Windows 10 nie zamyka się, programy przestają reagować

Witam serdecznie
Od dłuższego czasu mam problem ze swoim starym laptopem Toshiba Satelite L750D, mianowicie nie mogłem go zamknąć (proces zamykania potrafił trwać całą noc i nic). Przez ten problem nie mogłem również zaktualizować systemu. Przez kilka lat użytkowania wiadomo, iż programy działały „wolniej” ale jednak DZIAŁAŁY, jednak po tym jak wpadłem na pomysł zrobienia formata, efekt był przeciwny do zamierzonego. Laptop pracował szybciej, został zaktualizowany, lecz problem z zamykaniem trwa dalej. Potrafi to zrobić jedynie gdy wyłączam go od razu po uruchomieniu (wydaje mi się, że problem leży w zamknięciu procesów, które się uruchamiały podczas zwykłego użytkowania). Zauważyłem również, iż programy również zachowują się dziwnie, np. gry mogą wczytywać się w nieskończoność (dochodzi do końca paska ładowania i nic), antywirusy zawieszają się podczas skanowania (często w tym samym procencie skanowania ale nie zawsze). Czytałem, że może to być uszkodzony dysk twardy, złe sterowniki lub wadliwe zasilanie. Sterowniki aktualizowałem Driver Boosterem 9, dysk twardy (Toshiba Toshiba mk6475gsx) skanowałem programem HD Tune i wszystko było ok, a zasilania nie wiem jak sprawdzić (pracuję bez baterii).
Dodatkowe informacje:

  • karta graficzna AMD Radeon HD 6520G
  • procesor AMD A6-3420M APU with Radeon
  • w menedżerze urządzeń zauważyłem żółty wykrzyknik przy Bluetoothcie i przypomniało mi się, że Bluetooth działał już od dawna „problematycznie”; przed formatem ratowałem się przed zamykaniem systemu częstym usypianiem laptopa, jednak gdy wyłączałem proces bluetooth, próbując go wybudzić system uruchamiał się od nowa

Popularna rada wyłączenia opcji szybkiego uruchamiania systemu również nie zadziałała.

Jest to mój pierwszy post, więc jeśli zawarłem za mało informacji to przepraszam.
Pozdrawiam, Piotr :slight_smile:

Spróbuj dowiedzieć sie co opóznia zamykanie.
Uruchom Podgląd zdarzeń i rozwiń
Dzienniki aplikacji i usług —> Microsoft---->Windows—>Diagnostic-Performance—>Działa
Kliknij na Działa. Po prawej stronie w srodkowym oknie znajdziesz rozmaite ostrzerzenia w kolejności
Data, Żródło, Identyfikator… Wyszukaj w tej kolumnie wszystko co ma numer 200 i 203
Jak kliniesz na któreś z tych ostrzerzeń wyswietli ci się informacja o czasie zamknięcia.

ID 203 powinien wyświetlic info o tym co spowodowało długi czas zamykania.
ID 200 to czas zamykania bez problemu.
ID 100 i 101 dotyczy czasu uruchamiania system, 101 pokazuje co go opózniło
Dobrze by było wiedzieć jaki to dokładnie system (wersja)

1 polubienie

Powiem szczerze, że nie mogłem znaleźć jako takiego Poglądu zdarzeń mimo szukania w przeglądarce jak go odpalić ale udało mi się znaleźć coś takiego


System to Windows 10 Home 21H2

Menu Start. Kliknij prawym przyciskiem myszy. W rozwijalnym menu jest pasek „Podgląd zdarzeń”
P.S. Przy okazji w prywatnym poście zapytaj @iJuliusz czy przejrzał by ci logi FRST.

1 polubienie


każde powiadomienie jest identyczne, jedynie różni w wierszach „identyfikator”, „poziom”, „kod operacji” i „zalogowano”

dodatkowo tak wygląda SMART:


Witam
W związku z problemem opisanym tu:

przesyłam logi:
FRST.txt (44,6 KB)
Addition.txt (55,4 KB)
Shortcut.txt (28,1 KB)

Pozdrawiam, Piotr :slight_smile:

1 polubienie

Lepiej wykonywać aktualizacje sterowników ręcznie, niż poprzez programy typu Driver Booster. Producent IObit nie ma dobrej reputacji i wiele rozwiązań antywirusowych oznacza jego produkty jako adware (PUA/PUP). W menadżerze urządzeń możesz tymczasowo wyłączyć wadliwy sterownik Bluetooth. Jakie oprogramowania antywirusowe używasz i jakimi programami wykonywałeś skany? Próbowałeś użyć dysku ratunkowego (np. Kaspersky)?

Edit: widzę, że załączyłeś logi. Sprawę pozostawiam @iJuliusz.

