Problem z wifi, konflikt IP


(ang_) #1

Cześć.

Kilka dni temu zmieniałam hasło do wi-fi i od tego momentu internet przestał działać, zapewne coś nieświadomie poprzestawiałam. Próbowałam wielokrotnie resetować router (TP-LINK WR543G), ale to nie pomaga. Smartfony nie wyszukują sieci, a gdy router jest podpięty do laptopa dostęp do internetu jest czasami przez kilkanaście sekund, potem zawsze zmienia się na ograniczony. Często strona 192.168.1.1 nie chce się załadować. IP i DNS są ustawione na automatyczne, ale po podłączeniu routera do PC pojawia się komunikat “Istnieje konflikt adresów IP z innym systemem w sieci”. Co robić?


(tomcio_pl) #2

Napisz jeszcze jaki dostawca internetu?


(axis85) #4

Cześć, może napisz, jakie masz urządzenia wpięte w sieci. Trochę dziwny jest czas dzierżawy dhcp, który wynosi 10 minut.
Resetowanie routera - masz na myśli przywracanie ustawień domyślnych czy resetowanie jako wyłączanie i włączanie ponowne?
Jeżeli resetowałaś ustawienia do domyślnych, to mogłaś sobie wyłączyć wifi albo zmienić ssid, przez co smartfon sieci nie wykrywa.
Dobrze też, jakbyś dała screeny z ustawieniami routera, serwera dhcp i sieci wifi.


(ang_) #5

Przywracałam ustawienia fabryczne. Laptop również nie wykrywa sieci bez kabla. Aktualnie nie ładuje mi się w ogóle strona z ustawieniami routera. Zrobię screeny tylko wytłumacz dokładniej co i gdzie :slight_smile:


(marcin82) #6

Możesz podać kto jest dostawcą internetu? W jaki sposób łączysz się z siecią? Czy jest to linia telefoniczna, kablówka, radiowy internet od lokalnego magika?


(ang_) #7

Internet radiowy


(roobal) #8

Ten router po zresetowaniu ma domyślnie wyłączone radio lub ustawiony tryb AP Client (działa jak karta sieciowa), nie pamiętam dokładnie.

Musisz wejść w ustawienia WiFi i zmienić na AP Router mode. Ustawiasz albo taką samą nazwę sieci i hasło lub nową i wówczas na każdym urządzeniu wprowadzasz zmiany.

Od tej radiówki masz kabel sieciowy? Czy poza domem (na budynku, na dachu) masz antenę, a w domu adapter PoE, do którego wchodzą dwa kable LAN?

Dlaczego dziwny? Ja osobiście ustawiam 20 minut.


(ang_) #9

Czy poza domem (na budynku, na dachu) masz antenę, a w domu adapter PoE, do którego wchodzą dwa kable LAN?

Tak jest.

Masz na myśli ustawienia routera? Nie mogę się zalogować, strona nie odpowiada.


(Longhorn2009) #10

Przywróć router do ustawień fabrycznych i próbuj ponownie wejść do panelu administracyjnego, mając podłączony kabel sieciowy tylko do komputera, bez Internetu.


(ang_) #11

Nie podłączać w ogóle kabla od internetu, tylko połączyć router z laptopem? W taki sposób również nie mogę się zalogować do ustawień routera.


(roobal) #12

Jak pisałem, po resecie wifi w tym routerze jest albo wyłączone albo ustawione w tryb ap client. Ty musisz włączyć i/lub przestawić w tryb ap router. Tak więc musisz do routera podłączyć się najpierw kablem sieciowym.

Następnie podpinasz kabel od anteny i konfigurujesz połączenie WAN. Typ połączenia to albo dynamic ip albo PPPoE. Jeśli PPPoE, to na umowie będziesz miała login i hasło (loginem może być id abonenta). Jeśli to dynamic ip, może być wymagane sklonowanie mac adresu urządzenia, które ma pozwolenie na korzystanie z sieci. Jeśli router był rejestrowany u ISP to zadziała bez klonowania. Może też być tak, że urządzenie, które pełni rolę anteny przypisze Ci IP bez problemu, bez klonowania mac adresu.


#13

Jeżeli po resecie nie możesz się podłączyć do routera, to albo masz na karcie sieciowej ustawiony adres (w takiej sytuacji ustaw na automat), albo podłączasz skrętkę do portu WAN routera, a na potrzeby połączenia komputera z routerem musi być LAN.


(ang_) #14

Ty musisz włączyć i/lub przestawić w tryb ap router. Tak więc musisz do routera podłączyć się najpierw kablem sieciowym.

Czy jest podłączony router kablem sieciowym czy tym od anteny nie mogę się zalogować do ustawień ponieważ strona 192.168.1.1 w ogóle się nie ładuje w obu przypadkach.

Jeżeli po resecie nie możesz się podłączyć do routera, to albo masz na karcie sieciowej ustawiony adres (w takiej sytuacji ustaw na automat), albo podłączasz skrętkę do portu WAN routera, a na potrzeby połączenia komputera z routerem musi być LAN.

Cały czas jest i był ustawiony automat.


#15

A przewód podpięty do dobrego portu?


(ang_) #16

Próbowałam już chyba wszystkich możliwych konfiguracji kabli :smiley:


(roobal) #17

Router na pewno ma adres 192.168.1.1, a nie np. 192.168.0.1? Czasami w roznych wersjach sprzętowych jest inna adresacja. Spotkałem się, że v1 miał 192.168.1.1, v2 192.168.0.1.

Karta sieciowa dostaje adres IP po podłączeniu się kablem do routera? Jesli tak, to adres bramy jest adresem routera. Jeśli nie wiesz, to uruchom wiersz poleceń i podaj wynik polecenia ipconfig /all

Kabla od dostawcy na razie nie tykasz.


(krystian3w) #18

Jeszcze takie dwa może sprawdż (d-link i z jakiegoś tplinka domyślne):

  • 192.168.2.1
  • 192.168.0.254

(ang_) #19

Do routera zawsze logowałam się na adresie 192.168.1.1. Spróbowałam Waszych opcji i też nie działają.


(ang_) #20


(krystian3w) #21

Włącza się windowsowe APIPA