Problem ze sterownikami do Geforce 2 MX/MX 400


(Mateusz Roza) #1

Od jakiegos czasu nastepuje u mnie na kompie samoistny restart.

Zainstalowane sterowniki to

nv4_disp (6.13.10.3082 - nVIDIA Detonator 30.82)-tak jest napisane w EVEREŚCIE.

Po restarcie przeważnie uruchamia sie scandisc który i tak nic nie wykrywa.

Pojawia sie tez taki oto komunikat:

bladsterow3aa.jpg

Co mam zrobić?? Wcześniej nigdy nie miałem takich problemów. Jeśli polecice mi zainstalować ponownie sterowniki to napiszcie którą wersję mam zainstalować i czy użyć jakiegoś programu do usuwania pozostałości po odinstalowanych sterownikach


(El Presidento) #2

Proponuje re-instal sterów a jak nie to powrócenie do poprzedniej wersji :wink: A moze to nie sa dobre stery do twojej karty :wink:


(Mateusz Roza) #3

no przecież napisałem w pierwszym poście że jak już proponujecie reinstal sterów to chociaż napsizcie którą wersję sterów wybrać. Twój post nic mi nie pomógł DziaDu


(JNJN) #4

Stary problem.

Nie bawiłeś się sterami do grafiki.

Zrób porządek tak - dokładnie.

Uruchom komp na sterze systemowym.

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=9838

Pamiętaj o sterach do płyty głównej,jak chip VIA pakiet 4.38.

Użyj starszego steru 28.32 lub 56.72 - jak nie używasz wyjścia TV.

Zrób to,jak się będzie resetował.

http://forum.centrumxp.pl/viewtopic.php ... ie%20BSODa


(Mateusz Roza) #5

właśnie o to chodzi że się nie bawiłem

A jaki to jest ster systemowy ?

Co to znaczy to ja nie wiem

Ale czemu wcześniej nie miałem takiego problemu a nic nie robiłem z karta graficzną i nie grzebałem w sterownikach. Co może byc tego przyczyną


(JNJN) #6

Problem występuje znienacka,prawdopodobnie uszkodzenie sterownika (sterowników) karty grafiki,szkodniki,resety,zaniki napięcia i starzenie się sprzętu.

Jak odinstalujesz oprogramowanie i ster 30.82,zrobisz restart kompa komp uruchomi kartę grafiki na własnym sterowniku(systemowym).

Każdy chip płyty głównej do prawidłowej pracy potrzebuje sterowników jak każde inne urządzenie.

Na razie zrób porządek po sterach - wszystko w linku.

Z uruchom komenda chkdsk /f i sfc /scannow,włóż płytę z XP do napędu,po chkdsk i sfc spacja.

http://www.3dnews.ru/download/drivers/nvidia/

wgraj nowy ster i zobacz.


(jaru_r) #7

Akurat stery 30.82 są jednymi z najstabilniejszych - sam ich używam.

Nowszych nie polecam, bo powodują problemy z wyjściem TV:

Taki problem, jak opisujesz powodują najszęściej aplikacje, które mają bardzo duże wymagania graficzne - jeśli używasz takowych, to ogranicz w nich wykorzystanie karty graficznej - mam identyczną i choć nie jest ona demonem szybkości, to dla "normalnych" zastosowań w zupełności wystarczy. Jeśli zaś próbujesz uruchamiać np. gry, które mają wyższe wymagania, to problem bedzie się powtarzał.

Jak pisze JN, zrób porządek w rejestrze, np. RegCleanerem

Osobiście polecam potem pozostać przy tej wersji sterowników.


(Mateusz Roza) #8

Czy to jest polecenie uruchamiające scandisc??

Jak mam zrobić porządek i jaki ster wgrać??

Dalej nie wiem o co ci chodzi z tym chipem


(JNJN) #9

Chkdsk /f - scandisk z automatyczną naprawą błędów - zrób to z poziomu systemu,czyli z uruchom.

Sfc / scannow - sprawdzi pliki systemowe z uruchom.

Płytę masz na jakim chipie.

Podaj model płyty głównej.

Ale stery do płyty zostaw w spokoju i zrób reszte.

Porządek,czyli panel sterowania i dodaj usuń programy i odinstaluj oprogramowanie i stery karty,restart kompa i komp uruchomi się na sterze systemowym.

http://forum.dobreprogramy.pl/viewtopic.php?t=9838

Przeczytaj podany przezemnie link i czytaj.

Albo wgraj 30.82 lub 28.32.

I czytaj co pisze,weź kumpla do pomocy co kuma w czym rzecz.

