Wi-Fi zrywa połączenie, słaby download

Witam. Posiadam internet Vectra 150Mb/s od trzech dni. Niestety problemem jest słaba jakość połączenia oraz słaby download. Często zdarza się, że zwyczajnie przerywa połączenie. Dodatkowo pobieranie jest bardzo słabe bo w granicach maksymalnie 2Mb/s. Postanowiłem połączyć się z routerem za pomocą kabla Ethernet i tu już problemu nie było, pobieranie w granicach 16Mb/s, raczej stabilne połączenie.
Mam Windows 10, laptop to Lenovo Z 710.

Tak wygląda transfer przy połączeniu Ethernetem:

A tak przez Wi-Fi:

Screen z menedżera urządzeń:

Bardzo proszę o pomoc bo niestety jestem laikiem w tej kwestii :slight_smile:

Transfer masz bardzo dobry. Nie zwracasz uwagi na jednostki. MB a Mb to dwie różne jednostki. Każdy bajt zawiera 8 bitów. Gdy przeliczysz 150Mbit na MB/s to uzyskasz poprawny wynik ok. 18,5MB/s. Niewiele mniej uzyskujesz, jednak pamiętaj że prędkość Internetu zależy od serwera. Nie każdy udostępni tak duży transfer dla pojedynczego IP.
Co do niskich prędkości na Wi-Fi - proponuje połączyć się z siecią 5GHz. Masz wydajną dwustrumieniową kartę Wi-Fi w standardzie AC, która bez trudu powinna obsłużyć taką prędkość łącza. Koniecznym warunkiem jest obsługa pasma 5GHz najlepiej w 802.11ac także na routerze.

W jaki sposób mogę się połączyć z siecią 5GHz?
I czy wtedy nie będzie już zrywać połączenia?

Aktualnie jesteś połączony z siecią 2.4GHz jak widać po ssid. Powinieneś mieć drugą sieć Wi-Fi o podobnej nazwie, o ile router obsługuje dual band. Jeśli nie, będziesz musiał pomyśleć o dokupieniu routera.
Problemy ze stabilnością mogą być przy paśmie 2.4GHz jeśli masz zatłoczony eter. Niemniej na kablu powinno być okej.

Router to Technicolor TC7230. Czy obsługuje on dual band? Na liście Wi-Fi mam tylko jeden kanał, własnie ten zaczynający się na 2.4G-Vectra. Innego nie widzę.