Thunderbird przestał odbierać e-maile

Zainstalowałem 84 beta i to samo.

Chyba znalazłem prostsze rozwiązanie i udowadnia to, że problem leży z certyfikatami, które w jakiś sposób ulegają awarii po aktualizacji.
Usuńcie zapamiętane hasła dla skrzynki:
a) jeśli macie kilka u tego samego dostawcy, to wystarczy, że tylko jedno hasło usunięcie odbieranie/wysyłanie.
b) jeśli kilku dostawców, to dla każdego co najmniej jedno konto musi być bez hasła
Restart programu, wymuszenie pobrania wiadomości i po tym zabiegu powinien zawołać o potwierdzenie nowego certyfikatu. Zatwierdzamy (i zapamiętujemy), potem wpisujemy hasło dla danej skrzynki i voilà, powinno zadziałać.
Jeśli pomogłem to dajcie znać, bo awaria pewnie globalna.

PS: można próbować usuwać certyfikaty z systemu ale z doświadczenia wiem, że często to nie pomaga oraz rodzi ryzyko, że ktoś sobie usunie nie ten certyfikat co trzeba.

1 polubienie

Niestety u mnie na home nie zadziałało. Nie było pytania o certyfikat.

Witam. Wystarczy utworzyć nowy profil na Thunderbirdzie i założyć konto na danym serwerze (home, itp) tak aby zapytał o certyfikat - potwierdzamy i wracamy do pierwotnego profilu - zasysa wiadomości. Na jednym komputerze miałem już takie rozwiązanie - wystarczyło przełączyć profile i wszystko działało.
Pozdrawiam

Witam,
Od wczoraj mam analogiczny problem, ale przyczyna leży po stronie ESET NOD32. Wyłączenie procesów Noda32 rozwiązuje problem z pobieraniem poczty.

1 polubienie

Brawo! dzięki! A ja prawie format robiłem :wink:
Przeinstalowałem Thunderbirda i nic…
Wyłączyłem ESET i pobrał wszystko!

Mam to samo, dwa konta na gmail i dwa na tlenie, z żadnego nie ściąga. Wyłączyłem zaporę w Eset, ale dalej to samo. Możesz powiedzieć, które usługi wyłączyłeś ?

U mnie nie zadziałało, też tego wczoraj próbowałem. Pomogła dopiero konfiguracja profilu na nowo.

Mam też sam problem. Wczoraj zorientowałam się, że 8 kont się nie zsynchronnizowalo od 29 Listopada. Przejrzałam aktualizacje i mimo, że w październiku blokowałam automatyczne aktualizacje, parę ich się zrobiło od tego czasu. Zablokowałam ponownie. Wstrzymałam eset na 10 min i pobrały się tylko z 1 konta. Nie mam pomysłu co z tym zrobić :frowning: spróbuję jedno z kont Gmaila dodać ponownie. Czy komuś to pomogło?

Update mojej powyższej informacji dotyczącej NOD32.
Od wsparcia technicznego ESET otrzymałem informację, że problem jest znany i pracują nad jego rozwiązaniem.
Doraźnie problem można rozwiązać:
proszę przejść do Ustawień ESET’a > Ustawienia zawansowane > Strony internetowe i poczta e-mail > Dodaj certyfikat główny do znanych przeglądarek > Proszę wyłączyć > Uruchomić ponownie komputer > I włączyć tą opcję.

Sprawdzone działa.

2 polubienia

Mam ten sam kłopot…temat ESET’a rozwiązał mój problem! Ważna uwaga, aby go ODINSTALOWAĆ, uruchomić ponownie komputer i wtedy sprawdzić - samo wyłączenie nic nie dawało. Dzięki :wink:

@wrona3891 dziękuję! Pomogło :slight_smile:

Zależy kto co rozumie pod pojęciem wyłączenie. Ja rozumiem jako spowodowanie, że procesy ESETa nie wystartują poprzez odznaczenie usług w msconfig.
Odinstalowywanie w środowisku produkcyjnym, gdzie są konkretne licencje raczej nie wchodzi w grę.

:sunglasses: Dzięki, DZIAŁA!

Tak precyzyjniej (dla mniej biegłych):
ESET -> Ustawienia zawansowane ->
Strony internetowe i poczta e-mail ->
SSL/TLS -> CERTYFIKAT GŁÓWNY ->
Dodaj certyfikat główny do znanych przeglądarek -> WYŁĄCZ ->
Uruchom ponownie komputer.

Po uruchomieniu komputera postępuj zgodnie z powyższą ścieżką ->
Dodaj certyfikat główny do znanych przeglądarek -> WŁĄCZ.

Dzięki wrona3891

1 polubienie

Rzeczywiście to działa! :slight_smile: Dziękuje Wam ogromnie!
Mam jednak inny problem, na tym e-mailu jest ponad 43 000 wiadomości e-mail, które są już pobrane na Thunderbirda i przesegregowane…
Niestety, jak był problem bawiłem się wszystkim co możliwe i przełączyłem POP3 na synchronizacje wszystkich maili i jak mi teraz ruszył program to pobiera 43 000 wiadomości…
Jak mogę to pokonać, żeby pobrało mi tylko brakujące maile? :expressionless:

Niestety u mnie wyłączenie opcji ‘Dodaj certyfikat główny do znanych przeglądarek’ nie pomógł…
Nadal to samo - moge wysyłać pocztę ale w czasie odbierania mam komunikat ‘Sprawdzanie możliwości serwera pocztowego’, kręci sie kółeczko w lewym gornym rogu i poczta sie nie zaciąga. Dotyczy to kilku kont - na różnych serwerach.
Wersja ESET - Endpoint Security.
Odinstalowanie ESTETA też nic nie dało.
Problem, tak jak i u Was, pojawił się dzisiaj rano.
Próbowałem też obniżenie wersji min TLS w Thunderbirdzie z 3 na 1. Nic to nie pomogło.

Czytaj wskazówkę uważnie,bo działa.Trzeba wyłączyć-zrestartować- i WŁĄCZYĆ ponownie.

Hmmm. Dokładnie tak zrobiłem. I nic.
Próbowałem też obniżyć poziom bezpieczeństwa w Thunderbirdzie ustawiając:
security.tls.vervion.min niżej, wykluczałem z firewall TB, usunąłem certyfikat z TB, po cym go oczywiście ESET dodał (i jest poprawny).
Sprawdziłem wersje TLS na wszystkich serwerach, z których TB pobiera pocztę - jest ok.
I nadal mogę wysyłać wiadomości ale nic nie przychodzi.
Po odinstalowaniu ESETa też się nic nie zmieniło.

Super, działa i u mnie bo już się martwiłem, że bez informatyka się nie obejdzie :slight_smile:
Problem rozwiązany
Pytanie dlaczego coś takiego się zadziało??

U mnie zadziałało. Wielka ulga i wielkie dzięki :slight_smile: