Resetowanie się komputera

Witam!

Mam następujący problem:

Często resetuje mi się komputer. Kilka dni temu było tak, że resetował się np. po 30 minutach pracy. Obecnie resetuje się w kilka sekund po uruchomieniu.

Nie wiem co jest przyczyną takiego stanu rzeczy, wiem tyle, że wina tkwi w softwarze, ponieważ system generuje pliki minidump przed zresetowaniem.

Uruchomiłem komputer w trybie awaryjnym, wyciągnąłem z niego minidumpy, odczytałem je na komputerze brata i z jego komputera piszę ten post.

Oto odczyt z najnowszego minidumpa: http://wklej.org/id/1168666/

Wiecie w czym może tkwić problem?

Proszę o pomoc.

Sprawdź kody błędów na http://support.microsoft.com/gp/errormessage/pl

  • sprawdzenie temperatur

w HWiNFO jest moduł Sensory, który pozwala logować stan temperatur do pliku

Ogólne rady

Sprawdź tryb awaryjny. Jeśli w awaryjnym będzie ok, to znaczy że to problem z oprogramowaniem. Jeśli w awaryjnym też będzie źle, to znaczy że to problem ze sprzętem.

Sprawdzenie dysku

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Mini Windows Xp i naciśnij Enter

hiren1.gif

  • poczekaj

hiren2.gif

  • po uruchomieniu Mini Windows XP uruchom z pulpitu HBCD Menu

  • w HBCD Menu wybierz Programs - Hard Disk \ Storage - HDD Scan (Old Version)

  • zaznacz opcje tak jak na obrazku i kliknij Start

  • poczekaj aż skanowanie zostanie zakończone i wykonaj zrzut ekranu albo zdjęcie

  • W HDD Scan (Old Version) kliknij S.M.A.R.T i wykonaj rzut ekranu albo zdjęcie

hirensboot1.th.jpg

hddscan.th.jpg

Kliknij w dany obrazek aby powiększyć

Sprawdzanie pamięci

  • pobierz Hirens.BootCD.15.2.zip

  • rozpakuj plik Hirens.BootCD.15.2.zip (prawy przycisk myszy na plik - Wyodrębnij…)

  • po rozpakowaniu otrzymasz plik Hiren’s.BootCD.15.2.iso, nagraj go na płytę jako obraz, nie rozpakowuj tego pliku

Aby nagrać obraz ISO na płytę możesz użyć Active ISO Burner, nagrywaj najmniejszą możliwą prędkością

  • uruchom komputer z płyty którą nagrasz

  • w głównym menu przy pomocy strzałek w górę i w dół na klawiaturze wybierz Memtest86+

hiren1.gif

Jak sprawdzać pamięć

Pamięć należy sprawdzać w ten sposób, że zostawiasz w komputerze jedną kość pamięci i uruchamiasz test. Potem wyjmujesz pierwszą kość pamięci i wkładasz drugą kość pamięci i uruchamiasz test. Czyli każdą kość pamięci sprawdzasz osobno. Inaczej mówiąc, jedna kość pamięci jest w komputerze, a druga na biurku i robisz test. Potem zamieniasz kości miejscami- ta, która dotąd leżała na biurku jest w komputerze, a ta która dotąd była sprawdzana w komputerze leży na biurku. I znowu uruchamiasz test.

http://www.dobreprogramy.pl/GBM/Podstaw … 25460.html

Analiza bluescreenów na własną rękę:

blue-screen-windows-bit-t491491.html#p3095248

komputer-sie-wylacza-t498828.html#p3137602

Zacząłem od tego, że wymieniłem kości RAM i okazało się, że jest jak było. Później odłączyłem dotychczasowy dysk i podłączyłem zastępczy i okazało się, że wszystko hula. Następnie na powrót podłączyłem dotychczasowy dysk no i znów to samo. Wychodzi na to, że dysk jest uszkodzony. Za moment spróbuję uruchomić komputer za pomocą LiveCD i wykonać jakoś kopię dysku na dysk zewnętrzny (chociaż nie wiem jeszcze jak). Spróbuję sformatować dysk i zobaczymy jak będzie.

Ok. Jeszcze nic nie robiłem z LiveCD. Włączyłem komputer w trybie awaryjnym i przeskanowałem go OTLem i GMERem.

Mógłbyś zerknąć jak sprawa wygląda?

OTL: http://wklej.org/id/1170979/

Extras: http://wklej.org/id/1170982/

GMER: http://wklej.org/id/1170983/

Dodane 09.11.2013 (So) 14:55

Macie jakieś sugestie, co mogę dalej spróbować zrobić?