Problem z wejściem do systemu po aktualizacji antywirusa Comodo

Zaktualizował mi się ostatnio antywirus Comodo i po ponownym włączeniu komputera nie mogę wejść w ogóle na konto Użytkownik, mogę wejść jedynie na konto Admina. Próbowałam robić Punkt przywracania, ale się nie powiódł. Dodatkowo komputer bardzo wolno chodzi. Tak jakby po tej aktualizacji antywirusa, wpływało to na funkcjonalność systemu. Na innym komputerze te same aktualizacje antywirusa, nie wpłynęły na działanie systemu. Nie wiem co robić… Do konta Użytkownik muszę mieć dostęp bo tam są ważne dane
Proszę o rady i pomoc w oparciu o raporty
FRST http://www.wklejto.pl/871950
Addition http://www.wklejto.pl/871951

Wywal tego Comodo i zaintersuj się zakupem Eset’a. Dobra… Tak na poważnie: zaloguj się do Admina i stamtąd przywróc system lub wybierz inny punk, jak jest. Jeżeli nie pomoże to poproś admina o reinstalację antywirusa - być może pojawił się jakiś błąd i koliduje to z systemem.

1 polubienie

Ja mam dostęp do konta Admin. Próbowałam robić Punkt przywracania i nie powiodło się
Proszę o wgląd w raporty
Może ktoś zechce pomóc

@Orianka poczekaj, może @iJuliusz zajrzy. On zna się na rzeczy jak mało kto. Naprawdę.

1 polubienie

Spod konta administratora jak możesz wejść to odinstaluj Comodo.
Jeżeli się nie da to ostatecznie w trybie awaryjnym użyj tej aplikacji:
http://download.comodo.com/cis/download/installs/ciscleanuptool/ciscleanuptool_x64.exe
, aby usunąć Comodo.

Wyłącz Antywirus.
Uruchom wiersz polecenia(administrator)
Wpisz sfc /scannow i uruchom.
Po zakończeniu napisz jaki komunikat został wyświetlony.

Witaj @Orianka

Jak już uporasz się z zadaniami wskazanymi przez moich kolegów, daj znać, czy rozwiązało to Twój problem.
Wykonaj nowe skanowanie FRST i wstaw logi do wglądu

Dziękuję za wskazówki
Czy po odinstalowaniu Comodo, mogę go spróbować ponownie zainstalować?
Przyznam, że Comodo jest ze mną od lat i nigdy nie sprawiał większych problemów - nie obciąża zbytnio, a mam PC o dość słabych parametrach. Comodo działa mi też dobrze na laptopie i na laptopie działa poprawnie
Wczoraj wieczorem i dziś spróbowałam jeszcze włączyć komputer z wejściem na konto Użytkownik i udało się - nawet teraz pisząc ten post to właśnie z tego konta
Nie wiem w ogóle z czego to wynika, że raz mogę wejść na to konto Użytkownik, a raz nie. Właśnie te problemy zaczęły się po aktualizacji antywirusa.
Niby komputer dobrze chodzi ale bardzo długo się włącza

Forumowicze proszę o pomoc
Wedle Waszych zaleceń reinstalowałam Comodo, przeskanowałam komputer - było bez infekcji, a sam komputer dobrze działał i włączał się poprawnie. Myślałam, że problem rozwiązany. Jednak dziś znów miałam problem - antywirus blokował mi wejście do niektórych aplikacji, a nawet blokował działanie drukarki. Dodatkowo dostawałam powiadomienia mail, że ktoś próbował się logować do serwisów na których jestem - w godzinach i z miejsc których nie znam. Zmieniłam już hasła. Odinstalowałam Comodo, zainstalowałam Kaspersky i przeskanowałam - czysto. Boję się kolejnych prób włamania. Czym jeszcze mogę przeskanować komputer żeby mieć pewność iż jest zabezpieczony?
Proszę zajrzyjcie w najnowsze raporty - może coś jest do korekty
FRST http://www.wklejto.pl/872996
Addition http://www.wklejto.pl/872997

Witaj.

  1. Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST, tzn. D:\Programy\FRST64
    fixlist.txt (3,0 KB)
    “Plik naprawczy został utworzony tylko dla Ciebie, nie należy go stosować na innym komputerze”
  2. Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.
  3. Po restarcie wklej plik wynikowy.
  4. Pobierz ADWCleaner
  5. Uruchom z Uprawnieniami Administratora, uruchom skanowanie.
    Jeśli znajdzie linie z Preinstalled to odznacz, resztę oczyść
  6. Wklej plik wynikowy.

Potem zrób skan MBAM

  • Pobierz MalwareBytes MBAM
  • Zamknij wszystkie aktywne programy i przeglądarki.
  • Zainstaluj MBAM, zaznacz na końcu, aby uruchomił się po zakończeniu instalacji.
  • Wejdź w Ustawienia w Prawym górnym rogu
  • Zakładka Bezpieczeństwo
  • W Opcjach skanowania zaznacz trzy pierwsze z czterech dostępnych
  • Wróć do Głównego Menu
  • Rozpocznij skanowanie, po przeskanowaniu oczyść to co znajdzie, wklej plik wynikowy.

