Problem ze skype->nie loguje sie tylko uruchamia internet

Witam, nie często korzystam ze skypa, ostatnio jednak postanowiłam go uruchomić i o dziwo, nie zalogował się automatycznie jak zawsze tylko wyskoczyło okno logowania. Jest to o tyle dziwna sprawa, że cokolwiek kliknę w tym oknie (czy “zaloguj” czy opcję “zaloguj przy starcie systemu” czy tez “zaloguj automatycznie podczas uruchamiania”) uruchamia się strona internetowa o adresie:

file:///C:/ProgramData/Skype/Apps/login/

wyglądająca jak dokładna kopia mojego dysku C - zawarte są tam foldery, które tak jak w eksploratorze, mogę otwierać, mogę przechodzić do poziomów wyższych, niższych itp… Kilkakrotnie odinstalowywałam skype i pobierałam go ponownie z różnych, bezpiecznych źródeł ale wciąż dzieje się to samo. Skanowałam komputer avastem i malwarebytes, ten drugi wykrył dwa programy szpiegowskie, które usunęłam. Po restarcie kompa zeskanowałam go ponownie programem malwarebytes, nie wykrył niczego. Po tych czynnościach ponownie zainstalowałam skypa i dzieje się ta sama historia. Ja nie mam pojęcia się się dzieje, może Wy mi pomożecie, o co bardzo bardzo proszę!

A wygląda to tak:

skype_srtona.png

Dodane 25.01.2012 (Śr) 11:29

Ktokolwiek wie cokolwiek na ten temat to proszę o wskazówkę co się dzieje i co z tym zrobić.

Hej,

Ale to nie jest kopia - po prostu przeglądasz zawartość dysku poprzez przeglądarkę internetową. :slight_smile:

Co do samego problemu to odinstaluj program, przeczyść dysk i rejestr przy pomocy programu CCleaner. Po restarcie zainstaluj Skype’a jeszcze raz. Czy coś się zmieniło?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Dziś sprawdzę czy coś się zmieniło, dziękuję Ci:)

Dodane 31.01.2012 (Wt) 18:22

Zrobiłam co zaleciłeś Dimatheus ale wciąż dzieje się to samo :frowning:

Co teraz?

Hej,

:arrow: Rozumiem, że odinstalowałeś aplikację, następnie po restarcie przeczyściłeś dysk i rejestr CCleaner’em, a po kolejnym restarcie instalowałeś Skype’a jeszcze raz?

:arrow: Próbowałeś go instalować w innej lokalizacji niż ta domyślna?

:arrow: Czy instalując zamiast uruchomienia instalatora dwuklikiem korzystałeś z polecenia Uruchom jako administrator (prawy przycisk myszy i z menu kontekstowego wybierasz wskazane polecenie)? Jeśli nie koniecznie spróbuj?

:arrow: Jak wygląda okno programu Skype po uruchomieniu go ze skrótu? Możesz zrobić screen’a?

:arrow: Próbowałeś Skype’a uruchomić poprzez wyszukiwarkę w menu Start?

Możesz pokazać na screen’ie, jak to wygląda?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Witam

Niestety nie miałem dużej styczności z forami internetowymi więc proszę wybaczcie mi że nie potrafię wrzucić tutaj screena a podaję tylko link

http://imageshack.us/photo/my-images/71 … uuyif.png/

tak wygląda moje okienko logowania na skype gdy tylko je uruchamiam, nigdy wcześniej tak nie miałem…

Hej,

Spokojnie, link do screenu też będzie dobry. :slight_smile:

:arrow: Jakie opcje są dostępne w poszczególnych elementach menu, czyli w Skype, Opcje, Pomoc?

:arrow: Próbowałeś kroków, które opisałem w moim poprzednim poście - dokładnie kroków od 1 - 3?

:arrow: Z jakiego firewalla korzystasz? Czy aplikacja Skye nie jest przez niego przypadkiem blokowana?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Witam.

1.w opcjach mam do wyboru tylko: język, opcje połączenia i dostępność

2.tak próbowałem wszystkich

  1. niestety za bardzo sie na tym nie znam więc nie potrafię na to odpowiedzieć jakiego używam firewalla

Ogółem te problemy ze skype’m pojawiły się po aktualizacji lecz niestety nie pamiętam do jakiej wersji, próbowałem też zainstalować starszą wersje skype ale to też nic nie pomagało…

Hej,

A w opcjach połączenia można coś zmienić? Jeśli tak, to co?

