Program partnerski - pytanie odnośnie rozliczenia PIT-37

Witam, przyszedł czas na rozliczenie się z fiskusem. Dziś przygotowując dokumenty przypomniałem sobie o rachunku z dp który dostałem po zamknięciu programu w listopadzie 2018r. na zawrotną kwotę 23,60zł. Wyczytałem że jako osoba nie prowadząca działalności powinienem to rozliczyć jako “inne źródła”. Zawsze rozliczam się PIT-37. W związku z tym czy wystarczy że przy wypełnianiu pit programem e-Deklaracje wprowadzę tą kwotę w dziale “C. DOCHODY / STRATY ZE ŹRÓDEŁ PRZYCHODÓW” w pozycji 5? Tak jak na screenie? Czy muszę robić coś jeszcze? Wiem że pytam o podstawy ale nie znam się na tym.

Po co to robisz? Skończył się czas kiedy podatnik męczył się z wypełnianiem PIT-37.
Twój PIT-37 jest już wypełniony przez urząd skarbowy. Wystarczy tylko sprawdzić prawidłowość jego wypełnienia przez skarbówkę i zatwierdzić.
Tu masz swój PIT-37: https://www.podatki.gov.pl/

Pytanie czy WP Media wysłały odpowiedni druk do skarbówki a nie tylko do użytkowników.

Nie prawda. Gotowy PIT jest dla danej pojedynczej osoby. Często zaś opłacalniej jest rozliczać się ze współmałżonkiem. W moim przypadku różnica jest bardzo duża.

Już to sprawdziłem. Na tej stronie nie jest uwzględniona wypłata z programu partnerskiego, są tylko moje PITy 11. Co prawda jest to tylko ~20zł ale rozliczyć trzeba dlatego pytam jak.

1 polubienie

Niby problem z głowy jak bezrobotna małżonka, niby tylko się poprawia rozliczenie i jakaś “ulga za małżonkę” i już.

Jak “robotna”, no to może lipa jak system jej nie wykrywa i nie podpowiada jej “zero” PIT-u “pitu”.

A na potwierdzenie dochodu 23,60 zł masz pit11 lub pit40?
Płatnik miał obowiązek przekazać Ci do 30 stycznia br. stosowny pit.

To po to sprawdzasz. Możesz UZUPEŁNIĆ urzędowy pit o brakujące dochody.

Nie musi uzupełniać, może wysłać papierowy pocztą / elektronicznie inną aplikacją a ten generowany zignorować i ważny będzie wysłany pocztą / z innej aplikacji.