2 polubienia

Witaj @klos_p

Temat przeniosłem i podpiąłem logi

Daj mi chwilkę na analizę

Pozdrawiam serdecznie
Juliusz

1 polubienie

Kliknij jeszcze na ten „krytyczne” i „błędy” w podglądzie zdarzeń…pokaż opis tak jak tutaj.


Będzie wiadomo jaka usługa powoduje brak zamknięcia systemu.

Przejrzałem logi.

Wykonaj co następuje

  1. Odinstaluj Driver Booster
  2. Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST, tzn. C:\Users\PJOTRAS\Downloads
    fixlist.txt (2,4 KB)
    „Plik naprawczy został utworzony tylko dla Ciebie, nie należy go stosować na innym komputerze”
  3. Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.
  4. Po restarcie wklej plik wynikowy.
  5. Pobierz ADWCleaner
  6. Uruchom z Uprawnieniami Administratora, uruchom skanowanie.
    Jeśli znajdzie linie z Preinstalled to odznacz, resztę oczyść
  7. Wklej plik wynikowy.

Pozdrawiam serdecznie
Juliusz

2 polubienia

203 a nie 200
Nie wstawiaj screenów tylko nazwy plików, usług. Powinny być.
Aktywowałes system KMS-em, problem sprawia Sims, parę malware w systemie wykrył defender a ty sie dziwisz ze po reinstalacji jest źle.

Bo to raczej nie malware co wgrało się w kostkę UEFI ani sektor rozruchowy MBR.

Wyobraź sobie młody ze z reguły aktywuje sie system po instalacji. A jesli ktoś uzywa kmspico to znaczy że inaczej nie może. A co może KMSpico, to sobie wyszukaj. :man_facepalming:

Będę wiedział na przyszłość :roll_eyes: a laptopa próbowałem skanować wieloma antywirusami, ponieważ większość się zawieszała w trakcie. Całkowicie udało się o ile pamiętam jedynie standardowym Windows Defenderem, ESET Online i ADWCleaner. Obecnie tylko Windows Defender

Zrobiłem krok po kroku Twoje instrukcje, a oto wyniki:
AdwCleaner[C01].txt (2,4 KB)
Fixlog.txt (6,3 KB)
Żadnego słowa Preinstalled nie znalazłem

Pozdrawiam

Dziękuję

Czy przy restarcie, po naprawie FRST, system zamknął się poprawnie?

Zrób skanowanie MBAM

  • Pobierz MalwareBytes MBAM 4
  • Zamknij wszystkie aktywne programy i przeglądarki.
  • Zainstaluj MBAM w wersji na Komputer Osobisty
  • Pierwsze kroki - Wybierz wersję - darmowe Premium na 14 dni lub kontynuacja wersji podstawowej
  • Wejdź w Ustawienia w Prawym górnym rogu
  • Zakładka Bezpieczeństwo
  • Wyłącz Autouruchamianie, jeśli nie zamierzasz zostawiać programu w systemie
  • W Opcjach skanowania zaznacz trzy pierwsze z czterech dostępnych
  • Skanuj w poszukiwaniu Rootkitów
  • Skanuj archiwa
  • Użyj sztucznej inteligencji …
  • Wróć do Głównego Menu
  • Rozpocznij skanowanie, po przeskanowaniu oczyść to co znajdzie, wklej plik wynikowy.
1 polubienie

Zrobiłem screeny każdego „Błędu” i „Krytyczne”, oto one:
obraz
obraz1
obraz2
obraz3
obraz4

Restart odbył się nareszcie normalnie :grinning_face_with_smiling_eyes:
System uruchomił się poprawnie. Załączam wynik skanowania:
wynik.txt (1,7 KB)

Czyli jakiś postęp :wink:

Zrób jeszcze skanowanie ESET

  • Pobierz ESET Online Scanner
  • Uruchom z Uprawnieniami Administratora
  • Wybierz język polski
  • Kliknij Pierwsze kroki
  • Potwierdź warunki
  • Kliknij Pierwsze kroki
  • Na ekranie Zanim zaczniemy zaznacz opcje według własnego wyboru
  • Wybierz Skanowanie komputera
  • Wybierz Pełne skanowanie
  • Wybierz „Włącz wykrywanie i przenoszenie…”
  • Rozpocznij skanowanie
  • Gdy wykryje jakiekolwiek zagrożenia zapisz raport
  • Program zapyta o Wersję próbną odznacz i wyłącz
  • Udostępnij plik raportu

Na koniec zrób nowy skan FRST i wstaw pliki do wglądu

I to jest to zamykanie przez pół nocy? Z tego co wstawiłes to najdłuższe trwało ~ 8 minut a reszta w granicach 19 sekund, mając dysk o 5400 obr.

P.S. Wiedziałem ze cos nie halo, stąd sugestia do @iJuliusz ponieważ ja juz się farbarem nie bawię. Szkoda czasu.