Ubuntu 14.04 LTS - Problem z grafiką, "pasy" na ekranie

Witam,

nie wiem jak opisać problem, więc będę posługiwał się obrazkami.

Na początek podam specyfikacje:

System: Ubuntu 14.04 LTS

RAM: 8GB

Procesor: Intel® Core™ i5-4200M CPU @ 2.50GHz × 4 

Karty Graf:

  • NVIDIA GeForce 740M - Znalezione dodatkowe sterowniki, obecnie zainstalowane NVIDIA binary driver - v. 340.98 z nvidia-340 (własnościowy),

  • Intel HD Graphics 4600 - System nie odnalazł dodatkowych sterowników, ale w panelu NVIDI jest widoczna,

 

Zatem opiszę problem… Przy grach (nieważne jakich: CSGO, Minecraft, osu) pojawiają się dziwne anomalie - przy mocniejszym ruchu myszki lub większej “akcji na ekranie” ekran dzieli się tak jakby na grube pasy wzdłuż ekranu i każde z nich pokazują inne klatki przez co obraz wydaje się, że klatkuje i jest to nieprzyjemne w grze.

 

Wygląda to mniej-więcej tak:

rmHDmkM.png

 

I teraz każdy pas (1, 2, 3, 4) nie nadąża za grą i pokazuje część innej klatki przez co gra się strasznie.

 

Dodatkowo, nie wiem czy to ma wspólnego również z tym, przy przewijaniu strony czasami natykam się na dzielenie się ekranu przeglądarki, przez co wychodzi taki cosiek:

 

ALzMZYz.jpg

A jesteś pewny, że sprzętowo jest wszystko ok? Czyli temperatury są w normie oraz na innym systemie wszystko dobrze działa?

I czy masz możliwość podpięcia zewnętrznego ekranu?

 

Na Windowsie 10 jest wszystko w porządku (mam dualboota).

Temperatura trzyma się w normie, dodatkowo mam podkładkę chłodzącą, ale mam zamiar dać na przeczyszczenie i wymianę past termoprzewodzących.

 

Mam zewnętrzny ekran, jeżeli chodzi o 2. problem (ten na przeglądarce) to również występuje.

 

Spróbuję z tymi otwartymi sterownikami, choć ostatnia próba instalowania nich skończyła się czarnym ekranem zamiast ekranu logowania.

 

EDIT

Żadne sterowniki, prócz tych co podałem na początku, nie chcą działać.

 

 

To zjawisko nazywa się “Screen Tearing” i występuje w niektórych konfiguracjach sprzętowych na systemie Linux przy niektórych kompozytorach okien i sterownikach graficznych.

Najprościej się tego pozbyć włączając potrójne buforowanie (co prawda szybkość kl/sek. nieco spada, ale przynajmniej “nie szatkuje” nam obrazu).

U mnie też jakiś czas temu występowało, ale aktualizacja systemu i sterowników w pewnym momencie naprawiła problem.

 

“Triple Buffer” włączysz edytując plik “xorg.conf”

sudo gedit /etc/X11/xorg.conf

W sekcji DEVICE dodajesz : Option “TripleBuffer” “True”

Section "Device"

    .........

	......

	......

    Option "TripleBuffer" "True"

EndSection

Zapisujesz zmiany i restartujesz system i powinno być ok.

 

Dziękuje, pomogło :smiley:

Jakby ktoś szukał tego pliku, tj. xorg.conf w Ubuntu 16.04, to zmienione zostało położenie. Obecnie, to: /usr/share/X11/xorg.conf.d/

IMHO, nie wiem czy grzebanie w /usr/share to dobry pomysł. Powinno się raczej utworzyć nowy plik gdzieś w /etc i tam wprowadzić zmiany. Jednak na Ubuntu się nie znam. (Prawdopodobnie plik został przeniesiony, by wyeliminować problemy z aktualizacjami).