Lub google i wszystko wiesz.

http://www.google.pl/advanced_search?hl=pl


(system) #10
  1. Popierz te sterowniki

  2. Potem usuń sterowniki powodujące błąd.

  3. Po usunięciu sterowników zrób restart kompa.

  4. Po po nownym uruchomieniu systemu, bedziesz mial dziwny obraz, ale tym sie nie martw.

  5. Wyczyśc pozostalosci po starych sterownikach Tym programikiem

  6. Zainstaluj wczesniej pobrane sterowniki.

  7. Restart kompa.

  8. Po ponownym uruchomieniu systemu, nie zapomnij we Wlasciwosciach ekranu --> Ustawnienia, ustawic jakosc kolorów na średnia (16 bitów) oraz dopasowac do twojego monitora czestotliwosc odświerzania ekranu w Zaawansowane --> Monitor.

To wszystko :smiley:


(Mortus141) #11

Zainstaluj XP-ANTiSPY i ustaw nie pokazywanie raportów o błędach :wink:

http://amnezja.org/modules.php?name=New ... e&sid=4369


(Mateusz Roza) #12

No ale co to mi da jak dalej sie bedzie resetować tylko błąd nie bedzie wyskakiwać. Jak masz tak pawcio ludziom pomagać to lepiej w ogóle nie pomagaj.

Co ty mi mavelle za wersje sterowników sugerujesz. Chuba nie do tej karty co??


(Mortus141) #13

A zrobiłeś to co Ci napisałem :!: :evil: BTW nie bede pisał to co było wyżej wymienione czyli "nowe stery" :!: :evil:


(Acen) #14

A ja mam taką samą karte i stery 30.82

a przy odpaleniu jakiejkolwiek gry szaleja mi textury :o

Jak sprawdzic poprawnosc zainstalowanych sterów?

a moze karta mi zdycha powoli... :?

a moze mam zle ustawienia karty

antyleasing i OpenGl??

jakie powinny byc poprawne?

pzdr.


(JNJN) #15

Sprawdź jej chłodzenie,bo może GPU się przegrzewa.

Zrób wszystko tak jak jest napisane wyżej.

Odinstaluj ster i uruchom na sterze systemowym - zrób czystkę po sterach.

Jak chip VIA obowiązkowo wgraj pakiet sterów do płyty głównej w wersji 4.38 ,przy instalacji steru wybierz tryb normal nie turbo dla AGP.

Zastosuj ster w wersji 28.32 do twojego systemu ,po zainstalowaniu będą ustawienia default,czyli sprawdź, antyaliasing ustawiony na zezwalaj aplikacjom na sterowanie trybem anty - aliasingu.

OpenGL - włącz opcje przywróć domyślne.

Jak nic.

Sprawdź kartę na innym kompie.


(Acen) #16

Dobrze,pokieruje sie waszymi zaleceniami i zrobie wszystko po kolei;)

Tylko czy na sterach 28.32 bedzie dobrze działał tv-out??

Bo nie jestem pewien czy stery 30.82 posiadają zakłądke nView...

Acha jeszcze jedno jak sprawdzic czy moja grafika sie nie grzeje???

Mój komp

płyta-MSI VIAKT266,GF264Mx400/SH PRO

512mb ddr


(:: MARIO ::) #17

sprawdzić palcem :slight_smile: pamieci, i na odwrocie rdzenia :slight_smile:

do tej grafy polecam rownież 42.86 i 45.23 :slight_smile:


(JNJN) #18

Na wersji stera 28.32 pięknie chodzi TV-OUT.

Karta ma cooler czy radiator.

Tak jak Mario pisze palec i nie powinien radiator parzyć palca,wtedy temperatura około 40 do 45 stopni.


(Acen) #19

zainstalowałem 28.32 i dalej szaleją textury...

karta ma wiatraczek i dookoła radiator..

dotykam palcem i jest ciepły ale nie parzy...

A moze jakis program to sprawdzi??/

A moze zrobie wszystko od poczatku,tylko jak wywalic stery płyty głównej??

Choc mam stary 4.38 wiec nei wiem czy jest sens...

ale włąsnei nei pamietam czy ustawiłem Normal czy turbo AGP...

Ma to jakies wieksze znaczenoe???

pzdr.


(JNJN) #20

Stery 4.38 są bardzo dobre.

Ster 4.38 ma być rozpakowany w katalogu głównym.

Odpal ster 4.38 jeszcze raz,ma on funkcje odinstaluj i odinstaluj AGP lub cały ster,restart i zainstaluj go ponownie poprawnie.

Ma być ustawienie AGP normal.

Sprawdź kartę na innym kompie,bo może uszkodzona.

Karta nie ma czujnika temperatury,więć palec lub termometr.

Zdejmij cooler,wyczyść benzyną ekstrakcyjną GPU i radiator i nałóż równomiernie cienko pasty na GPU załóż cooler dociśnij,aby idealnie dolegał do GPU.

Nie kręciłeś tej karty.