Witam, mam problem z internetem bezprzewodowym na laptopie.
Telefony jak i drugi laptop łączą się normalnie, bez jakichkolwiek problemów z siecią, natomiast pierwszy wspomniany laptop widzi sieć, ale przy podjęciu próby nawiązania połączenia pokazuje się komunikat "System windows nie może nawiązać połączenia z siecią [nazwa_sieci].
Po uruchomieniu diagnostyki ukazuje się następujący komunikat “Ustawienia karty sieci bezprzewodowej na tym komputerze nie są zgodne z ustawieniami sieci [nazwa_sieci]”.
Chciałbym zaznaczyć, że wcześniej ten problem nie występował i laptop miał normalne połączenie bezprzewodowe. Nie zostały także wprowadzone żadne zmiany w ustawieniach.
Laptop z oprogramowaniem Vista Home Basic.
Karta sieciowa Intel PRO/Wireless 3945ABG
Korzystam z HP Wirelles Assistant.
Proszę o pomoc…
EDIT: Po kablu wszystko działa jak należy, jednak zależy mi na połączeniu bezprzewodowym
Zazwyczaj pomaga usunięcie zapamiętanych danych sieci bezprzewodowej i podłączenie się ponownie od zera. Zrobisz to ustawieniach sieci bezprzewodowych w panelu sterowania. Usuń stamtąd sieć, z którą masz problemy.
Niestety, żadna z informacji z podlinkowanej strony nie była pomocna. Skorzystałem nawet z programu Rizone Winsock Repair, bez rezultatu…
EDIT: Możliwym oczywiście jest, że to mój brak wiedzy wpłynął na brak rezultatów. Problem wciąż występuję. Mam nadzieję, że macie jeszcze jakieś pomysły.
Utworzyłem hotspot z telefonu i laptop łączy się normalnie, oraz ma połączenie z internetem. A z siecią domową jak połączyć się nie chciał tak nie chce…
Wybrane szyfrowanie zgadza się z tym co jest ustawione na routerze? Ew. spróbuj podejrzeć logi routera i zmienić któreś ustawienia. Pytanie zasadnicze jest teraz czy to laptop robi problem czy router sfiksował. Jeżeli masz router od jakiejś kablówki i nie zmieniałeś niczego w ustawieniach to zresetuj go do ustawień fabrycznych. Trzeba działać po omacku skoro Wi-fi z telefonu działa.
Nie jestem pewien jak sprawdzić szyfrowanie na routerze, ani jak zmieniać jego ustawienia. W ogóle się na tym nie znam… Mógłbyś mi nakreślić jakie dokładnie czynności mam wykonać?
miałem podobny problem, u mnie rozwiązaniem było podpięcie zewnętrznaj karty Wi-Fi pod USB i konfiguracja karty wbudowanej w laptopa sama wróciła do normy
Wszystkie routery działają tak samo. Nieważne, który badziew dostałeś. To jest dobra opcja by zabawy z routerem nie kończyły się totalną klapą. Zresztą pierwszą sugestią, którą słyszy się od pomocy technicznej jest zresetowanie routera.
No dobrze panowie, czy w takim razie macie jakąś koncepcję na to wszystko? Czy mogę liczyć na rozpisanie jakichkolwiek kroków co do następnych czynności?
W routerze powinieneś mieć taki otworek podpisany “RESET”. Wciskasz tam szpilkę do momentu kliknięcia - w środku jest guzik. Chwilę przytrzymać i router przywróci ustawienia fabryczne, po czym ściągnie sobie konfigurację od dostawcy kablówki.
Zrobione, zresetowałem router sposobem który podałeś. Ale nadal brak rezultatu… Zaczynam się już poddawać. W między czasie zaktualizowałem sterownik karty sieciowej ale to również nie pomogło.
Dodam jeszcze, że pod komunikatem o braku zgodności ustawień karty sieci z ustawieniami sieci jest dopisek “Wybrana wartość szybkości danych jest niepoprawna”…
Może czasem się zasyfił w sensie przez rok. Windows Vista i win 7 tak miały, a nawet XP, że co ileś trzeba było robić instalacje od nowa bo się gdzieś coś mu zasyfiało, a to od aktualizacji tkaich czy innych sterowników świrował. W Win 10 już tak nie ma.