Wolny dysk GoodRam SSD IRDM GEN. 2

Cześć, mam problem z ww dyskiem. Nie robiłem testów na świeżym systemie, ale te które wykonałem teraz wypadają bardzo słabo. Co może być przyczyną? Dysk zapełniony w 78%.

sam sobie odpowiedziałeś.

Przerzuć dane by zwolnić dysk do 45% i wykonaj ponownie test. Jak prędkości wzrosną to będziesz pewny, że wina leży w zapełnieniu dysku.

Jeśli na gwarancji to reklamuj. Raport smart pokazuje mnóstwo uszkodzonych bloków.
edit.
16 tysięcy godzin, to pewnie już na gwarancji nie jest :wink:

Mam go dwa lata. Gdzie te niezawodne mlc ;/

Też jestem w szoku widząc to. Może GoodRam jakoś inaczej raportuje błędy? :thinking:
@Dimatheus mógłbyś zerknąć swoim fachowym okiem?

Cytując stronę producenta:

Jako dowód zastosowania najwyższej jakości komponentów oraz niezwykłej dbałości o szczegóły, dysk IRDM objęty jest 3-letnią gwarancją bez ograniczenia TBW

Reklamuj jeśli masz dowód zakupu.

Może trim nie jest uruchomiony. Jaki system operacyjny?

Zrzuty ekranu z Windowsa 7, który chyba powinien umieć w trim :wink:

Nie zmienia to jednak faktu, że smart raportuje 600 uszkodzonych bloków.

Win7 x64

Zdarzały się wadliwe serie tych iridiumów, z jednej większej dostawy w robocie 90% zdechło, poza tym były ok…

Słabo, ponieważ dysk SSD SATA3 pracuje na płycie głównej z gniazdem SATA 2! Testy szybkości są wtedy około 2 razy gorsze, niż mogłyby być na płycie głównej z SATA3, zresztą nie tylko testy, ale w ogóle cała praca tak podłączonego dysku (SATA3 na SATA2) jest około dwa razy wolniejsza.

1lajk

Czy informacja z CrystalDiskInfo “Tryb transferu SATA/300 | SATA/600” nie świadczy o tym, że dysk jest podpięty pod SATA III? :thinking:

Odwrotnie! Sprawdzałem na jednym ze swoich komputerów, który ma SSD i płytę główną z SATA2.

Masz rację, sprawdziłem w dokumentacji. Pierwsza wartość informuje o aktualnym trybie, a druga o wspieranym. Nie wiem czemu pomyślałem, że wymienia tam tylko wspierane tryby :wink:

Masz go dwa lata. Ale z raportu godzinowego wynika, że dysk pracował właśnie nonstop przez dwa lata. To mogło go dobić. Jak na dwu letni dysk pracujący w domowych warunkach 16 tysięcy godzin przez dwa lata to imponujący wynik. Musiałeś go nieźle żyłować.

Faktycznie to Sata2. Że tego nie zauważyłem. Dzięki. Co do reklamacji to chyba mi tego nie zakwestionują ,że dysk chodził 20h/dobę.

To ile chodził jest mniej ważne, bo to SSD, a nie HDD z ruchomymi częściami, poza tym ma MTBF (współczynnik bezawaryjności) na poziomie 2 000 000 godzin, a pracował tylko 16301 godzin.

Parametr F1 (241) o wartości dziesiętnej 9822.
Zwykle podawany jest w LBA i przelicznik jest taki: LBA*wielkość sektora w bajtach/1024^4 wtedy wychodzi w Terabajtach ile wykonano łącznie zapisu.
Każdy producent jednak podchodzi indywidualnie często do tej wartości i u Ciebie jest ona podana od razu w Gigabajtach, więc łączny zapis masz na poziomie 9,59TB, ale producent widzę, że nie stosuje dla MLC ograniczenia TBW, więc powinni normalnie uwzględnić reklamację.

Toć żem przeca pisał :wink:
Reklamować.

Najpierw sprawdzić trim :stuck_out_tongue:

Otwieramy menu start, w pasku wyszukiwania wpisujemy cmd i uruchamiamy jako Administartor.

W konsoli podajemy polecenie: fsutil.exe behavior query DisableDeleteNotify i zatwierdzamy naciskając klawisz Enter

Powinna nam się wyświetlić odpowiedź zwrotna o treści DisableDeleteNotify=0 (to oznacza, że TRIM jest włączone i aktywne)Jeśli nie, wpisujemy fsutil.exe behavior set DisableDeleteNotify 0

To jest akurat marketingowa papka. Prawdziwą bezawaryjność godzinową dysku obliczamy na podstawie tego ile ma gwarancji. Przykładowo gwarancja na 3 lata. Oznacza, że od momentu włączenia dysku producent zapewnia, że będzie on działał nonstop bezawaryjnie przez co najmniej trzy lata. I na tej podstawie obliczamy godzinową bezawaryjność jaką zapewnia w ramach gwarancji producent.

3 lata to 1095 dni to 26 280h
I ma się to nijak do 2 000 000h bo gdyby naprawdę taki był współczynnik bezawaryjności producent mógłby z czystym sumieniem dawać nawet dożywotnią gwarancję.

2lajki