Thunderbird przestał odbierać e-maile

To nie wina dostawcy poczty. Awaria leży najprawdopodobniej w thunderbirdzie lub windowsie - dzisiaj zgłosiło się do mnie ~30 moich klientów, którym ni stąd ni zowąd thunderbird przestał pobierać pocztę (dostawcy: gmail, mydevil, unixstorm, home.pl, nazwa.pl).
Objawy: po uruchomieni programu lub wymuszeniu pobrania poczty pojawia się status "połączono z " i na tym koniec. Podczas próby wysłania wiadomości pojawia się błąd “wiadomość została wysłana, ale nie umieszczono jej kopii w folderze Wysłane z powodu błędów sieciowych lub dostępu do plików (…)”. Wiadomość ta dochodzi do odbiorcy, jednak nie zapisuje się u nadawcy w “wysłanych”.

Szybkie remedium to usunięcie profilu (wcześniej kopia na wszelki wypadek) i stworzenie skrzynki na nowo. Przy jednej, może dwóch osobach rozwiązanie to ma sens… ale jak ja mam obecnie około 100 skrzynek do postawienia to ręce mi opadają.

Punkty wspólne wystąpienia problemu: IMAP, kompilacja windowsa 2002 lub 20H2 oraz thunderbird w wersji 78.

Wygląda jak by awarii uległy certyfikaty.

Zainstalowałem 84 beta i to samo.

Chyba znalazłem prostsze rozwiązanie i udowadnia to, że problem leży z certyfikatami, które w jakiś sposób ulegają awarii po aktualizacji.
Usuńcie zapamiętane hasła dla skrzynki:
a) jeśli macie kilka u tego samego dostawcy, to wystarczy, że tylko jedno hasło usunięcie odbieranie/wysyłanie.
b) jeśli kilku dostawców, to dla każdego co najmniej jedno konto musi być bez hasła
Restart programu, wymuszenie pobrania wiadomości i po tym zabiegu powinien zawołać o potwierdzenie nowego certyfikatu. Zatwierdzamy (i zapamiętujemy), potem wpisujemy hasło dla danej skrzynki i voilà, powinno zadziałać.
Jeśli pomogłem to dajcie znać, bo awaria pewnie globalna.

PS: można próbować usuwać certyfikaty z systemu ale z doświadczenia wiem, że często to nie pomaga oraz rodzi ryzyko, że ktoś sobie usunie nie ten certyfikat co trzeba.

1 polubienie

Niestety u mnie na home nie zadziałało. Nie było pytania o certyfikat.

Witam. Wystarczy utworzyć nowy profil na Thunderbirdzie i założyć konto na danym serwerze (home, itp) tak aby zapytał o certyfikat - potwierdzamy i wracamy do pierwotnego profilu - zasysa wiadomości. Na jednym komputerze miałem już takie rozwiązanie - wystarczyło przełączyć profile i wszystko działało.
Pozdrawiam

Witam,
Od wczoraj mam analogiczny problem, ale przyczyna leży po stronie ESET NOD32. Wyłączenie procesów Noda32 rozwiązuje problem z pobieraniem poczty.

1 polubienie

Brawo! dzięki! A ja prawie format robiłem :wink:
Przeinstalowałem Thunderbirda i nic…
Wyłączyłem ESET i pobrał wszystko!

Mam to samo, dwa konta na gmail i dwa na tlenie, z żadnego nie ściąga. Wyłączyłem zaporę w Eset, ale dalej to samo. Możesz powiedzieć, które usługi wyłączyłeś ?

U mnie nie zadziałało, też tego wczoraj próbowałem. Pomogła dopiero konfiguracja profilu na nowo.

Mam też sam problem. Wczoraj zorientowałam się, że 8 kont się nie zsynchronnizowalo od 29 Listopada. Przejrzałam aktualizacje i mimo, że w październiku blokowałam automatyczne aktualizacje, parę ich się zrobiło od tego czasu. Zablokowałam ponownie. Wstrzymałam eset na 10 min i pobrały się tylko z 1 konta. Nie mam pomysłu co z tym zrobić :frowning: spróbuję jedno z kont Gmaila dodać ponownie. Czy komuś to pomogło?

