Wi-Fi zrywa połączenie, słaby download

(legeartis) #1

Witam. Posiadam internet Vectra 150Mb/s od trzech dni. Niestety problemem jest słaba jakość połączenia oraz słaby download. Często zdarza się, że zwyczajnie przerywa połączenie. Dodatkowo pobieranie jest bardzo słabe bo w granicach maksymalnie 2Mb/s. Postanowiłem połączyć się z routerem za pomocą kabla Ethernet i tu już problemu nie było, pobieranie w granicach 16Mb/s, raczej stabilne połączenie.
Mam Windows 10, laptop to Lenovo Z 710.

Tak wygląda transfer przy połączeniu Ethernetem:

A tak przez Wi-Fi:

Screen z menedżera urządzeń:

Bardzo proszę o pomoc bo niestety jestem laikiem w tej kwestii :slight_smile:

(Longhorn2009) #2

Transfer masz bardzo dobry. Nie zwracasz uwagi na jednostki. MB a Mb to dwie różne jednostki. Każdy bajt zawiera 8 bitów. Gdy przeliczysz 150Mbit na MB/s to uzyskasz poprawny wynik ok. 18,5MB/s. Niewiele mniej uzyskujesz, jednak pamiętaj że prędkość Internetu zależy od serwera. Nie każdy udostępni tak duży transfer dla pojedynczego IP.
Co do niskich prędkości na Wi-Fi - proponuje połączyć się z siecią 5GHz. Masz wydajną dwustrumieniową kartę Wi-Fi w standardzie AC, która bez trudu powinna obsłużyć taką prędkość łącza. Koniecznym warunkiem jest obsługa pasma 5GHz najlepiej w 802.11ac także na routerze.

(legeartis) #3

W jaki sposób mogę się połączyć z siecią 5GHz?
I czy wtedy nie będzie już zrywać połączenia?

(Longhorn2009) #4

Aktualnie jesteś połączony z siecią 2.4GHz jak widać po ssid. Powinieneś mieć drugą sieć Wi-Fi o podobnej nazwie, o ile router obsługuje dual band. Jeśli nie, będziesz musiał pomyśleć o dokupieniu routera.
Problemy ze stabilnością mogą być przy paśmie 2.4GHz jeśli masz zatłoczony eter. Niemniej na kablu powinno być okej.

(legeartis) #5

Router to Technicolor TC7230. Czy obsługuje on dual band? Na liście Wi-Fi mam tylko jeden kanał, własnie ten zaczynający się na 2.4G-Vectra. Innego nie widzę.

(Longhorn2009) #6