[ubuntu 12.04] Brak możliwości zalogowania na swoje konto

Witam! Dziś odpaliłem ubuntu 12.04, zaczęły się ściągać pakiety aktualizacyjne, a następnie instalować. Podczas aktualizacji zabrakło prądu (laptop) i komputer się wyłączył. Teraz nie mogę się zalogować na swoje konto użytkownika. Po podaniu poprawnego hasła ekran logowania znika na moment a następnie się pojawia. Próbowałem naprawić wszystkie pakiety z menu awaryjnego, jednak na nic to się zdało (jestem w tym bardziej niż zielony). Dodam, że dzieje się tak na każdym zainstalowanym środowisku graficznym, jednak na innego użytkownika, którego miałem zrobionego da się zalogować i wszystko działa jak trzeba. Bardzo proszę o pomoc.

Uruchom system w trybie bezpiecznym - wybierz linia poleceń roota i wykonaj takie polecenie:

apt-get update && apt-get upgrade

Prewencyjnie:

dpkg-reconfigure -a

Po restarcie powinno grać.

niestety problem nie ustąpił… dalej nie mogę się zalogować na swojego użytkownika. Pokazało jeszcze info, że 0 instalowanych pakietów, 0 aktualizowanych, 0 usuniętych i 0 nieaktualizowanych

To daj tak z linii poleceń roota w trybie bezpiecznym:

chown -R Czajo:Czajo /home/Czajo

Za Czajo wstaw swoją nazwę użytkownika. Restrart i napisz proszę czy działa.

dziękuję bardzo działa :wink:

co mogło być problemem?

ps. mam jeszcze takie pytanko: podczas aktualizacji bawiłem się jeszcze compizem. wybrałem autoukrywanie docka unity. Potem przywróciłem ustawienia do domyślnych (dock zawsze widoczny). Po naprawie systemu usunąłem compiza, bo myślałem, że to jego wina i teraz nie mam docka. jak to można przywrócić?

:slight_smile:

Co do problemów z Dockiem - nie wiem, nie używam ;]

Ave!

to chociaż powiedz jak się wylogować z konta użytkownika z konsoli, bo nie mam ani docka ani pasków narzędziowych, po prostu same ikonki na pulpicie no i autologowanie. Przeczytałem ten temat:

aktualizacji-brak-pulpitu-t460374.html