Wifi problem z prędkością

Witam wszystkich.

Mam parę problemów z internetem.

1)Niedawno podpisałem umowę z Vectrą na internet 40mb/s z routerem cisco epc3925 początkowo były jakieś drobne problemy typu internet działał na 1 komputerze ale po telefonie wszystko się naprawiło jednak nie do końca. Zamiast tych 40mb/s mam 20mb/s przez wifi jednak po kablu wszystko jest ok. Sprawdzałem czy to może karta sieciowa starej generacji jednak jest nie (broadcom 802.11g). Po spędzonych 20 minutach na rozmowie z konsultantem i po wykonaniu jego czynnościach takich jak resety itp nic się nie zmieniło. Odwiedziłem siedzibę vectry i usłyszałem odpowiedz “nie gwarantujemy prędkości po wifi 40mb/s” dobra można sie z tym zgodzić jednak czy skoro nie gwarantują jej to czy ta predkość nie powinna być różna a nie stała tj 20mb/s?

  1. Moim drugim problemem jest wejście do ustawień routera przez adres 192.168.0.1. w instrukcji napisane jest żeby zalogować się z pustym użytkownikiem i hasłem jednak wyskakuje napis że nie poprawne dane.

Nie wiem czy na forum ktoś mi pomoże, czy będę musiał dalej dzwonić. Z góry dzięki.

Może dostawca (Vectra) założył hasło na router. Można by go zresetować (przywrócenie ustawień fabrycznych), ale wtedy pewnie straciłbyś połączenie z siecią (dostawca mógł sprzęt wstępnie przygotować do łączności z jego infrastrukturą).

No cóż, bez dostępu do panelu routera nie dowiesz się czy nie ma tam ustawionego ograniczenia, a o dane logowania do routera możesz jedynie pytać ISP (ewentualnie sprawdzić czy nie ustawiono loginu i hasła na “admin” lub “root”).

Też myślałem nad resetem tylko że później problem będę miał z konfiguracją… Najlepsze jest to że koleś z pommocy technicznej powiedział mi że na tym routerze nie zaloguje sie do panelu sterowania czy to jest możliwe? Skoro tego nie mozna zrobić to czemu w instrukcji jest wszystko opisane? Dziwne to wszystko dla mnie… Próbowałem już wpisywać różne standardowe loginy i nic.

Raczej wątpię by vectra brandowała soft do routerów (bo po wpisaniu adresu coś Ci się wyświetla?).

Znalazłem właśnie temat (internet-vectry-konfiguracja-cisco-epc3925-t500464.html), w którym użytkownik zaryzykował reset i po 30sek ISP z automatu “odświeżył” ustawienia (przywrócił własne). Innymi słowy wiele z tym routerem nie zdziałasz, jedynie pobawisz się w ciuciubabkę z vectrą (która jest najwyraźniej jak beton, nie do przebicia), bo sądzę że ograniczenie jest ustawione na tym epc3925 (w instrukcji masz zapis o takim ustawieniu). Z mojej strony mogę Tobie chyba tylko doradzić zainwestowanie we własny router, który podpiąłbyś kablem do tego sprzętu od ISP -skoro po kablu masz full prędkość- i skonfigurował go pod siebie. Dzięki temu nie będą Tobie ucinać łącza po wifi (wireless miałbyś ze swojego routera).

Tak po wpisaniu adresu mam normalna stronę do logowania gdzie należy podać użytkownika i hasło. To polecieli sobie po całej linii z klientem. Specjalnie została podpisana umowa żeby dostać router niż kupować własny z obliczeń taniej trochę wyszło a wiadomo dla studenta każda złotówka ważna :stuck_out_tongue: Może gdyby technik przyszedł coś by więcej powiedział? Widziałem jeszcze w internecie inne rozwiązanie http://www.wykop.pl/ramka/180808/zbyt-w … en-sposob/ ale nie wiem czy warto wychodzić na taką walkę…

Czyli ogólnie rzecz ujmując:

  • modem-router epc3925 dałoby się skonfigurować spod panelu (przez przeglądarkę), ale ISP go zablokował własnym loginem i hasłem

