Root vs. gwarancja

Witam!
Wiem, że temat wałkowano już wiele razy, ale ostatnio gdzieś na forum DP użytkownik @MartinaNeumayer pisał, że Root niby nie przyczynia się do utraty gwarancji ze względu na jakiś zapis gdzieś w Ustawiew O Ochronie Praw Konsumenta. Wg. @MartinaNeumayer zapis ten mówi, że żadna modyfikacja softwer’owa nie powoduje odmowy przyjęcia sprzętu do serwisu w ramach gwarancji. Chciałbym się dowiedzieć, czy to prawda. Niech się ktoś wypowie na ten temat.
Z góry dzięki :slight_smile:

To nie polska ustawa, a nadrzędna dyrektywa unijna, którą kraje członkowskie muszą respektować.
http://matija.suklje.name/rooting-and-flashing-your-device-does-not-void-the-warranty-in-eu

Jednakże jeżeli Twoja modyfikacja softwaru przyczyniła się do usterki telefonu i zostanie to udowodnione to wtedy gwarancja przepada. Prosty przykład. Podkręcałeś procesor i go jakimś cudem uszkodziłeś. Ale to chyba rzadkie przypadki.

Detale są istotne :wink:

Note that correlation is not causation – the defect has to be proven to be caused by your action, not just correlate with it.

Dlatego napisałem, że trzeba udowodnić. Jest to niby trudno zrobić, ale dla chcącego nic trudnego. W pewnym sensie.

Daj spokój… poważnie podchodzące do klienta serwisy nie będą się bawić w szukanie dowodów na siłę. Szybciej zrobią sprzęta :wink:
Ile razy ja już odsyłałam tu w de na gwarancyjną moje urządzenia testowe, to nawet już nie pamiętam. A niektóre miały pozmieniane mocno… boot, root, systemy customowe i w ogóle całość po prostu. I nic, zero problemów. Mało tego… dwa razy zdarzyło mi się coś takiego, że urządzenie jako takie dostałam nowe - inny, kompletnie nowy fabrycznie egzemplarz - a w nim przeniesione 1:1 wszystkie moje zmiany, jak były w tym wysyłanym. Klon taki. Czyli, że można i nie ma z tym żadnego problemu.
Tak, ja wiem że w pl masę serwisów woli truć doopę, marudzić i doszukiwać się bóg wie czego. Jestem tego świadoma. No ale to już ich sprawa, czy wolą mieć klienta zadowolonego, czy wkrowionego.

1 polubienie