Windows Update nie działa oraz pasek uruchamia się dosyć wolno

Witam od dawno mam problem z tym że gdy uruchamiam komputer pasek zadań wyswietla tylko godzine i ikone windowsa musze wtedy poczekać aż aplikacje sie załaduja wraz z tym zauważylem że windows update nie ładuje sie i nie moge pobrać żadnej aktualizacji przez ten błąd prosze o pomoc z góry dziękuje.

Jaki system, oraz jaki komputer.
Pierwsze do sprawdzenia, dysk twardy (programem CrystalDiskInfo)
https://sourceforge.net/projects/crystaldiskinfo/files/9.5.0/CrystalDiskInfo9_5_0.zip/download
Pobrać, wypakować, uruchomić odpowiednią wersję do twojego systemu (wersja portable nie trzeba instalować).
Sprawdzić stan pamięci w komputerze narzędziem zawartym w systemie.
Potem można badać dalej przyczynę.
Zrób screen kondycji twardego dysku i podaj tutaj.

Mam aktualnie lapka omen 17 system windows 10


O to ci chodziło?

Tak, tyle że mogłeś zmienić w ustawieniach „funkcje” w funkcje zaawansowane wartość RAW na 10[DEC] co jest bardziej przejrzyste.
Ale wygląda, że dysk jest OK (inni koledzy się wypowiedzą).
Możliwe, że trzeba będzie sprawdzić dysk również innym bardziej dokładnym programem Victoria.
Możesz sprawdzić jeszcze na początek stan pamięci lapka.
Wpisz w wyszukiwarce (lupa) pami lub diagnostyka i powinno wyskoczyć ci diagnostyka pamięci systemu Windows.
Jeśli test pamięci będzie pozytywny to na początek skorzystaj z tych metod naprawy system (jest tam naprawa Windows Update).
Jeśli nic nie pomogą to daj znać.
https://support.microsoft.com/pl-pl/windows/u%C5%BCywanie-narz%C4%99dzia-naprawy-w-systemie-windows-10-cc3cb85b-91d7-7e56-8ce1-db50b4d18d0b
Potrzebne będą dalej informacje jakie masz zainstalowane programy, oraz jakie masz w autostarcie (które uruchamiają się wraz ze startem systemu).
Musisz sprawdzić również w menadżerze zadań jak wygląda obciążenie dysku oraz pamięci.
Czy masz zainstalowany jakiś zewnętrzny antywirus?
Jeśli tak to jaki?
Jaką masz ostatnią zainstalowaną aktualizację? (aktualizacje funkcji i jakości), oraz jaką wersję systemu.


Po tych informacjach koledzy będą mieli wgląd na rzeczy, gdzie szukać przyczyny usterki systemu.
Możliwe, że masz jakąś infekcję i potrzebne będą specjalne pliki dla działu bezpieczeństwo.

Tak mam avasta

Wersja Windows 10 Home
Wersja 21H2
Zainstalowano dnia ‎19.‎04.‎2021
Kompilacja systemu operacyjnego 19044.2486
Możliwości Windows Feature Experience Pack 120.2212.4190.0

porady jak coś nic nie pomogły

Masz nieaktualny system.
Ja sugerowałbym mocno odinstalować Avasta tym narzędziem
https://www.avast.com/pl-pl/uninstall-utility#pc
ponieważ wbudowany antywirus w Windows 10 radzi sobie dobrze i nie potrzebny jest dodatkowy, który tylko zamula system.
Nie napisałeś, czy test pamięci przeszedł pozytywnie (żadnych usterek).
Jakie komunikaty system dał przy naprawie Windows Update?
Poza tym jakie masz zainstalowane programy i screen z menedżera zadań.
Dałem ci dużo wskazówek.
Musisz dać więcej informacji o jakie pytam, screeny i komunikaty.
Pokaż screen z autostartu.


PS Wydaje się, że najszybszą ostateczną metodą do naprawy systemu jest skorzystanie z funkcji resetowania systemu do stanu początkowego - (jest opcja z zachowaniem plików osobistych) lub całkowitej nowej instalacji systemu.
Oczywiście to są metody ostateczne, kiedy nie udaje się doprowadzić systemu do prawidłowego działania, jednak szybkie i wygodne.
Można również próbować naprawić system takim poleceniem w wierszu polecenia
https://www.youtube.com/watch?v=a6AJtSfKzzg
Masz wiele podpowiedzi co sprawdzić.
W zależności co zrobisz i jakie podasz wyniki działań można działać dalej.
Jeśli nie czujesz się na siłach wykonać tych wszystkich podpowiedzi… to pozostaje serwis, albo reset lub instalacja na czysto systemu.
Wygląda na to, że system od dawna się nie aktualizuje, więc przyczyna może być ciężka do wykrycia, jeśli nie masz większego obeznania.
Jeśli masz można działać dalej, w zależności czy chcesz zachować wszystkie programy i osobiste pliki, czy nie zależy ci na tym.

Można sprawdzić czy aplikacja od Samsunga wykrywa problem z NVMe, przed katowaniem powierzchni Victorią.

No właśnie zależy mi na apkach.Spróbowałem naprawić przez to polecenie na początku wykryło mi że cos tam jest wiec zrobiłem tak jak na filmie i już tego nie ma ale nadal nie działa windows update :/.