Update mojej powyższej informacji dotyczącej NOD32.
Od wsparcia technicznego ESET otrzymałem informację, że problem jest znany i pracują nad jego rozwiązaniem.
Doraźnie problem można rozwiązać:
proszę przejść do Ustawień ESET’a > Ustawienia zawansowane > Strony internetowe i poczta e-mail > Dodaj certyfikat główny do znanych przeglądarek > Proszę wyłączyć > Uruchomić ponownie komputer > I włączyć tą opcję.

Sprawdzone działa.

2 polubienia

Mam ten sam kłopot…temat ESET’a rozwiązał mój problem! Ważna uwaga, aby go ODINSTALOWAĆ, uruchomić ponownie komputer i wtedy sprawdzić - samo wyłączenie nic nie dawało. Dzięki :wink:

@wrona3891 dziękuję! Pomogło :slight_smile:

Zależy kto co rozumie pod pojęciem wyłączenie. Ja rozumiem jako spowodowanie, że procesy ESETa nie wystartują poprzez odznaczenie usług w msconfig.
Odinstalowywanie w środowisku produkcyjnym, gdzie są konkretne licencje raczej nie wchodzi w grę.

:sunglasses: Dzięki, DZIAŁA!

Tak precyzyjniej (dla mniej biegłych):
ESET -> Ustawienia zawansowane ->
Strony internetowe i poczta e-mail ->
SSL/TLS -> CERTYFIKAT GŁÓWNY ->
Dodaj certyfikat główny do znanych przeglądarek -> WYŁĄCZ ->
Uruchom ponownie komputer.

Po uruchomieniu komputera postępuj zgodnie z powyższą ścieżką ->
Dodaj certyfikat główny do znanych przeglądarek -> WŁĄCZ.

Dzięki wrona3891

1 polubienie

Rzeczywiście to działa! :slight_smile: Dziękuje Wam ogromnie!
Mam jednak inny problem, na tym e-mailu jest ponad 43 000 wiadomości e-mail, które są już pobrane na Thunderbirda i przesegregowane…
Niestety, jak był problem bawiłem się wszystkim co możliwe i przełączyłem POP3 na synchronizacje wszystkich maili i jak mi teraz ruszył program to pobiera 43 000 wiadomości…
Jak mogę to pokonać, żeby pobrało mi tylko brakujące maile? :expressionless:

Niestety u mnie wyłączenie opcji ‘Dodaj certyfikat główny do znanych przeglądarek’ nie pomógł…
Nadal to samo - moge wysyłać pocztę ale w czasie odbierania mam komunikat ‘Sprawdzanie możliwości serwera pocztowego’, kręci sie kółeczko w lewym gornym rogu i poczta sie nie zaciąga. Dotyczy to kilku kont - na różnych serwerach.
Wersja ESET - Endpoint Security.
Odinstalowanie ESTETA też nic nie dało.
Problem, tak jak i u Was, pojawił się dzisiaj rano.
Próbowałem też obniżenie wersji min TLS w Thunderbirdzie z 3 na 1. Nic to nie pomogło.

Czytaj wskazówkę uważnie,bo działa.Trzeba wyłączyć-zrestartować- i WŁĄCZYĆ ponownie.

Hmmm. Dokładnie tak zrobiłem. I nic.
Próbowałem też obniżyć poziom bezpieczeństwa w Thunderbirdzie ustawiając:
security.tls.vervion.min niżej, wykluczałem z firewall TB, usunąłem certyfikat z TB, po cym go oczywiście ESET dodał (i jest poprawny).
Sprawdziłem wersje TLS na wszystkich serwerach, z których TB pobiera pocztę - jest ok.
I nadal mogę wysyłać wiadomości ale nic nie przychodzi.
Po odinstalowaniu ESETa też się nic nie zmieniło.

Super, działa i u mnie bo już się martwiłem, że bez informatyka się nie obejdzie :slight_smile:
Problem rozwiązany
Pytanie dlaczego coś takiego się zadziało??