Polecam narzędzie idealne do tego typu operacji, jest to filtr wydziel: Chcąc oddzielić postać z obrazu możemy posłużyć się Filtrem Wydziel (Extract).
Otwieramy obraz.
Z menu wybieramy Filtr>Wydziel (Filter>Extract) lub użyj skrótu klawiszowego Alt+Ctrl+X.
Powiększamy obraz za pomocą lupki Zoom Tool i ustalamy wielkość pędzla Brush Size. W moim przykładzie ustaliłem wielkość 6.
Wybieramy narzędzie Edge Highlighter Tool i obrysowujemy postać, którą chcemy wydzielić z obrazu. Krawędź postaci powinna znajdować w środku obrysowanej zielonej linii.
Aby w późniejszym etapie edycyjnym mieć jak najlepszy wynik wydzielenia, podczas tej czynności powinniśmy zadbać o jak najdokładniejszy obrys narzędziem Edge Highlighter Tool.
Jeżeli na obrazie znajdują się fragmenty takie jak włosy można posłużyć się zwiększeniem końcówki pędzla używając nawiasów kwadratowych na klawiaturze [].
Po zaznaczeniu całej postaci wypełniamy ją narzędziem Fill Tool.
Akceptujemy OK.
Na naszym obrazie pozostanie jedynie wydzielona postać bez tła.
Aby poprawić krawędzie wydzielonej postaci, które po takich czynnościach na ogół są postrzępione dokonamy kilkukrotnego powielenia warstwy.
Na palecie Warstwy (Layers) klikamy prawym przyciskiem myszy nazwę warstwy i z menu wybieramy Powiel warstwę (Duplicate Layer) lub używamy skrótu klawiszowego Ctrl+J.
W moim przypadku dokonałem powielenia do ośmiu warstw. Zastosowanie takie pozwoli na częściowe wypełnienie braków przy krawędziach postaci.
Z menu wybieramy Warstwa>Złącz widoczne (Layer>Merge Visible).
Wybieramy narzędzie Stempel (Clone Stamp Tool). Ustalamy dla niego na pasku opcji u góry ekranu małą, twardą końcówkę pędzla i Krycie (Opacity) 100%.
Przytrzymując klawisz Alt klikamy myszką przy krawędzi postaci pobierając próbkę obrazu i samą myszką zamalowujemy widoczne ubytki.
Nie musimy się przejmować w przypadku domalowania zbyt dużego fragmentu, ponieważ w dalszym etapie użyjemy gumki.
Po domalowaniu ubytków wybieramy narzędzie Gumka (Eraser Tool). Ustalamy dla niej niewielką twardą końcówkę pędzla i wymazujemy niepotrzebne obszary przy krawędzi postaci.
Chcąc uzyskać miękkie krawędzie to w etapie gumki wybieramy małą, miękką końcówkę pędzla.
Po tej czynności mamy przygotowana warstwę wydzielonej postaci, którą możemy wstawić na inny obraz lub wstawić do niej inne tło.
W moim przykładzie, na górze ekranu, dodałem nową warstwę wypełnioną białym kolorem i zastosowałem cień na postac
źródło informacji wziąłem ze strony: www.cherub.pl polecam zdecydowanie tą stronę warta jest tych 5 złotych.