Programowanie od czego zacząć?

Witam na wstępie chciałbym zaznaczyć że w programowaniu jestem zielony a bardzo chciałbym się nauczyć. Jaki język polecacie dla żółtodzioba?? Dodam że spędzam dużo czasu przed komputerem

Zależy co chcesz programować. Ja np. programuję w PHP to programuję strony WWW.

Angielski. Serio, bez niego absolutnie niczego w tej branży nie osiągniesz.

To tak jak większość ludzi w tych czasach zajmujących się pracą biurową. Większość tej większości nie ma żadnego pojęcia o programowaniu, więc… na dzień dzisiejszy to o niczym nie świadczy.

Na samiuśki początek zacząłbym od HTML-a. Teoretycznie niewiele ci to da, jeżeli później nie pójdziesz w stronę tworzenia stron internetowych, ale w bardzo łagodny sposób zderzy cię z dyscypliną tworzenia i utrzymania kodu. Potem jakiś obiektowy język wysokiego poziomu (Python, Ruby), a później powinieneś być na tyle obyty, że sam wybierzesz dalsze kształcenie.

“Angielski. Serio, bez niego absolutnie niczego w tej branży nie osiągniesz.”

Z angielskiego jestem dobry posiadam certyfikat ECCC. Chodziło mi o język programowania :smiley:

Jeśli chcesz iść na koksa to C++, jeśli nie dasz rady to Pascal.

Jeśli nie dasz rady z Pascalem to zacznij od języków używanych w internecie.

Po co? Są inne proste języki, które przy tym nie są martwe ani przestarzałe.

Otóż z tego co przeczytałem to on chce iść na żywioł, a Pascal to skomplikowany a zarazem łatwy język.

Po za tym był on kiedyś dosyć popularny, więc łatwo znajdzie jakiś kursik, a nie będzie się męczył. :wink:

Do Pythona też jest sporo materiałów. W Pythonie nauczy się obiektowości i podstaw programowania funkcyjnego, czego Pascal nigdy nie zapewni. Python jest językiem rozwijanym, Pascal nie. Python jest językiem używanym w biznesie, Pascal na szczęście (pomijając Delphiego w stanie agonalnym) nie.

@Frankfurterium:

Zbytnio się spinasz, wyluzuj. :wink:

To że wymieniłem Pascala to nie znaczy że od razu muszą mnie zagryść psy. :smiley: