Widzialna jakość zdjęć na blogu

Prowadząc bloga, które integralną częścią są fotografie, od samego początku, tj. od paru tygodni, co jakiś czas otrzymuję uwagi od niektórych komentatorów, że zdjęcia te są marnej jakości, jakieś niewyraźne, itp. Uwagi te są dość dla mnie nieprzyjemne, bo niemal muszę się tłumaczyć dlaczego takie “marne” zdjęcia wstawiam. Jednocześnie inni komentatorzy biorą moje zdjęcia w obronę, że są ok, informując, że winę ponosi jakiś element silnika bloga, czy edytora, który pogarsza widzialność obrazów, czy to kompresją, czy czymś innym. Proszę wybaczyć brak precyzji, ale nie jestem informatykiem/programistą.
Mam wrażenie zatem, że problem jest fachowcom znany. Ale co dalej? Mam jednocześnie świadomość, że blog być może został pomyślany, jako przekaz głównie tekstowy, dodatkowo jedynie wzbogacany o ilustracje związane z tematem bloga, gdzie szczególna wyrazistość obrazków nie jest wobec tego priorytetem. Jednakże specyfika tematyczna mojego bloga wiąże się z prezentacją fotografii, których dobry odbiór wymaga większej wyrazistości, i czego oczekują czytelnicy.
Moje zdjęcia z ostatnich dni miały najczęściej rozdzielczość mojego starego aparatu, tj 2560x1920, co oczywiście dzisiaj nie jest hitem, ale obrazy te widziane przeze mnie na domowym monitorze 24" prezentują się dobrze, ale silnik/edytor bloga przyjmując je dostosowuje do wyznaczonych reguł, wywołując niezadowolenie komentatorów.
Co zatem można zrobić, aby widzialność fotografii na blogu, o jaką postulują komentatorzy, zdecydowanie się poprawiła, albo jaką odpowiedź im mam dać, jeśli nic nie miałoby się poprawić.

4 polubienia

Taka, a nie inna jakość zdjęć na DP wynika zapewne z oszczędności na transferze. Tego nie da się przeskoczyć.
Dobrym pomysłem jest wrzucenie zdjęć w oryginalnej jakości np. na google drive i podlinkowanie ich pod każdym wpisem. Częściowo rozwiązuje to problem.