Ubuntu 9.10 - konfiguracja Internetu z Neti (SpeedTouch 330)

Witam! Jestem dopiero początkującym użytkownikiem Ubuntu i już mam problem drobny. Jak zrobić tak, żebym miał internet przez modem SpeedTouch 330 na tym systemie?

Provider: Netia

System: Ubuntu 9.10

Z góry dziękuje za odpowiedź.

Dopóki nie kupiłem routera, to net na modemie uzyskałem przy pomocy UbuDSL, który nie wiem czy jeszcze w ogóle “żyje”. Zainteresuj się UbuDSL albo Linnet, o którym możesz przeczytać w tym wątku alternatywny-sposob-instalacji-neostrady-ubuntu-t323887.html - nie przejmuj się, że tyczy się Neostrady, dostawca usług internetowych jest mało ważny, najważniejsze że jak modem działa to i net będzie :slight_smile:

Pozdrawiam!

Już wykminiłem z linnet to, ale czy można jakiś skrypcik mały zrobić, żeby nie trzeba było tych poleceń wpisywać? I da się jakoś wyłączyć to ciągłe pytanie o hasło? Jak chce wejść na partycje trzeba wpisac hasło, czasami nawet przy wylogowywaniu trzeba wpisać hasło. Irytujące to trochę. Dziękuje za pomoc.

A jakim poleceniem uruchamiasz połączenie z netem? Na pewno da się to zrobić automatycznie np. poprzez rc.local, wtedy zawsze po uruchomieniu systemu będziesz miał połączenie, ale najpierw podaj polecenie.

Pewnie, że można :slight_smile: Tworzysz plik tekstowy i klepiesz w nim taką treść:

#!/bin/bash

polcenie_1

polecenia_2

polecenie_3

polecenie_n

I możesz podać, tak jak pisał dragonn , ścieżkę do skryptu w /rtc/rc.local , aby wykonywał wszystko automatycznie po zalogowaniu do systemu.

Pozdrawiam!

to może podam wszystko co wpisuje w terminalu: najpierw loguje się jako root poleceniem sudo, potem przechodze do katalogu linnet poleceniem cd, a następnie łączę się z netem poleceniem ./linnet -p . O;]

a ten skrypt jak potem zapisać? bo ja to jestem początkujący i nie bardzo się wyznaję na tych wszystkich poelceniach i skryptach^^