Program do drukowania zdjęć

Jestem zawodowym fotografem.
Zmieniliśmy drukarkę, która służy nam do drukowania zdjęć do dokumentów. Poprzednia, firmy HiTi, miała Świetny program. Umożliwiał samodzielny wybór formatu zdjęcia i dowolne kadrowanie. Oczywiście układanie, też dowolne, zdjęć na formacie 10x15 cm Niestety, jest on dedykowany tylko drukarkom tej firmy.
Poszukuję programu, który umożliwiałby mi pracę. Bardzo Popularny i świetnie sprzedający się program DokumentyPro nie nadaje się. Oszałamia ilością proponowanych dokumentów z całego świata, które w większości przypadków są takie same. Nie ma tutaj opcji utworzenia własnego formatu, który mieliśmy w poprzednim programie. Jest również w przypadku już istniejącego formatu, konkretnie dyplomowego, ograniczenie w kadrowaniu. W dwóch słowach: musi być tak zwana mała głowa i głęboki kadr. Jest to narzucone i nie da się tego przeskoczyć. Można też zrobić zdjęcia w poziomie
Przerzuciłam pół świata i wszystkie programy do wydruku zdjęć do dokumentów oferują tylko format 3,5 na 4,5 cm. Czyli tzw. paszportowe. Ponieważ ten program, o którym mówiłam, mam, więc wiemy, że coś takiego jest możliwe.
Ktoś chciał sprawdzić, jak wygląda nazywa się IDQuickDesiree
Pomocy!

Nie znam programów strikte do druku zdjęć. Alternatywą może być ogólny do obróbki grafiki typu photoshop czy affinity photo / affinity designer + szablony czy makra

Sprawdzę, dziękuję

Ktoś oflagował jako „spam” i wątek widzą chyba tylko moderatorzy a plebs jak ma URL lub wylosuje ID wątku.

Prostszego chyba nie ma:

Jaką drukarkę macie teraz? Generalnie rzecz biorąc, obsługiwane formaty papieru dostarcza sterownik drukarki. Przykładowo, laserowy Brother:
image

Sieciowy laserowy Brother:
image

Atramentowy fotograficzny Epson:
image

Także brak opcji odpowiedniego formatu druku wynika raczej z problemu z konfiguracją drukarki.