Zakup drona - pomoc w wyborze


(Alladynek) #1

Witam,

nie jestem pewny czy to forum będzie odpowiednim do zadania tego pytania. Chciałbym otrzymać jakieś opinie i porady co do wyboru drona. Budżet ok 3.5 tyś.

Czego oczekuję?

  • system GPS (powrót w miejsce startu w razie utraty sygnału nadajnika)
  • kamera FullHD lub lepsza w zestawie z opcjonalnym gimbalem
  • FPV (podgląd na żywo na ekranie smartfona lub innego urządzenia dostarczonego razem z dronem)
  • czas lotu ok 20 min. lub lepiej
  • zasięg 1-2km lub lepiej
  • dużej odporności na uszkodzenia (zapasowe osłony i śmigła) - dronem będzie czasami latał mój syn 12 letni (pod moim nadzorem)
  • dostępu do w miarę tanich części zamiennych
  • zapasowej baterii i ładowarki

Czego nie musi być:

  • dedykowanych plecaków lub innych boxów do transportu
  • kamery 4k

Zastanawiałem się nad DJI Phantomem 3 ale w interesującej konfiguracji jest czasami ciężko dostępny, a wersja 4 jest już stanowczo za droga. Może coś innego od naszych żółtych przyjaciół? Coś sprawdzonego.

Z góry dziękuję za radę i pomoc.


(mktos) #2

Tak, Phantom 3 jest bardzo dobry. Z tego jak przeglądam popularny portal aukcyjny, to za około 3000 zł da się kupić używany z więcej niż jednym akumulatorem albo nowy z jednym akumulatorem.

Nieco taniej da się kupić nowy zestaw (dwa akumulatory) DJI Spark, ale on ma krótsze loty (ok. 16 minut) i mniejszy zasięg. Jest też mniej stabilny (bo malutki i leciutki) w złej pogodzie, ale jest poniżej limitu 600 gramów, co też może mieć znaczenie, w zależności od tego, w jakim rejonie latasz.


(Alladynek) #3

Dzięki za fajne uwagi.

Jednakże na daną chwilę moje dylematy się tylko pogłębiły. Znalazłem jeszcze ofertę na DJI Mavic Pro w cenie niewiele większej niż zakładany budżet - 3,7k. Ale ta cena wydaje się podejrzana na tle innych sklepów (4,5k).

Nie znam opinii o tym sklepie ze Słowacji, a na ceneo też ich brak.

A może zakup bezpośrednio ze strony DJI? Wtedy nawet wersja Fly More Combo z dodatkowymi akcesoriami oscyluje w okolicach 4200 zł.


(asus2017) #4

Nie kupuj u niesprawdzonych sprzedawców i pod żadnym pozorem nie kupuj drona z Chin. Na temat dronów najlepiej wypowie się jakieś specjalistyczne forum.


(WODZU) #5

Zadam podstawowe pytanie - czy kiedykolwiek sterowałeś dronem?


(lordjahu) #6

Łał ale rada … właśnie z chin opłaca się bo taniej.

Co do wyboru kolegi z pytania trzy miesiące wstecz, raczej już odpowiedź dostał, bo sie nie wypowiada w temacie.


(krystian3w) #7

Albo zapomniał danych do logowania / o pytaniu.


(asus2017) #8

Widzę, że nie wiesz dlaczego się nie kupuje piwnych rzeczy z Chin, bo jak się zepsuje to zostajesz sam z tym problemem. Lord proszę pokaż mi drona z Aliexpress czy podobnych który spełnia wymagani autora.


(lordjahu) #9

DJI Spark w wersji Combo (z goglami) za około 3200zł - taniej niż w polsce o 400zł .
Jeszcze jak dojdzie kod zniżkowy to wym bardziej się opłaca.

A i pewnie nie wiesz, ale kupując w Chinach sprzęt DJI, przysługuje Ci gwarancja w kraju.


