Problem z podłączeniem głośników 5.1

Witam, otóż chciałabym prosić o pomoc, do komputera mam podłączone głośniki 5.1, ale grają mi tylko 2 i sub.

Sprawdzając w teście okazuje się że wszystkie( 6 ) głośniki są podłączone w porządku, wszystko się zgadza, ale przy odtwarzaniu dźwięków, muzyki,filmów grają tylko 3…

trochę pogrzebałam i tyle co się orientuję to że powinnam mieć coś, co mi “przeteguje” sygnał 2.1 na 5.1 ? tak?

w sprawach komputerowych jestem troszeczkę zielona, dlatego proszę o pomoc, może ktoś z Was miał już taki problem, ew. wie jak sobie z tym poradzić, bo rozumiem że da się zrobić tak, aby wszystkie 6 głośnikow grało tak?

dodam jeszcze że głosniki to Creative “inspire t6100” -tzn chyba :slight_smile:

Więc szukaj opcji wypełnienie stereo, 3D CMSS lub podobnej opcji. Nie podajesz jaką masz karte muzyczną, byłoby bardziej szczegółowo.

A w tych programach odtwarzających masz ustawione 5.1

Poza tym większość rzeczy jest nagrywane w 2.1

Być może nie masz dzwięku przestrzennego i tyle

@ Longhorn2009

wiem, domyślałam się że to byłaby przydatna informacja, niestety nie mam pojęcia gdzie takiej informacji szukać…czy gdzieś w komputerze da radę to znaleźć ?

Bo grzebałam w pudełku z wszystkimi instrukcjami i dokumentami dot . komputera, ale niestety nic nie znalazłam, albo nie wiem, że znalazłam…

można jaśniej? gdzie tych opcji szukac? :slight_smile:

@MariuszListecki

głośniki śpiewają jako trzy wszędzie, w programach, na yt, na stronach z filmami, zdaję sobie sprawe ze jezeli cos byłoby nagrane w 5.1 to przy dobrym podłączeniu(które ja mam) śpiewałoby na 6, ale zastanawiam sie czy jest mozliwosc, zeby 6 grało zawsze.

Da się może sprawdzić czy mam ten dzwięk przestrzenny?

wpisz w google ac3filter i pobierz ten program zainstaluj i powinno grac ja tak zrobiłem i mi grają wszystkie 6 głośników

ok, program pobrany i zainstalowany, ale co dokładnie muszę tam poprzestawaić żeby 6 grało? bo sama instalacja nic nie dała.