Witam. Tak jak w temacie, ktoś mi się włamał na router z Plusa. Reset do ustawień fabrycznych nie pomaga, bo ta osoba na bieżąco zmienia hasło. Wie ktoś może jak z tym sobie poradzić? w informatyce jestem zielony, więc proszę opisywać krok po kroku.
Dlaczego uważasz, że ktoś się włamał? Z zewnątrz raczej nie ma dostępu do routera, bo plus nie udostępnia publicznego IP standardowo. A z wewnątrz… może warto pójść z tym routerem w inne miejsce i tam go skonfigurować?
Gdyby jednak był to ktoś z zewnątrz, przez internet to gdy wyjmiesz kartę sim z routera ta domniemana osoba raczej nie będzie miała dostępu do panelu i będziesz miał możliwość zmiany wszelakich haseł.
Czemu tak sądzę? ano, zmieniłem hasło, a za 10 min wylogowało mnie z plusa i hasło sie nie zgadzało
Zresetuj , zmień nazwę użytkownika i hasło oraz klucz sieci WI-FI .
W ustawieniach routera .
Z internetu może się nie włamał tylko poprzez WiFi.
Podaj dokłądny model routera. Znajdziesz go na nalepce pod spodem routera, np. Huawei B315.
A mi to wygląda tak, jakby router nie trzymał ustawień. Wykonaj pełny reset urządzenia i skonfiguruj je poza strefą dostępu “domniemanego włamywacza”. Jeżeli tam router przestanie odpowiadać, to znaczy, że usterka dotyczy sprzętu, nie złośliwości osób trzecich.
Podłącz router do laptopa/PC kablem. Wtedy spróbuj zalogowac się na router. Jak zresetowałes do ustawien fabrycznych domyślne IP Huawei-a to 192.168.0.1 nazwa uzytkownika i hasło: admin.
Kabel do routera powinien być w pudełku od routera, zawsze daja, chyba, że zgubiłeś.
Bez pudełka nie ma gwarancji. Wszystko wygląda na to co pisał @SmellyCat
Szukaj pudełko, a w nim zasilacz do routera orygiinalny, router i jakiś kabel sieciowy i reklamuj w Plusie. Chyba, że już 2 lata po gwarancji.
@Garoz Zaraz, mam żółty kabel który podpina routera do komputera. Nic by mi te logowanie nie przeszkadzało, ale 20 kb/s średnio to słaby wynik, i dość przeszkadza
Też nie do końca to prawda - prawo stanowi jasno, że opakowanie nie jest przedmiotem sprzedaży i jego brak nie może być przyczyną odmowy realizacji gwarancji. Może natomiast być powodem odmowy przyjęcia towaru przesyłką. Odgórnie zakłada się, że fabryczne opakowanie stanowi najlepszą ochronę urządzenia i w takim powinno być dostarczane. Jeżeli ulegnie uszkodzeniu w trakcie transportu, to serwis / podmiot odpowiedzialny za urządzenie, najnormalniej w świcie może rozłożyć ręce.
Nie rozumiem tu o co ci chodzi??