(asus2017) #10

Z tymi gwarancjami ja bym uważał (Z tą gwarancją to nie byłbym taki do końca pewien. Ja zamawiałem Sparka z GB z chińskiego magazynu, i przy rejestracji dostałem wiadomość jak poniżej - że niby jest z nieautoryzowanego źródła i roku gwarancji w EU nie ma. A tu masz kolejny wątek, który pokazuje „gwarancje” w kraju https://www.pepper.pl/kupony/dji-spark-combo-61668


(lordjahu) #11

Wątek pokazuje cenę sparka i same komentarze nie poprarte żadnym sensownym wytłumaczeniem. Jeśli chcesz konkretów to zainteresuj się tą stroną - https://dronexpert.eu/dji-care-faq-pm-46.html
Usługa DJICare, dodatkowo opcjionalna do gwarancji.


(asus2017) #12

Czy DJI Care ma zasięg międzynarodowy?

Nie, w tej chwili, DJI Care tylko w obrębie jednego obszaru na którym zostało zakupione. Jednak obszar pokrycia może być inny niż w regionie, w którym został zakupiony dron . Na przykład, jeżeli kupiłeś drona w Chinach, można zakupić DJI Care dla USA. Można stosować tylko gwarancję w przypadku napraw gwarancyjnych w Chinach, ale można użyć DJI Care, aby wymienić swój produkt na stronie oficjalnego serwisu Dji w USA.

Z tym bym polemizował:

Szukałem tematu gwarancji. DJI nie ma międzynarodowej gwarancji - tam gdzie kupione tam musi być oddane na gwarancji. Jest zapis, że za dodatkową opłatą mogą przyjąć na gwarancji lub nie - trzeba by się spytać w DJI PL czy przyjmą i za jaką opłatą. DJ Care także nie działa międzynarodowo. Czyli w skrócie - kupione w chinach odsyłane do chin W jeszce większym skrócie: LIPA.

Poczytałem - no ktoś napisał ze DJI NL naprawiło, czyli nie DJI PL. Odsyłał do Holandii w takim wypadku? Czytałem fora zagraniczne, tam każdy miał problem z DJI Care poza granicą kupna tego ubezpieczenia. Tak samo mieli problemy ze zwykłą gwarancją . Taką wiedzę mam z zagranicznych forum, typu ktoś pojechał na wakacje do Australii i nie chcieli mu tam naprawić… Wyślę maila do DJI Polska podpytam.

No to chyba faktycznie trzeba odsyłać za granicę. Tylko jak zakupie w chinach to odsyłam do Holandii? Dziwne, ale może tak to działa. Ponizej odpowiedź DJI Polska:

"W przypadku zakupu sprzętu z Chin, niestety nie ma możliwości naprawy gwarancyjnej w europejskim serwisie. Tak jak Państwo zauważyli, produkt nie posiada międzynarodowej gwarancji, w przypadku chęci skorzystania z gwarancji należy odesłać sprzęt do serwisu chińskiego. My jako autoryzowany dystrybutor niestety nie możemy możliwości realizacji takiej naprawy gwarancyjnej za opłatą. Jedynie w takim przypadku pozostaje Państwu opcja naprawy pogwarancyjnej odpłatnej.

W razie dodatkowych pytań zapraszamy do kontaktu."

to są inne rzeczy - gwarancję daje zazwyczaj producent, rękojmię sprzedawca, a extra ubezpieczenie (care refresh) jest też od DJI.

  1. gwarancji jako takiej dla sprzętu z CN w praktyce nie ma - bo odsyłka do Chin średnio fajna…chyba, że mają magazyn w EU i tam można przesłać - ryzykowne ale do wykonania.
  2. rękojmia sprzedawcy - raczej majfrend będzie zrzucał cokolwiek by się działo na naprawę gwarancyjną - ale można mieć 1/2 roku ochrony z wykorzystaniem paypal. nie wiem jaki limit czasowy jest na chargeback…
  3. extra ubezpieczenie od DJI - 1 rok, 2 wymiany, płatne chyba 50/70 eurasów. konieczność korzystania z apki, podania logów, nie modowania drona, aktualizacji itp… dość szerokie spektrum szkód, łącznie z zalaniem/utopieniem - ale trzeba mieć co wysłać - czyli takiego utopionego drona należy wyłowić. także błędy pilota (wlecenie w przeszkodę) - nie wiem jak podchodzą do lotów zimą - bo np. jest wspomniane, że ekstremalne warunki to już nie obejmuje - a minusik to poza zalecanym zakresem temp. użytkowania…

