Wszystkie przeglądarki, poza Google Chrome, wyłączają się

Witam,

Piszę w związku z problemem, jaki wczoraj zagościł na moim laptopie. Na pewno działo się to po 20 aktualizacjach, jakie wczoraj instalował Windows, ale nie jestem pewien, czy przypadkiem już trochę wcześniej nie zaczęło się to dziać. Otóż wyłączają się wszystkie przeglądarki, najczęściej po kilku sekundach albo po próbie otwarcia jakiejś strony, wyświetlając błąd “Program (nazwa przeglądarki) przestał działać”. Jedynie Google Chrome wydaje się działać prawidłowo. Mało tego, w ten sam sposób wyłączają się nawet programy do odtwarzania filmów (AllPlayer, Windows Media Player) czy gry, które do tej pory bez problemu się włączały. Co ciekawe, z tego co pamiętam, problemy zaczęły się pojawiać od momentu, kiedy próbowałem odtwarzać jakiś filmik na jakiejś stronie. Kiedy klikałem w “play” przeglądarka się wyłączała. Wcześniej, tego samego dnia, użyłem opcji przywrócenia starszego sterownika do karty graficznej, ponieważ zauważyłem, że po aktualizacji system działa wolniej (właściwie, to dziwna sprawa, bo dopiero teraz zauważyłem, że pojawiła się jakaś aktualizacja sterownika do mojej karty, opcja automatycznej aktualizacji nie zadziałała). Co wydaje mi się istotne, przywrócenie do starszego sterownika mogło zbiec się z pobieraniem aktualizacji przez Windows, które później zainstalowałem.

 

Moja karta graficzna to AMD Radeon HD 6310 Graphics, a zintegrowana to AMD Radeon 6470M. System: Windows 7 64-bit, laptop: ASUS K53B.

 

Właściwie, to mój problem wydaje się łudząco podobny do tego, który kiedyś pojawił się na tym forum:

http://forum.dobreprogramy.pl/przegl%C4%85darki-wy%C5%82%C4%85czaj%C4%85-si%C4%99-ci%C4%85g%C5%82y-crash-t374323/

 

Wklejam logi:

 

FRST

http://www.wklej.org/id/1735555/

 

Addition

http://www.wklej.org/id/1735559/

 

Shortcut

http://www.wklej.org/id/1735561/

 

P.S. właściwie to zauważyłem, że większość programów wyłącza się dokładnie w ten sam sposób (także Office).

Otwórz notatnik systemowy i wklej:

HKU\S-1-5-21-4203751296-3443087910-3505805039-1000\...\Run: [] = [X]
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://do-search.com/web/?type=dsts=1431776311z=5dcc5513e97efb0f7a25091g7zbcdg2m0maqezdmccfrom=coruid=TOSHIBAXMQ01ABF050_538CC5X5TXX538CC5X5Tq={searchTerms}
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://do-search.com/web/?type=dsts=1431776311z=5dcc5513e97efb0f7a25091g7zbcdg2m0maqezdmccfrom=coruid=TOSHIBAXMQ01ABF050_538CC5X5TXX538CC5X5Tq={searchTerms}
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = about:blank
HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://do-search.com/web/?type=dsts=1431776311z=5dcc5513e97efb0f7a25091g7zbcdg2m0maqezdmccfrom=coruid=TOSHIBAXMQ01ABF050_538CC5X5TXX538CC5X5Tq={searchTerms}
HKLM\Software\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://do-search.com/web/?type=dsts=1431776311z=5dcc5513e97efb0f7a25091g7zbcdg2m0maqezdmccfrom=coruid=TOSHIBAXMQ01ABF050_538CC5X5TXX538CC5X5Tq={searchTerms}
HKU\S-1-5-21-4203751296-3443087910-3505805039-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = about:blank
Toolbar: HKLM - No Name - {318A227B-5E9F-45bd-8999-7F8F10CA4CF5} - No File
Toolbar: HKLM - No Name - {CC1A175A-E45B-41ED-A30C-C9B1D7A0C02F} - No File
S3 AvastVBoxSvc; C:\Program Files\AVAST Software\Avast\ng\vbox\AvastVBoxSVC.exe [X]
S2 VBoxAswDrv; \\C:\Program Files\AVAST Software\Avast\ng\vbox\VBoxAswDrv.sys [X]
EmptyTemp:

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt i umieść obok FRST w tym samym folderze.

Przeskanuj programem Malwarebytes Anti-Malware http://www.malwarebytes.org/8/

Niestety to nie rozwiązało problemu.

 

Zrobiłem wszystko wg poleceń.

 

Wklejam log po zrobieniu fixa:

http://wklej.org/id/1735827/

 

oraz wyniki skanowania:

http://wklej.org/id/1735828/

 

Program znalazł 3 infekcje, które przeniesiono do kwarantanny.

 

 

 

 

 

Nie chcę się narażać, ale chciałem zapytać tylko, czy jest jakaś szansa żeby rozwiązać ten problem?

Przeskanuj programem Dr.WEB CureIt http://www.freedrweb.com/cureit/?lng=pl

Dziękuję za odpowiedź, przeskanuję i wrzucę wyniki jak będę wieczorem w domu.

 

Edit:

Sprawdź czy problem występuje po odinstalowaniu Comodo.

Niestety, problem wciąż występuje. Chociaż niektóre programy chyba zaczęły działać, ale przeglądarki wciąż nie.

Sprawdź po odinstalowaniu Avasta.

Po odinstalowaniu Avasta problem nadal występuje :frowning:

https://support.microsoft.com/en-us/kb/331796/pl

Zrobiłem ten czysty rozruch wedle instrukcji. Niestety problem występuje nadal - wszystkie programy, które do tej pory nie działały, wciąż nie działają. Dlatego rozumiem, że mam stosować się do punktu:

 

“Jeśli po wykonaniu czystego rozruchu problem będzie nadal występować, oznacza to, że przyczyną zakłóceń nie jest program lub usługa działające w tle. W takiej sytuacji ten artykuł nie umożliwia rozwiązania problemu.u”

 

Powróciłem do trybu normalnego uruchamiania komputera.

W takim razie nie wiadomo jaka jest przyczyna problemu.

No nic, trudno. I tak dzięki Wam za zawziętość, pozdrawiam.