Skoro tak, to pewnie korzystasz z systemowego Firewall’a. Jak go skonfigurować zarówno w systemie XP, jak i Windows 7, dowiesz się z tego poradnika.

Ewentualnie jeszcze jedna rzecz przychodzi mi do głowy. Odinstaluj program oraz wyrzuć folder, w którym był on zainstalowany. Następnie usuń profile, utworzone przez program. W systemie Windows XP znajdź folder C:\Documents and Settings\Dane aplikacji\Skype, a w Windows 7 folder C:\Użytkownicy\AppData\Roaming\Skype (foldery te są ukryte, więc musisz w ustawieniach Explorera ustawić, by takie foldery i pliki się wyświetlały) - w folderze tym znajdź katalog o nazwie Twojego Skype’owego użytkownika i po prostu go usuń. Później standardowo czyszczenie CCleaner’em dysku i rejestru, restart i ponowna instalacja. Jakiś postęp?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Witam

próbowałem tego sposobu z usuwaniem folderu skype w folderze roaming właśnie za 1 razem jak skype działał mi tak samo jak u agi77 i po tym zabiegu właśnie pojawia się te puste okienko logowania

a co do opcji jakie mam w skype to podam linki ze screenami do tego

http://vlep.pl/xi4v38.png

http://vlep.pl/c9jt3k.png

Hej,

Poszperałem trochę na forach i znalazłem dwa tropy.

:idea: Uruchomienie Skype’a z paramentem /legacylogin. Tworzysz na pulpicie skrót do aplikacji Skype, następnie klikasz w jego właściwościach i w polu Element docelowy dodajesz spację oraz tekst /legacylogin. Wpis po tym powinien wyglądać mniej więcej tak: “C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe” /legacylogin.

:idea: Drugi z pomysłów dotyczy wykonywania skryptów. Uruchom wiersz poleceń jako administrator - Start -> Wszystkie Programy -> Akcesoria -> prawym przyciskiem myszy klikasz na Wiersz polecenia, i wybierasz polecenie Uruchom jako Administrator. Następnie przechodzisz do ścieżki C:\Windows\SysWoW64 (domyślnie i tak ona powinna się pojawić), wpisujesz polecenie regsvr32 jscript.dll i klikasz Enter. Powinien pojawić się komunikat o tym, że zarejestrowano bibliotekę. Klikasz OK i dodajesz jeszcze jedną - regsvr32 jscript9.dll. Następnie uruchamiasz komputer ponownie.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Witam :smiley:

Dziękuję bardzo za pomoc sposób z uruchamianiem skype’a z parametrem /legacylogin. pomógł.

Jeszcze raz dziękuję za pomoc, na wielu forach o to pytałem ale nikt nie wiedział jak albo po prostu nie chciał pomóc

Hej,

No i najważniejsze. Mam nadzieję, że w przypadku agi77 , która założyła ten właśnie temat z dokładnie tym samym problemem. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Napisałam wczoraj post i zniknął. Był i go nie ma :frowning: Tak jak mojego skypa :frowning:

Hej,

Był, był, bo wczoraj go widziałem. Być może moderator uznał to za podpinkę do tematu - a jakby nie było to Ty założyłaś temat. :slight_smile: Na szczęście wiem, co pisałaś.

Tak naprawdę nie chodzi o zmianę elementu docelowego, a uruchomienie aplikacji z parametrem - w tym wypadku akurat legacylogin. Spójrz jeszcze raz do mojego postu i popatrz uważnie, gdzie kończą się cudzysłowy. Ścieżka w skrócie ma wyglądać mniej więcej tak: “C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe” /legacylogin.

Jeśli będziesz miała jakieś pytania, to oczywiście pisz śmiało.

Nie zawsze jest to dobre założenie. Wszystko zależy od firewalla’a. Ogólnie powinno być tak, że zaktualizowanie aplikacji nie powinno mieć wpływu na reguły firewall’a. W praktyce niestety często jest zupełnie inaczej.

Pozdrawiam,

Dimatheus

W takim razie apeluję do moderatora o przywrócenie mojego postu!

Witam Cię Dimatheus,

próbuję wkleić ten skrót w ścieżkę i wciąż mam ten komunikat. Robię dokładnie co piszesz, w target wklejam

“C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe” /legacylogin.

z tą kropka na końcu i bez, i nie wchodzi.

Może robię coś źle?