Autostart wyglada tak nie wiem czemu ale jak dobrze pamiętam wyłączałem tą opcje.Widziałem też na forum że typ miał taki sam problem I udało się go naprawić.I test pamięci poszedł pozytywnie.
Pasek przy starcie ładuje się dopiero po ok. 90 sek. + niedziałający Windows Update podsyłam jeszcze link do tego tematu o którego mi chodzi.

Wyłączałeś tę opcję?
To znaczy jaką?
Nie wygląda to dobrze, ponieważ pewnie startują ci jakieś podstawowe programy, czyli sterowniki dźwięku, pewnie też Avast.
Nie wiem, poczekaj na innych może podeślą jakieś sposoby naprawy systemu.
Ja zacząłbym od odinstalowania Avasta.
Skoro podobny problem rozwiązał nasz kolega @iJuliusz - tak więc zrób potrzebne logi i je tutaj podaj.
Wspomniany kolega jak będzie miał czas to prześledzi twoje logi i poda co robić dalej.
System jest uszkodzony w bardziej poważny sposób i najszybszą metodą byłaby instalacja systemu na nowo i ponowna instalacja aplikacji.
Jednak w sytuacji, kiedy nie chcesz tego robić to zrób te logi i zaczekaj na ich weryfikację przez kolegę @iJuliusz.
https://forum.dobreprogramy.pl/t/archwialny-04-2017-04-2024-frst/511269
PS Temat przeniosłem do działu bezpieczeństwo.

1 polubienie

Ogółem już zacząłem robić instalacje systemu na nowo robiła sie do tego momentu gdy podczas procesu instalowania windowsa doszlo do około 55% po czym wyłączało lapka i pisało „cofanie zmian” i spowrotem wróciło do mojego normalnego systemu.

Avasta tak jak wskazywałes odinstalowałem I wyłączyłem auto start.


Chodzi mi dokładnie o ten moment

Jaką metodę użyłeś do ponownej instalacji systemu?
Z poziomu systemu z zachowaniem plików osobistych?
Wychodzi, że tak i z jakiegoś powodu instalacja się nie powiodła.
Widocznie system jest uszkodzony w taki sposób, że ponowna instalacja z zachowaniem plików się wykrzacza.
Pozostaje opcja jak wyżej, zapodanie plików o których pisałem i poczekanie na kolegę, który je przejrzy i poda rozwiązanie.
Lub ponowna instalacja systemu na czysto, za pomocą nośnika instalacyjnego (pendriva), który przygotujesz narzędziem od Microsoftu.
Będziesz potrzebował jakiegoś wolnego pendriva (minimum 8GB).
Jednak taka czysta instalacja rozwiąże definitywnie problem systemu, ale niestety utracisz wszystkie programy (również te od producenta, które jeśli będziesz chciał pobierzesz ze strony wsparcia laptopa od producenta) i swoje pliki osobiste (zdjęcia, filmy, muzykę).
Tak więc najlepiej jakbyś swoje pliki osobiste zapisał na jakiś zewnętrzny nośnik.
Musisz sam zdecydować, które rozwiązanie preferujesz.
Dalsze naprawianie systemu, czy instalację na czysto nowego systemu w najnowszej wersji, czyli już zaktualizowanego.
PS Nie wyłączaj sam żadnych programów w autostarcie.
Wyłączanie niezbędnych może powodować, że system nie będzie pracował właściwie.

Aktualnie nie mam żadnego wolnego pendrive na stanie więc ta opcja odpada. A jak bym zrobiła restarta bez zachowania dokumentów zdjęć to by coś to dało? Bo wybierałem tą pierwszą opcje z zachowaniem tych dokumentów osobistych.

Pewnie tak, ponieważ masz zainstalowane jakieś programy, które mocno zakłócają całe działanie systemu, lub jakąś poważniejszą infekcję w systemie.
Tak spróbuj tej drugiej opcji.
Powinna przebiec bez problemów.
Więcej informacji o tym jakie masz zainstalowane programy i jak wygląda menedżer zadań oraz menedżer urządzeń powiedziałby wiele o systemie.
Jednak nie dałaś ich z jakichś powodów.
Nie chcesz też podać plików, do których mógłby zajrzeć kolega.
No nic, próbuj.
PS Jesteś dziewczyną czy chłopakiem, bo różnie piszesz:)

Dobra dam znać później jak poszło

Jak masz włączoną synchronizację OneDrive na swoim systemie i koncie Microsoftu - to pewnie zdjęcia i dokumenty masz zapisane w chmurze, skąd po przywróceniu systemu będzie można je pobrać z powrotem.
Jeśli i ta opcja się nie powiedzie to pozostaje czysta instalacja systemu, ponieważ naprawa zdalnie z kimś, kto nie za bardzo orientuje się w systemie, może być „pracochłonna”.
Zwłaszcza, że nie podałeś plików (dla kolegi z działu bezpieczeństwo) o jakie prosiłem i żadnych screenów.

Chyba źle…skoro brak odzewu.

Nie sorry zapomniałem odpisać:sweat_smile:
Wszystko poszło pomyślnie problem z głowy. Dzięki bardzo za pomoc jeżeli będą jakieś problemy w przyszłości to napewno tu zajrze.
Miłego wieczoru pozdrawiam:)