Problem z internetem bezprzewodowym

Witam, mam problem z internetem bezprzewodowym na laptopie.
Telefony jak i drugi laptop łączą się normalnie, bez jakichkolwiek problemów z siecią, natomiast pierwszy wspomniany laptop widzi sieć, ale przy podjęciu próby nawiązania połączenia pokazuje się komunikat "System windows nie może nawiązać połączenia z siecią [nazwa_sieci].
Po uruchomieniu diagnostyki ukazuje się następujący komunikat “Ustawienia karty sieci bezprzewodowej na tym komputerze nie są zgodne z ustawieniami sieci [nazwa_sieci]”.

Chciałbym zaznaczyć, że wcześniej ten problem nie występował i laptop miał normalne połączenie bezprzewodowe. Nie zostały także wprowadzone żadne zmiany w ustawieniach.

Laptop z oprogramowaniem Vista Home Basic.
Karta sieciowa Intel PRO/Wireless 3945ABG
Korzystam z HP Wirelles Assistant.

Proszę o pomoc…

EDIT: Po kablu wszystko działa jak należy, jednak zależy mi na połączeniu bezprzewodowym

Zazwyczaj pomaga usunięcie zapamiętanych danych sieci bezprzewodowej i podłączenie się ponownie od zera. Zrobisz to ustawieniach sieci bezprzewodowych w panelu sterowania. Usuń stamtąd sieć, z którą masz problemy.

1 polubienie

Niestety, wykonywałem już tą czynność wielokrotnie (usuwanie zapamiętanych sieci) z zerowym rezultatem, komunikat jak występował tak występuje.

Dzięki za odpowiedź, czekam na dalsze propozycje!

1 polubienie

http://www.hotfix.pl/naprawa-polaczenia-sieciowego-i-internetowego-w-windows-a387.htm

Potem można by się przyjrzeć czy może sterownik do karty bezprzewodowej nie powoduje problemu.

Niestety, żadna z informacji z podlinkowanej strony nie była pomocna. Skorzystałem nawet z programu Rizone Winsock Repair, bez rezultatu…

EDIT: Możliwym oczywiście jest, że to mój brak wiedzy wpłynął na brak rezultatów. Problem wciąż występuję. Mam nadzieję, że macie jeszcze jakieś pomysły.

Utworzyłem hotspot z telefonu i laptop łączy się normalnie, oraz ma połączenie z internetem. A z siecią domową jak połączyć się nie chciał tak nie chce…

Wybrane szyfrowanie zgadza się z tym co jest ustawione na routerze? Ew. spróbuj podejrzeć logi routera i zmienić któreś ustawienia. Pytanie zasadnicze jest teraz czy to laptop robi problem czy router sfiksował. Jeżeli masz router od jakiejś kablówki i nie zmieniałeś niczego w ustawieniach to zresetuj go do ustawień fabrycznych. Trzeba działać po omacku skoro Wi-fi z telefonu działa.

1 polubienie

Nie jestem pewien jak sprawdzić szyfrowanie na routerze, ani jak zmieniać jego ustawienia. W ogóle się na tym nie znam… Mógłbyś mi nakreślić jakie dokładnie czynności mam wykonać?

Jak zresetuje Router do ustawień fabrycznych od kablówki, który ustawia ktoś od dostawcy to straci wszystko. Chyba, że zna konfigurację.

Dobrze, że napisałeś ponieważ nie znam konfiguracji…

miałem podobny problem, u mnie rozwiązaniem było podpięcie zewnętrznaj karty Wi-Fi pod USB i konfiguracja karty wbudowanej w laptopa sama wróciła do normy

Niestety nie posiadam zewnętrznej karty Wi-Fi, także się nie przekonamy :confused:

Ale głupoty gadasz. Router ściąga konfigurację sobie sam z sieci dostawcy. Mam UPC, Miałem Vectrę - wszędzie działało to tak samo.

Tylko pytanie czy Ty i autor tematu macie ten sam router.

Wszystkie routery działają tak samo. Nieważne, który badziew dostałeś. To jest dobra opcja by zabawy z routerem nie kończyły się totalną klapą. Zresztą pierwszą sugestią, którą słyszy się od pomocy technicznej jest zresetowanie routera.

No dobrze panowie, czy w takim razie macie jakąś koncepcję na to wszystko? Czy mogę liczyć na rozpisanie jakichkolwiek kroków co do następnych czynności?

W routerze powinieneś mieć taki otworek podpisany “RESET”. Wciskasz tam szpilkę do momentu kliknięcia - w środku jest guzik. Chwilę przytrzymać i router przywróci ustawienia fabryczne, po czym ściągnie sobie konfigurację od dostawcy kablówki.

Zrobione, zresetowałem router sposobem który podałeś. Ale nadal brak rezultatu… Zaczynam się już poddawać. W między czasie zaktualizowałem sterownik karty sieciowej ale to również nie pomogło.
Dodam jeszcze, że pod komunikatem o braku zgodności ustawień karty sieci z ustawieniami sieci jest dopisek “Wybrana wartość szybkości danych jest niepoprawna”…

Jak dawno system stawiałeś??

Mniej więcej rok temu był stawiany system.

Może czasem się zasyfił w sensie przez rok. Windows Vista i win 7 tak miały, a nawet XP, że co ileś trzeba było robić instalacje od nowa bo się gdzieś coś mu zasyfiało, a to od aktualizacji tkaich czy innych sterowników świrował. W Win 10 już tak nie ma.