Problem z win 10 po wymianie procesora

Witam Opiszę swój problem od początku:
Konfiguracja początkowa:
Płyta główna ASUS Commando
Procesor core quad duo
grafika NVIDIA 630
Win 10 po darmowym update z legalnego win 8,1

Po zmianie grafiki na MSI R9 270X Wszystko zatrybiło bez problemu.

A po wymianie procka na XEON X5470, Wgraniu biosu z mikrokodami, przy uruchomieniu win wywalało bluescreeny z przeróżnymi błędami i bez powodu restartowało kompa podczas prób automatycznej naprawy.

Ponieważ jestem amatorem w tych sprawach przerosło mnie to, zresztą nie mam płyty z 10 bo zrobiłem 10 przez nata to oddałem kompa do serwisu, żeby przetestowali mi go dokładnie i wgrali świeżą 10.

Po tygodniu oddali mi kompa z nową 10 ale dalej resety i blue screeny wywalało przy uruchamianiu kompa.

Wnerwiłem się i wgrałem z powrotem 8.1 i szok wszystko działa komp stabilny. Ale no co, jak wszystko co używam chodzi pod 10?

Wszedłem na stronę microsoft i zainstalowałem MediaCreationTool2004 żeby odzyskać system według licencji bez klucza.

I zonk. pobiera ISO na dysk uruchamia się instalator, aktualizacja dochodzi do 15% i przywraca Win 8,1 z komunikatem że nie mogło zainstalować systemu.

I bardzo dobrze, 10 to mulaste gówno, jak się 8.1 trochę pokonfiguruje to na starszych maszynach działa 2x szybciej.

1 polubienie

Tyle że wszystko co pod Xbox one, to wymaga 10. Dlatego zależy mi na tym systemie.
Przed chwilą próbowałem zrobić płytę przez narzędzia microsoft, ale kolejna kupa. pobiera wszystkie pliki a przy przygotowaniu obrazu zapisu wywala błędy.

bez informacji, co to konkretnie za BSOD, to generalnie niewiele da się powiedzieć

Przed wymianą systemu były to błędy podpisów plików i dotyczące braku rdzenia systemu.
Po wymianie systemu dotyczyły nieprawidłowego ładowania systemu.

Nie możesz po prostu zainstalować Windowsa na czysto z ISO zamiast narzędziami od M$?

  1. to jest opis przyrody, a nie nazwa BSODa :slight_smile: