Sprawa jest taka - gram i w końcu zamierzam przejść całego Wiedźmina 3 GOTY. Na monitorze 900p zużycie maksymalne (ponad 3 godziny grania) pamięci VRAM wyniosło 4.5 Gb. Ustawienia to wszystko na maksa co się da z wyjątkiem wyłączonego HW i tekstury HDRP 12 (Ultimate) z Nexus Mod ustawione na ponad Uber (“Supreme”).
Od dziś mam monitor 1080p i czy mojej karcie* wystarczy VRAMu ?
Pytam się ponieważ zdążyłem dziś tylko rano odebrać monitor sprawdzić chwilę czy i jak działa a potem musiałem wyjechać, a wracam dopiero jutro po południu i zżera mnie ciekawość
Jeśli liczyć, że 40% więcej pikseli to 40% większe tekstury to braknie, ale moim zdaniem ty masz już załadowane maksymalne dostępne i zużycie pamięci się nie zwiększy wcale.
Tak mam cały czas HDRP 12/Ultimate przesunięte maks w prawo czyli 4K. Halk Hogan PL pisał że dla 1080P wystarczy GTX 970 4 Gb (czyli 3.5 Gb) tylko nie wiem czy wziął poprawkę na to że ktoś będzie miał ustawioną grafikę na maksa… choć IMO wziął w końcu to gra z 2015 roku…
Wygląda jakby jej premiera była w 2018 Wszystkie tekstury dopieszczone dokładnie i na maksa przy jednoczesnym pozostawieniu oryginalnego “konceptu” wyglądu tekstur… więc czujesz jakby to sam CDR wypuścił… zresztą ponoć kupili prawa lub nawet zatrudnili Halk Hogana (jest Polakiem) i jego tekstury będą w W3 next-gen
Instalowałem coś podobnego kilka lat temu, może nawet ten mod, ale tylko wybrane tekstury były poprawione, więc się mocno gryzły na tle pozostałych i wywaliłem szybciej niż pobrałem.
Możliwe, ale po 5 (!) latach pracy dużo się zmieniło. Specjalnie czekałem na ostatnią wersję tych tekstur żeby zagrać nową postacią i w końcu przejść ją całą w wersji GOTY + wszystkim zadaniami pobocznymi
Co do tematu głównego - dziś pograłem Wiedźmina 3 przez prawie 3 godziny i maksymalne zużycie VRAMu wyniosło 5.3 Gb przy 1080p czyli 2 Mpix , tak jak pisałem przy 900p wyniosło 4.5 Gb więc nie jest źle, tym bardziej że zapomniałem dopisać że to było “niepełne” 900p tzn. nie 1600x900 (16:9, 1.4 Mpix) a tylko 1440x900 (16:10, 1.3 Mpix).
… ale wiesz, że wykorzystanie vram zależy tez od ilości dostępnej? Tam jak RAM, pewna ilość jest niezbędna, a pewna pozwala na trzymanie dodatkowych śmieci. (294) RX 570 | The Witcher 3 - 1080p ALL Settings! - YouTube
Pod koniec leci Wiedźmin na ultra na 4 GB, i wcale nie dusi go brak VRAM, a słabe gpu rx 570…
Ze światłami nie chce kombinować, bo się boję, że będzie tak jak już kiedyś kombinowałem: w niektórych miejscach będą takie przejaskrawienia, że będę wypadał z imersji.
Tylko że on symuluje światła w wersji beta Wiedżmina 3 a które to zostały mocno zmienione i wielu graczom to się po premierze bardzo nie spodobało ponieważ uważali że wyglądał wcześniej lepiej (bardziej stonowane kolory itd), ale rób jak uważasz, każdy ma własne preferencje.
Description :
mimic the original art direction pre downgrade ( mostly the 2014 build ), this is the only purpose of this mod, it does not add anything or remove anything, this is not supposed to be " better " than vanilla, this is specifically made for those who preferred the original look of the game pre downgrade like me
Z Wiedźminem 3 jest tak u czerwonych że to chyba jedyna (lub jedna z jedynych) gra DX11 w której ich karty radzą sobie bardzo dobrze na równi z zielonymi a RX 580 8 Gb nawet lepiej niż GTX 1060 6 Gb… nie wiem jak oni w tej grze obeszli niesłynny narzut w DX11, ale jakoś się im to udało tylko ciekawe czemu tylko w kilku tytułach:
Pamięć jest w jakiejś części wykorzystana. Przez co jest niedostępna do innych celów. Czego nie rozumiesz?
Nie dopowiadaj sobie teorii o fizycznym wykorzystaniu. Wodę fizycznie jak wykorzystasz, np. wypijesz z butelki, to też po jakimś czasie wróci do natury…