nie wiem jak opisać problem, więc będę posługiwał się obrazkami.
Na początek podam specyfikacje:
System: Ubuntu 14.04 LTS
RAM: 8GB
Procesor: Intel® Core™ i5-4200M CPU @ 2.50GHz × 4
Karty Graf:
NVIDIA GeForce 740M - Znalezione dodatkowe sterowniki, obecnie zainstalowane NVIDIA binary driver - v. 340.98 z nvidia-340 (własnościowy),
Intel HD Graphics 4600 - System nie odnalazł dodatkowych sterowników, ale w panelu NVIDI jest widoczna,
Zatem opiszę problem… Przy grach (nieważne jakich: CSGO, Minecraft, osu) pojawiają się dziwne anomalie - przy mocniejszym ruchu myszki lub większej “akcji na ekranie” ekran dzieli się tak jakby na grube pasy wzdłuż ekranu i każde z nich pokazują inne klatki przez co obraz wydaje się, że klatkuje i jest to nieprzyjemne w grze.
Wygląda to mniej-więcej tak:
I teraz każdy pas (1, 2, 3, 4) nie nadąża za grą i pokazuje część innej klatki przez co gra się strasznie.
Dodatkowo, nie wiem czy to ma wspólnego również z tym, przy przewijaniu strony czasami natykam się na dzielenie się ekranu przeglądarki, przez co wychodzi taki cosiek:
To zjawisko nazywa się “Screen Tearing” i występuje w niektórych konfiguracjach sprzętowych na systemie Linux przy niektórych kompozytorach okien i sterownikach graficznych.
Najprościej się tego pozbyć włączając potrójne buforowanie (co prawda szybkość kl/sek. nieco spada, ale przynajmniej “nie szatkuje” nam obrazu).
U mnie też jakiś czas temu występowało, ale aktualizacja systemu i sterowników w pewnym momencie naprawiła problem.
IMHO, nie wiem czy grzebanie w /usr/share to dobry pomysł. Powinno się raczej utworzyć nowy plik gdzieś w /etc i tam wprowadzić zmiany. Jednak na Ubuntu się nie znam. (Prawdopodobnie plik został przeniesiony, by wyeliminować problemy z aktualizacjami).