Wypowiedzenie umowy internet z końcem jej obowiązywania

Witam, potrzebuje pomocy w ułożeniu wypowiedzenia.

Powiedzmy, że umowa kończy mi się za 4 miesiące, ale już teraz chce złożyć wypowiedzenie i te 4 ostatnie miesiące normalnie płacić, tylko mieć już załatwione to, że nie będą mi jej przedłużać i nie wiem jak poprawnie ująć to w słowa, by np nie zakończyli mi umowy za miesiąc i naliczyli sobie kar.

„Oświadczam iż pragnę rozwiązać umowę z końcem jej obowiązywania (tj. 20.12.2021)”
Coś w tym stylu czy coś jeszcze trzeba dopisać by nie mogli się do niczego przyczepić?

Z góry dziękuje za pomoc!

Ja bym nie pisał o wypowiedzeniu umowy. :wink:

  1. Sprawdź w zapisach umowy, czy jest na 100% automatycznie przedłużana.
  2. Sprawdź jak regulamin przewiduje kwestie niewyrażenia zgody na przedłużenie.
  3. Napisz „W związku z umową 1, wygasającą w dniu 2, informuję, że nie wyrażam zgody na jej automatyczne przedłużenie. Tym samym rezygnuję z dalszego świadczenia przez Państwa usług po wygaśnięciu obecnej umowy w dniu 2.”
1 polubienie

Jest na pewno. Tak robi 99% usługodawców którzy zawierają umowy na czas określony. By mieć święty spokój kolega działa bardzo właściwie. Skoro ma umowę na czas określony to bardzo mądre z jego strony jest to, że chce złożyć jej wypowiedzenie na trzy miesiące przed jej wygaśnięciem. Jeżeli tego nie zrobi to naraża się na automatyczne jej przedłużenie. Nic nie szkodzi złożyć takiego wypowiedzenia - bardziej zaszkodzi jak go nie złoży.

1 polubienie

No właśnie ze wszystkich wzorów dostępnych w necie mogą się doczepić do:
Umowa ta zostaje wypowiedziana z zachowaniem przewidzianego treścią w/w umowy okresu wypowiedzenia

Dla nich okresem wypowiedzenia może być najbliższy miesiąc, bo jest to 30 dni od ostatniego okresu rozliczeniowego.

@anon7248146
Dziękuje! To już brzmi o wiele lepiej, spróbuje coś z tego skleić, bo musi zawierać te 2 kluczowe słowa, czyli wypowiedzenie umowy, a już raz miałem z nimi batalie, także wiem, że czepiają się „słówek”, także tutaj im nie dam pola do popisu.

Myślałem też czy by do nich napisać, że chce zakończyć umowę z końcem jej obwiązywania i poprosić o przesłanie przez nich wzoru wypowiedzenia, który będzie im odpowiadał?

Oczywiście do tego wzoru możesz dopisać sobie, że wypowiadasz umowę ponieważ kończy się jej okres obowiązywania i nie chcesz przedłużać jej dalej.

Dlatego lepiej nie czekać do ostatniego momentu i właśnie złożyć trzy miesiące wcześniej a nawet właśnie jak chcesz to zrobić cztery zanim właściwa umowa wygaśnie. Ten miesiąc wypowiedzenia to jest minimum ile wcześniej musisz złożyć właściwe wypowiedzenie by nie została ona automatycznie przedłużona. W dobrym guście i żeby mieć spokój warto nie czekać na ostatni moment i złożyć wypowiedzenie dużo wcześniej. Na twoim miejscu wiedząc, że umowa wygasa za cztery miesiące a nie chcesz jej przedłużać wypowiedzenie złożyłbym już teraz lub najdalej na trzy miesiące przed jej wygaśnięciem.

1 polubienie

To wcale nie jest takie proste.
Kiedyś mieliśmy w firmie problem, bo wysłaliśmy wypowiedzenie umowy wcześniej a pomimo iż w treści wyraźnie zaznaczyliśmy datę, z jaką wypowiadamy, i kiedy świadczenie usług ma się zakończyć, to operator przyjął wypowiedzenie z datą wpływu i naliczył kary. Było naprawdę dużo odkręcania.

Ale tutaj mamy inną sytuację. Bo znamy datę końca umowy. Wystarczy złożyć wypowiedzenie że wraz z końcem umowy nie chcemy jej automatycznego przedłużenia. Tutaj wszystko jest czytelne i jasne.

Nie znam się, ale nie wystarczy telefon, mail, albo czat?
W sensie że napisać, „proszę nie przedłużać automatycznie mojej umowy, tylko zakończyć ją po upłynięciu terminu”?

Uwierz mi, że w opisanej przeze mnie sytuacji także było to jasno i czytelnie napisane.

Tyle że operator oparł się na regulaminie, w którym okres wypowiedzenia liczył się od daty wpływu. W regulaminie nie było natomiast żadnej wzmianki o okresie wypowiedzenia od wskazanej daty.

@KR60

No to zasiałeś teraz ziarenko niepewności. :smiley:
U mnie jest coś takiego napisane:

Każdej ze stron przysługuje prawo do rozwiązania umowy z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia skutecznego na koniec okresu rozliczeniowego nastepująćego po okresie rozliczeniowym, w którym złożono oświadcdzenie o wypowiedzeniu.

Czyli co, najlepiej wstrzymać się do 1 grudnia?

Prawo telekomunikacyjne.

Proponuję Ci pisemnie, na przykład mailem, zdać pytanie Obsłudze Klienta o tryb postępowania aby umowa nie została automatycznie przedłużona. Na razie nie używając sformułowania „wypowiedzenie”, tak jak radził @anon7248146 .

Wypowiedzenie dotyczy aktywnej umowy, czyli obecnej albo już automatycznie przedłużonej, Ty zaś zwracasz się o nieprzedłużanie umowy z automatu.

Wymuś na nich pisemne potwierdzenie, że Twoja Umowa nie zostanie automatycznie przedłużona. Masz sporo czasu, drąż.

2 polubienia

https://techforum.wpcdn.pl/original/3X/1/b/1b2038a8ce46ff4af2eac96c1935ed8e6910b8b8.png

Z cytowanych przez Ciebie przepisów nie wynika, co nasz kolega ma zrobić w praktyce.

To, że klient ma prawo a operator ma obowiązek itd . jest oczywiste.
Ale diabeł zawsze tkwi w szczegółach.

Nic nie musi robić.

Jak rozmowa telefoniczna to trwały nośnik to ja odpadam :rofl:.

Niby nie mamy prawa nagrać konsultanta (raczej się rozłączy i może wtedy poprosi o wysłanie listu z pomocą poczty polskiej) a on nas tak…

Jak nic nie zrobi, to mu automatycznie przedłużą umowę.

Tyle warte są Twoje porady.

Nie do końca, nie ma na to paragrafu na szczęście, możesz nagrywać pracownika infolinii czy urzędnika, nawet bez informowania. W zasadzie tu nawet druga strona nie ma punktu zaczepienia, „nagrywałem, tak jak i Państwo, żeby sprawdzić w domu, czy umowa przesłana poczta jest zgodna z ustaleniami na telefon”. Jednak nie mamy prawa upubliczniać tych treści osobom trzecim, wyjątkiem jest tylko w zasadzie policja/sąd. A i w tych przypadkach takie nagranie może zostać zakwestionowane (głównie manipulacja etc).

Naprawdę? :scream_cat: