Wymiana phenom II x2 na x4

Witam, posiadam Phenoma II x2 545 BE którego niestety nie udało mi się odblokować. Obecna konfiguracja sprzętu:

AMD Phenom x2 545

Gigabyte ma770t-ud3p

ATI Radeon HD 4870 512MB DDR5 (jest to wersja od HISu z icoolerem x3 czy jakoś tak. Obecnie mam temp 51 stopni w 2d.)

Zasilacz Chieftec 450W

Dysk 500GB Seagate

4GB RAM 1333mhz (2x2GB)

Chciałbym podkręcić trochę mojego radka, żeby zwiększyć wydajność w grach. Moje pytanie czy obecnie mój procesor zwalnia kartę graficzną i czy OC karty coś się zmieni. Wymiana GPU na x4 955 coś zmieni? Wydajność w grach, większy oc CPU? Nie znam się zbytnio na sprzęcie, chociaż już powoli zaczynam coś łapać. Zależy mi na grze w full hd, czyli 512mb to trochę mało pamięci, przydałby się co najmniej 1gb? Zastanawiam się czy kupować teraz procesora, czy czekać i od razu kupić nowe CPU i GPU, a nóż ceny spadną. Coś czytałem o premierze spychacza od AMD. Z góry dzięki za pomoc.

Co sądzicie o czymś takim http://allegro.pl/amd-phenom-ii-x2-555- … 91229.html

x4 da coś tylko w grach które będą w stanie wykorzystać dodatkowe rdzenie. Ponieważ masz wersję BE sugeruję skorzystać z odblokowanego mnożnika i podkręcić procesor, na tyle na ile pozwoli przy sensownym napięciu.

Co do karty graficznej, 1gb ramu na niej przydaje się do wyższych trybów msaa w fullhd, bez tego nawet w takiej rozdzielczości 512mb ramu na karcie nie powinno stanowić problemu.

Aukcja którą wskazałeś to zwykły PhII 555, jakby to był selekt to byłby ciekawy, a tak to taka sama loteria jak w przypadku twojego 545. Osobiście wstrzymałbym się, ewentualnie zmienił platformę na 1155 jeśli fundusze na to by pozwoliły. Jeśli nie to pozostaje poczekać na AM3+ i liczyć na to że spychacz będzie tak dobry jak na to liczymy ;>