Stary PC jako serwer do gry Minecraft

Cześć,

Ostatnimi czasy gramy sobie z kolegą w Minecraft. Wykorzystujemy program Hamachi, ale denerwują nas (a raczej mnie) błędy tego programu. Wpadłem więc na pomysł, aby przerobić mój stary PC na serwer właśnie do tej gry. Z racji, że jestem totalnym laikiem w sprawach serwerowych, proszę was o pomoc. Czy tak da się w ogóle zrobić? Jeśli tak, to jak?

Procesor: Intel Pentium 4 651 @ 3.4GHz

Grafika: Intel GMA 900

RAM: 2GB DDR2

HDD: WD Caviar SE 160GB lub Seagate ST340014AS 40GB

Router: Livebox 2.0

 

Komputer będzie podłączony kablem Ethernet prosto do routera.

 

Pozdrawiam,

Polski Derp

 

hmm… komputer w całości przeznaczony na serwer mc?

Debian + serwer mc

środowisko lxde, albo jak przystało na porządny linuxowy serwer- żadne

 

co do hamachi to nie wiem jak to konkretnie zrobić, trzeba jakiegoś no-ip podpiąć.

Ale generalnie się da.

 

http://forum.dobreprogramy.pl/serwer-mc-ze-starego-komputera-t497005/

Hamachi to w ogóle porażka. Jeśli na Linuksa dostępny jest serwer MC, to odpalasz go, patrzysz na jakich portach nasłuchuje i robisz przekierowanie. Koledze podajesz tylko aktualne IP lub korzystasz z usługi DynDNS.

Albo debian tekstowy+ instalacja webmina (poradniki w sieci prowadzą za rączkę) i masz ładny graficzny panel zarządzania przez przeglądarkę. Do DynDNS’ów, no-ip itp. też jest fajny, dodatkowy moduł webmina, tylko trzeba go samemu zainstalować, i nie wiem za bardzo jak to się robi, w każdym razie trudne na pewno nie jest.

Cześć,

Dobra, sprawy softwarowe mamy załatwione. Ale czy podzespoły tego PC poradzą sobie z serwerem? Jak wygląda z prądożernością takiego serwera? Musi działać 24/7?

Czyli tak:

1.Instalacja debiana tekstowego

2.Instalacja webmina

3.Instalacja DynDNS / No-IP

 

Pozdrawiam,