18

Jak dawno system stawiałeś??


(Guedo) #19

Mniej więcej rok temu był stawiany system.


(66Garoz) #20

Może czasem się zasyfił w sensie przez rok. Windows Vista i win 7 tak miały, a nawet XP, że co ileś trzeba było robić instalacje od nowa bo się gdzieś coś mu zasyfiało, a to od aktualizacji tkaich czy innych sterowników świrował. W Win 10 już tak nie ma.