Skrypt Clash of Clan wycena

Witam,

Interesuje mnie orientacyjna cena gotowego skryptu gry wzorowanej na Clash Royale, tak wygląda gierka:

Jak wyżej jakie są koszta stworzenia takiej gierki, ile wynosi czas programowania, oraz jakie pośrednie koszta musiał bym ponieść poza serwerem gry, oraz reklamą ?

Pozdrawiam

Skryptu - chyba aplikacji mobilnej ze wszystkimi powiązanymi usługami. Na tym poziomie myślę, że powinieneś się zamknąć w około 1-2 latach pracy i paru milionach złotych.

Haha :slight_smile: znacząco przesadziłeś, ale dziękuję za odpowiedź.

Posłuchaj sobie https://devstyle.pl/2019/06/03/devtalk-97-o-gamedev-z-weronika-slusarczyk/

Policz sobie tak z grubsza 40k na silnik + 10k za każdą funkcjonalność w grze - to będziesz miał taką średnią cenę która może się wahać o jakieś 40-80k zależnie od firmy. Oczywiście będzie to słabej jakości produkt zrobiony przez niedoświadczoną firmę.

Wykonywałeś już coś takiego w przeszłości ?

A czy ty wykonywałeś? Bo na razie tylko krytykujesz opinie kilku osób które są dość zgodne. Więc śmiem twierdzić że to tobie brakuje wiedzy czy doświadczenia.

Jeśli nie masz o czymś pojęcia, to nie narzucaj swojego pkt widzenia innym. Nie krytykuje, a wyśmiewam milionowe stawki :slight_smile:

Milionowe lub nie, ale firma musi mieć ZYSK, no i programista nie zarabia 2250… Raczej x4 + benefity.
Być może “milionowe” stawki sa nieco przesadzone, ale policz sobie teraz zespół 3 osobowy, praca przez rok i masz 300 tysięcy, dolicz do tego składki ZUS, zysk firmy, koszty administracyjne, lokalowe i swobodnie masz z 500.000 . No chyba, ze z polibudy weźmiesz praktykantów do pomocy i sam napiszesz, to będzie taniej :wink:

1 polubienie

Podejrzewam, że produkcja i utrzymanie Clash of Clans to miliony, ale dolarów, a nie złotych. Nie ma co wyśmiewać. To jedna z najdroższych, a na pewno najbardziej dochodowych gier mobilnych wszechczasów :wink:

W 2015 roku generowała 1,5 miliona złotych dochodu DZIENNIE :smiley:

… dzisiaj pierwszy raz usłyszałem nazwę :wink:

Dochodu czy przychodu? Bo to zupełnie inne kategorie! :stuck_out_tongue:

Nie mam pojęcia. Nie sprawdzałem im rozliczeń, czytałem tylko jakiś artykuł w internetach :wink: Nie ma to jednak dużego znaczenia przy tej skali - obracają dzięki jednej grze gigantycznymi pieniędzmi :wink:

To jak część inną nazwę na Birmę :myanmar:.

Oj ma, ogromne! Finansiści mają już takie zboczenia… :rofl:

1 polubienie

Podobnego nie bo nie zajmuję się gamdevem, ani nie robię aplikacji mobilnych. Jednak robię aplikacje webowe, a teraz siedzę w embedded i wiem jakie są stawki w przypadku realizacji jakiejś aplikacji. Bez względu na rodzaj aplikacji stawki są podobne we wszystkich gałęziach branży. No chyba, że mamy aplikację z jakiegoś wąskiego mało popularnego obszaru to w tedy będzie drożej, game dev raczej taki nie jest - zwłaszcza mobilny.

PS. Dla jasności, aplikacje webowe to nie strony internetowe.

“electron muli”.

Milionowe lub nie, ale firma musi mieć ZYSK, no i programista nie zarabia 2250… Raczej x4

Oczywiście, nie szukam wolontariuszy, choć jeśli przypuszczenia osób tutaj są prawdziwe. to chyba na takowego trafiłem bo jest gotowy wykonać coś takiego (z mniejszą ilością postaci) za stawkę znacznie niższą…

  1. Jasne programiści, ogólnie IT teraz dobrze zarabiają, ale jest również spora konkurencja i to co roku coraz większa, pamiętaj o tym.

Być może “milionowe” stawki sa nieco przesadzone

No właśnie to mnie rozbawiło :slight_smile: (bez obrazy dla autora). Choć pewnie są i tacy, którzy szukają zajęcia po którego wykonaniu będą sobie żyli rok z jednego zlecenia.

osobowy, praca przez rok

Z całym szacunkiem ale rok to się tworzy topowe gry na PC… temat dotyczy tak na prawdę minigierki w której każda postać wali swoim atrybutem na pół oślep.

No chyba, ze z polibudy weźmiesz praktykantów do pomocy i sam napiszesz, to będzie taniej

Być może zabawne, ale Ci “praktykanci” nie raz pokazali, że są szybsi, o wiele tańsi i z pasją. Jak ktoś wykonuje zawód wirtualnego boga (wirtualna rzeczywistość) tylko dla pieniędzy to faktycznie może wyjść nawet milion. Ale nie polecam takiego podejścia, potem człowiek się tylko WAŁĘSA bez wyższego celu :D.

Podejrzewam, że produkcja i utrzymanie Clash of Clans

Ja mam w głowie Clash Royale nie Clans, to dwie różne gierki, choć producent ten sam :slight_smile:

Ja bym obstawiał, że większość kosztów to reklama i jeszcze raz reklama.

W 2015 roku generowała 1,5 miliona złotych dochodu DZIENNIE :smiley:

Hohoho :), nie wiedziałem :). Jeśli tak to brawa dla twórców. Ale zaraz to było 4 lata temu jak jest
obecnie ?

Dochodu czy przychodu? Bo to zupełnie inne kategorie! :stuck_out_tongue:

Raczej podawali kwotę brutto, więc przychód.

i wiem jakie są stawki w przypadku realizacji jakiejś aplikacji.

A właśnie stawki, zawyżają je duże corpo, a ja jako klient ich nie wymyślałem, ale jeśli możesz to podaj widełki abym miał szerszy pogląd na sytuacje.

Tak reasumując, jeśli ktoś jest gotów stworzyć replikę tejże gry za 5-10k to powinienem go gonić bo się prostytuuje, czy stworzy mi Mario Bros Remastered ? :rofl::joy:

…wsadzi Cię do Alcatraz, jak zawali coś w płatnościach za “bonusy” i dane kart wyciekną, to za RODO Ty odpowiadasz, nie On :wink:

Nie powinieneś się poważnie zastanowić, bo taki delikwent nie ma bladego pojęcia o skali i złozoności problemu.

1 polubienie