Zaznaczę jeszcze może, że ściągnięty program skype zapisuje mi się w folderze Program Files (x86) na dysku C. Oprócz tego folderu istnieje na :C jeszcze Program Files (bez tego x86). Nie wiem o co tu chodzi i czy ma to jakieś znaczenie jeśli chodzi o działanie skype.

Hej,

I w tym może być problem. Właśnie sprawdzałem na moim systemie i widzę, że utworzonego oryginalnie skrótu nie da się edytować, jeśli chodzi o dodatkowe parametry. Może więc warto po prostu kliknąć na pulpit i z menu kontekstowego (prawy przycisk myszy) wybrać Nowy -> Skrót i wpisać w nim “C:\Program Files (x86)\Skype\Phone\Skype.exe” \legacylogin. Oczywiście bez tej końcowej kropki. :slight_smile: Otrzymamy wtedy skrót jak na poniższym screen’ie.

71369683553144976774_thumb.jpg

Ogólnie foldery Program Files (x86) oraz Program Files występują w systemach 64-bitowych Windows. Jako że Skype nie ma natywnej wersji 64-bitowej, instalowana jest wersja 32-bitowa w folderze, który przeznaczony jest dla takich właśnie programów. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Dzięki Dimatheus, utworzyłam nowy skrót i zrobiłam jak pisałeś i niestety, skype zamiast się logować uruchamia internet. Nie rozumiem czemu zawsze działał na tym komputerze bez problemów i nagle przestał tzn po dłuższym czasie nieużywania.

Czy ten drugi sposób z wykorzystaniem wiersza polecenia jest bezpieczny dla komputera? Zdaję sobie sprawę że nie zalecałbyś tego kroku gdyby nie był on bezpieczny ale nie chcę sobie namieszać w komputerze by nie popaść w tarapaty.

Czyli rozumiem, że istnienie obu folderów Program Files i Program Files (x86) jest prawidłowe…? :slight_smile:

Hej,

Tzn. pokazuje się zawartość folderu Skype’a w przeglądarce internetowej, tak?

Niestety czasami w systemach pojawiają się takie frytki. Dlatego ważne jest przy deinstalacji czyszczenie rejestru oraz dysku z pozostałości aplikacji. A swoją drogą czy możesz podać ścieżkę dostępu do folderu, w którym instaluje się Skype?

Spokojnie. Jest w 100% bezpieczny. To po prostu zarejestrowanie ponowne biblioteki Javy.

W systemach 64-bitowych jak najbardziej. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Hej, tak - skype otwiera przeglądarkę i tam pokazana jest jego zawartość. Zgodnie z tym ścieżka pliku jest taka:

Indeks file:///C:/ProgramData/Skype/Apps/login/ - (Prtsc w pierwszym poście tego wątku. )

Nie wiem czy powyższa lokalizacja jest jednoznaczna z tą faktyczną, w której instaluje się skype a instaluje się bezpośrednio w Program Files (x86) na dysku C. Tam jest folder Skype a w nim folder Phone oraz dokument txt ‘third-party_attributions’.

Co do

to zawsze zwracam uwagę, by dezinstalować całość, usuwać wszystkie składniki aplikacji.

Hej,

No nie do końca. Tak jak pisałem, Skype domyślnie powinien instalować się w folderze C:\Program Files (x86)\Skype, w którym w katalogu Phone powinna znajdować się aplikacja Skype.exe.

Nie jest. Folder, którego zawartość pokazuje się w przeglądarce, powinien zawierać elementy potrzebne do uruchomienia programu. Dlatego powstaje ważna kwestia. Czy instalując Skype’a instalowałaś go na koncie z uprawnieniami administracyjnymi i czy w czasie instalacji podwyższałaś uprawnienia? Zamiast instalator uruchamiać dwuklikiem, klikasz prawym przyciskiem i z menu kontekstowego wybierasz polecenie Uruchom jako administrator. Jeśli tak nie robiłaś, odinstaluj obecną wersję Skype’a, zrestartuj system, przeczyść dysk i rejestr przy pomocy CCleaner’a, a następnie zainstaluj aplikację jeszcze raz - koniecznie jednak uruchamiając instalację poprzez polecenie Uruchom jako administrator.

Dodatkowo zaktualizuj maszynę Java do najnowszej wersji - znajdziesz ją tutaj.

Próbowałaś sposobu z rejestracją bibliotek Javy?

Pozdrawiam,

Dimatheus