Pozdrawiam serdecznie

2 polubienia

Starałam się zrobić wszystko wedle instrukcji.
ADW Cleaner wykrył komponenty od Lenovo, odznaczyłam, a i tak wzięło coś do kwarantanny
MalwareBytes nie wykrył zagrożeń
Tyle, że nie mogłam dać wcześniej raportów bo MalwareBytes uznał strone wklejto za trojana i w ogóle Firefox przestał działać. Zresetowałam komputer i przeglądarka nadal nie chciała się w ogóle włączyć. Odinstalowałam więc Malware, zachowując raporty. Po ponownym uruchomieniu wszystko już działa, może Malware i Kaspersky się wzajemnie zwalczały dlatego te problemy…

Wklejam zaległe raporty

FixLog http://www.wklejto.pl/873133

ADWCleaner
http://www.wklejto.pl/873134
http://www.wklejto.pl/873135

MalwareBytes
http://www.wklejto.pl/873138

Dałam screeny bo nie wiem czy właściwie wszystko zrobiłam, proszę o wgląd
Jeszcze nie wiem dlaczego były problemy z tą przeglądarką i wchodzeniem na strony bo niby trojan
Jeżeli trzeba będzie zrobie ponowne skanowanie w FRST czy innych programach
Bo już normalnie nie wiem co już się dzieje z tym komputerem, muszę mieć go na chodzie bo głównie na nim pracuje

1 polubienie

Dziękuję za pliki wynikowe :+1:

Kaspersky umieszcza własne pliki konfiguracyjne do Firefoxa, nie były one usunięte przez FRST.
Zawsze je odznaczam. :wink:

Bywa, że programy zabezpieczające zwalczają się wzajemnie. :thinking:

Zrób nowe skany FRST i wstaw do wglądu.

1 polubienie

Nowe raporty
FRST http://www.wklejto.pl/873173
Addition http://www.wklejto.pl/873174

Dziękuję

  1. Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST, tzn. D:\Programy\FRST64
    fixlist.txt (1,1 KB)
    “Plik naprawczy został utworzony tylko dla Ciebie, nie należy go stosować na innym komputerze”
  2. Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.
  3. Po restarcie wklej plik wynikowy.
  4. Po wklejeniu pliku (muszę go przejrzeć) uruchom polecenie na komputerze według instrukcji :
    Wyszukaj cmd poprzez Win+S, gdy znajdzie wiersz polecenia kliknij Prawym i wybierz Uruchom jako Administrator
    Wpisz komendę sfc /scannow i naciśnij [Enter]
  5. Poczekaj do zakończenia skanowania/naprawy i napisz jaka była informacja na koniec
1 polubienie

Zrobiłam naprawę z FRST
FixLog http://www.wklejto.pl/873205
Reszte wykonam po przejrzeniu raportu, będę czekać na znak

Dziękuję.
Daję znak :wink:

Zrobiło skan systemu
Wgląd w wiersz polecenia
scan
Wydaje mi się, że to pełen scan. Jeżeli będą konieczne kolejne poprawki to proszę o instrukcje

Dziękuję.
Zrób restart i powtórz skanowanie za pomocą tej samej komendy

Jak skończy, zrób zrzut ekranu (jak przed chwilą) i wstaw.
Potem restart.
Następnie uruchom FRST i zaznacz w programie Lista BCD, zrób skan.
obraz

Wstaw pliki do wglądu

Zrobiłam ponowny scan
scan2

Wyniki skanowania FRST
FRST http://www.wklejto.pl/873225
Addition http://www.wklejto.pl/873226

Tu się wtrącę.
Polecają zrobić to polecenie ze trzy razy jesli wynikiem jest że znalazło ale nie naprawiło. Jesli to nic nie da to wtedy.
Wpisz w tym samym wierszu poleceń
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth.
A potem ponownie.
sfc /scannow
No i wynik
P.S. Te wszystkie polecenia musza być robione przy wyłączonych antywirusach oprócz systemowego

Mam pytanie. Masz zainstalowany CCleaner.
Czy masz w opcji Czyszczenie niestandardowe > Aplikacje > Windows, zaznaczone MS Search ?
Pytam ponieważ miałem i zetknąłem się kiedyś z takimi wpisami jak między innymi ten w logu Addition
Wykaz indeksów zawartości jest uszkodzony. (HRESULT : 0xc0041801) (0xc0041801)

  • Error: (12/05/2020 09:59:40 PM) (Source: Windows Search Service) (EventID: 3058) (User: )*
    Description: Nie można zainicjować aplikacji.

Kiedy to zostało odznaczone wpisy zniknęły i Indeksacja wróciła do normy.

3 polubienia