  • jest możliwe, że część konfiguracji wifi jest błędna (na oko ze 2-3 kliknięcia w ustawieniach tego routera, mogłyby rozwiązać problem), przez co ogranicza* prędkości bezprzewodowe (wykluczając czynniki zewnętrzne: przeszkody, zakłócenia -ta stała prędkość jest kluczowa dla hipotezy błędu…)

  • reset routera daje dostęp do panelu, ale ISP i tak po wykryciu połączenia z urządzeniem, wyśle własny konfig* (wraz z loginem i hasłem)

  • dzięki upierdliwości “procedur” dostawcy (brak dostępu do konfiguracji urządzenia…), użytkownik “musi” się pogodzić z uciętym łączem po wifi, albo uwiązywać się kablem (takie atrakcje wliczone są chyba w cenę dostępu do internetu ;))

  • za sprawą “mentalnego betonu” ISP (“nie da się”, “nie jest gwarantowane”), choć urządzenie spełnia “wymagania” -przynajmniej po czytaniu specyfikacji z sieci-, klient/użytkownik nic na to nie poradzi -płacenie pełnej kwoty za pół usługi w danym przypadku (wifi).

  • stwierdzenie, że “oszczędzając, dwa razy się traci” jest niejako sztucznie prawdziwe (co można sobie skwitować tak: sprzęt od ISP ma możliwości, ale jeśli chcesz je posiadać, najlepiej kup sobie własny, dostawca tego nie gwarantuje… ;))

*konfiguracja jest robiona na jedno kopyto dla wszystkich (możliwe że sprzed czasów oferty powyżej 20Mb/s…)

I jeden z lepszych tekstów :wink:

A gdyby dali dostęp do ustawień modemu wifi, to:

-częstotliwość (kanał) można by zmienić na niekolidujący z resztą

-(jeśli możliwe) zwiększyć siłę sygnału, aby go poprawić ze względu na przeszkody

-ustawić dane szyfrowanie na bardziej odpowiednie do warunków (albo je wyłączyć wedle potrzeby)

Wtedy, w ostateczności podłączyć komputer kablem, który de facto w dzisiejszych czasach jest nieco archaiczny (laptopy, tablety, smartphone’y…)

A co do multimiedii z linku, teraz w sumie jestem zadowolony z decyzji zakupu wr740n dla ciotki (“skusiłem” ją na uwolnienie lapka od kabla eth, w którym połamała wtyczkę, a że kobieta nietechniczna… zleciła bym się tym zajął ;)), a nie brania od ISP ichniego modemu z wifi (bo był w założeniu cisco jak Twój, tyle że z anteną lub zakup własny). Coś czuję, że w jej wypadku mogłyby dojść do podobnych perypetii jak Twoje (też pewnie blokują dostęp do ustawień tak jak Vectra).

PS. Jest w sumie jeszcze pewna możliwość testu. Jeśli masz znajomego, który pożyczyłby Tobie router z wifi, mógłbyś sprawdzić jak się przedstawia sytuacja gdy przez niego byś się łączył po wifi (raczej miałbyś pełną prędkość).

Właśnie widziałem sporo opinii o tym, że te ustawienia zaraz się wczytają takie jak teraz. Odległość ani zakłócenia odpadają, laptop stoi przy samym routerze. Kumpel podpisał umowę też na 40mb/s w Vectrze zobaczymy za parę dni jak u niego stoją sprawy. Gdybym wiedział wcześniej, że takie cyrki będą to bym sam kupił router i nie byłoby problemu, a teraz ciągnąć kable jak chce się pełną prędkość. Oczywiście nic wcześniej o tym nie mówili typu, że nie dostane się do routera ani, że nie wykorzystam całej mocy na wifi to tylko świadczy o dostawcy i szacunku do klienta, ale tak to u nas niestety jest. No nic będę jeszcze próbował zadzwonić do pomocy technicznej ale to chyba będzie strata czasu i pieniędzy. Dzięki za pomoc :wink: