Ukraina i polska - co Sądzicie o naszych stosunkach?

Witam. Jestem studentem, co mieszka od prawie 3 lata w polsce - w Lublinie. Pochodze ze Lwowa (ojciec mój to ukrainiec - matka polką). Mam takie wrażenie że dużo Polaków lubi nas ukraińców, ale u nas w kraju nie zawsze sie o polakach duzo dobre mówi. Zwłaszcza na wschodzie, gdzie jest bardziej rosyjka część. Chce wiedzieć czy wy też to zdanie podzielacie? bo ja tak

p.s za moją ortografię przepraszam ale jak zrobiłem błędy , bo staram sie prawie cały czas ze słownikiem chodzić( ze sie nawet znajomi śmieją)


Poprawiono błędy językowe w ankiecie

Asterisk

hej :wink: euro się nie interesuję, więc nie wiem kto jest za to ‘winny’. jedzenie, cóż, mam wrażenie, że barszcz, chociaż nazywany ukraińskim niekoniecznie musiał zawędrować tutaj z ukrainy. (pielmian w ogóle nie znam, pierwszy raz się z taką nazwą spotykam). na ukrainie nigdy nie byłem, więc i nie w tym leżą przyczyny. z tego samego powodu odpada gościnność. muzyka i kultura, te są w naszym kraju dość słabo rozpropagowane (naturalnie coś tam trafiło do uszu, ale to raczej zbiegi dziwnych okoliczności). wspólna historia… cóż, często zdawać się może, że wspólna historia częściej dzieli niż łączy (prawdę powiedziawszy, gdyby ktoś zapytał o wspólną historię ukraińsko-polską to pierwsze co mi przychodzi do głowy to UPA, czy Akcja Wisła).

jak dla mnie, to nie musi być powodu, ot po prostu jest Ukraina, są Ukraińcy, nie jest źle.

A co wy nas nie mordowaliście jak już do historj chcesz sie mieszać? :? Mój ojciec mi opowiadał jak to polacy mu pól rodziny jak świnie wyrżneli w odwecie. To z tą histori tak za bardzo nie przypominaj, bo mnie nie ta historia była na myśli.

Ja na was tak nie moge mówić, bo jest tutaj gościnność. Ale kultura i bieda i u nas i u was jest taka sama jak we lwowie czy lublinie, więc to nie przyjmuje że dobry argument.

przecież wspomniałem o akcji wisła… bynajmniej nie twierdzę, że Polacy nie broili…