dzisiaj około 10 godziny Thunderbird pobrał mi ostatnie e-maile zarówno z konta na gmail, jak i na interii. W chwili obecnej mimo nowych wiadomości nie pojawiają się w programie… Synchronizacja kończy się na “Połączono z pop.gmail.com” i tyle…
Ktoś się spotkał z problemem, co można zrobić?
Próbowałem wyłączyć antywirusa - bez zmian…
Do godziny 10 długi czas wszystko pięknie działało…
Uauń całkiem konto z Thunderbirda i dodaj na nowo. Protokół POP tak ma czasem, że się zawiesi. U mnie jest tak, że systemowy klient poczty też nie pobiera wszystkiego. Wystarczy jednak tam odświeżyć pocztę i jest git. Podobnie na telefonie i kliencie od LG.
Uważam, że tu nie ma winy po Twojej stronie. U mnie jest dokładnie to samo. Są nowe wiadomości na serwerze Gmail, a Thunderbird od 10-tej rano ich nie pobiera. Problem ten nie występuje w przypadku pobierania wiadomości z innych kont na innych serwerach. Dotyczy to TYLKO poczty na Gmail.
Nie instalowała się żadna aktualizacja ani nic w tym stylu, a TB przestał pobierać wiadomości z Gmaila. Jest jakiś błąd sieciowy.
Problem pojawia się również w przypadku zamknięcia Thunderbirda.
Nie działa także pobieranie wysyłanych wiadomości z jednego konta gmail.com na drugie konto w gmail.com.
Myślę, że mają awarię, ale nie informują nas o tym.
(stan na godz.22:00)
U mnie też jest problem. Od godziny około 13stej nie mogę pobrać żadnych wiadomości. Konta mam na home (imap) oraz na onecie i interii (pop3). Próbowałem przeinstalować program, wyłączyłem zaporę w antywirusie i nic. Na telefonie i drugim komputerze wszystko działa normalnie.
To nie wina dostawcy poczty. Awaria leży najprawdopodobniej w thunderbirdzie lub windowsie - dzisiaj zgłosiło się do mnie ~30 moich klientów, którym ni stąd ni zowąd thunderbird przestał pobierać pocztę (dostawcy: gmail, mydevil, unixstorm, home.pl, nazwa.pl).
Objawy: po uruchomieni programu lub wymuszeniu pobrania poczty pojawia się status "połączono z " i na tym koniec. Podczas próby wysłania wiadomości pojawia się błąd “wiadomość została wysłana, ale nie umieszczono jej kopii w folderze Wysłane z powodu błędów sieciowych lub dostępu do plików (…)”. Wiadomość ta dochodzi do odbiorcy, jednak nie zapisuje się u nadawcy w “wysłanych”.
Szybkie remedium to usunięcie profilu (wcześniej kopia na wszelki wypadek) i stworzenie skrzynki na nowo. Przy jednej, może dwóch osobach rozwiązanie to ma sens… ale jak ja mam obecnie około 100 skrzynek do postawienia to ręce mi opadają.
Punkty wspólne wystąpienia problemu: IMAP, kompilacja windowsa 2002 lub 20H2 oraz thunderbird w wersji 78.
Chyba znalazłem prostsze rozwiązanie i udowadnia to, że problem leży z certyfikatami, które w jakiś sposób ulegają awarii po aktualizacji.
Usuńcie zapamiętane hasła dla skrzynki:
a) jeśli macie kilka u tego samego dostawcy, to wystarczy, że tylko jedno hasło usunięcie odbieranie/wysyłanie.
b) jeśli kilku dostawców, to dla każdego co najmniej jedno konto musi być bez hasła
Restart programu, wymuszenie pobrania wiadomości i po tym zabiegu powinien zawołać o potwierdzenie nowego certyfikatu. Zatwierdzamy (i zapamiętujemy), potem wpisujemy hasło dla danej skrzynki i voilà, powinno zadziałać.
Jeśli pomogłem to dajcie znać, bo awaria pewnie globalna.
PS: można próbować usuwać certyfikaty z systemu ale z doświadczenia wiem, że często to nie pomaga oraz rodzi ryzyko, że ktoś sobie usunie nie ten certyfikat co trzeba.
Witam. Wystarczy utworzyć nowy profil na Thunderbirdzie i założyć konto na danym serwerze (home, itp) tak aby zapytał o certyfikat - potwierdzamy i wracamy do pierwotnego profilu - zasysa wiadomości. Na jednym komputerze miałem już takie rozwiązanie - wystarczyło przełączyć profile i wszystko działało.
Pozdrawiam
Witam,
Od wczoraj mam analogiczny problem, ale przyczyna leży po stronie ESET NOD32. Wyłączenie procesów Noda32 rozwiązuje problem z pobieraniem poczty.
Mam to samo, dwa konta na gmail i dwa na tlenie, z żadnego nie ściąga. Wyłączyłem zaporę w Eset, ale dalej to samo. Możesz powiedzieć, które usługi wyłączyłeś ?
Mam też sam problem. Wczoraj zorientowałam się, że 8 kont się nie zsynchronnizowalo od 29 Listopada. Przejrzałam aktualizacje i mimo, że w październiku blokowałam automatyczne aktualizacje, parę ich się zrobiło od tego czasu. Zablokowałam ponownie. Wstrzymałam eset na 10 min i pobrały się tylko z 1 konta. Nie mam pomysłu co z tym zrobić spróbuję jedno z kont Gmaila dodać ponownie. Czy komuś to pomogło?
Update mojej powyższej informacji dotyczącej NOD32.
Od wsparcia technicznego ESET otrzymałem informację, że problem jest znany i pracują nad jego rozwiązaniem.
Doraźnie problem można rozwiązać:
proszę przejść do Ustawień ESET’a > Ustawienia zawansowane > Strony internetowe i poczta e-mail > Dodaj certyfikat główny do znanych przeglądarek > Proszę wyłączyć > Uruchomić ponownie komputer > I włączyć tą opcję.
Mam ten sam kłopot…temat ESET’a rozwiązał mój problem! Ważna uwaga, aby go ODINSTALOWAĆ, uruchomić ponownie komputer i wtedy sprawdzić - samo wyłączenie nic nie dawało. Dzięki