Nie ma czegoś takiego jak serwis DJI POLSKA. Każdy kupiony w Europie dron DJI jest serwisowany w Holandii, do niedawna w Niemczech. Wysłany dron do polskiego dystrybutora i tak leci do Holandii. Co do zakupu na przykładzie Sparka. Kupując go na GearBest można złożyć case przez stronę DJI na naprawę w Europie. Wtedy brany jest pod uwagę dzień aktywacji i rok od tego dnia będzie biegła gwarancja. Serwis może się nie zgodzić go naprawić, wtedy wysyłamy do Chin ale nie do GearBest a bezpośrednio do DJI (!!!) Tam jest naprawiany, procedura taka sama jak wysyłka do NL. DJI Care jeśli dokupimy czy to przez stronę, czy to w polskiej dystrybucji, wtedy możemy wysłać Sparka do NL na gwarancję i nie ma problemów, może być z GearBest i naprawią. Nie siejcie zamętu, bo gwarancja większości producentów elektroniki działa teraz na zasadzie że biegnie od dnia produkcji lub aktywacji, ewentualnie od daty zakupu.

Idiote nie idiota jak sobie poczytałem komenty na Amazonie jak sparki spadają no to średnio to wygląda :

12 Gdzie jest DJI Care dostępna?

W tej chwili DJI Care jest dostępna tylko dla klientów z USA, Kanady, krajów Unii Europejskiej, Wielkiej Brytanii, Australii, Hong Kongu i Chinach kontynentalnych. Można sprawdzić, czy DJI Care jest dostępny w Twoim kraju na DJI Store.

Polecam przeczytać https://www.dji.com/service/policy?site=brandsite&from=footer

How to Obtain Warranty Service

If a product does not function as warranted during the warranty period, you may obtain after-sales service by contacting DJI’s local service center as provided in Part III of these Policies or through http://www.dji.com/support . You will need to provide a valid proof-of-purchase, receipt or order number (for DJI Direct Sales) for the warranty service.
Charges may apply for services not covered by this Limited Warranty. Please contact DJI for information specific to your location.
Please note that the warranty service is only available in the respective DJI service regions where you purchased your DJI product.


(Alladynek) #13

Krystian3w - Nic się nie zapomniało. Mam włączone śledzenie tego wątku. Nie pisałem nic, bo nie było zainteresowania tematem, a niektórzy moderatorzy nie lubią jak się pisze posta pod własnym postem.

Na daną chwilę nic nie kupiłem. Zbieram dodatkowe fundusze na ewentualne świadectwo kwalifikacji i jestem gotów poczekać do lata gdyż wtedy ma mieć promocję drone od firmy Azure. Z filmików reklamujących ma być lepszy od Mavica Pro bo będzie miał możliwość samodzielnego omijania przeszkód w trybie tracking, a Mavic ma tę opcję tylko przy automatycznym powrocie.

Wodzu - tak sterowałem. Jestem aktualnie posiadaczem jakiegoś chińskiego drona za małą kwotę (podobny do Symy 5X). Brak stabilizacji, potrzeba kalibrowania drążków po każdym starcie i 5 minut lotu (tylko 1 bateria) dało mi jakieś pojęcie o sterowaniu dronem. Dlatego mam apetyt na coś fajniejszego co dodatkowo ma wiele wspomagaczy. Mieszkam na wiosce (dookoła lasy i łąki), mam dużą działkę, więc jest teren do testów.


(asus2017) #14

Nie oglądaj filmów reklamowych to najgorsze co może być oglądnij filmy na YT użytkowników i popytaj się na forach o dronach o twój model co chcesz zakupić.


(lordjahu) #15

A, czyli celujesz w drony profesjonalne ?


(asus2017) #16

Tak można było wywnioskować po pierwszym poście.


(lordjahu) #17

Niekoniecznie. Np. Mavic Pro spełnia te wymagania a jakoś pozwoleń na niego mieć nie musisz :slight_smile:

DJI Phantom 3 - a w jakiej konfiguracji poszukujesz ?


(Alladynek) #18

Asus2017 - na razie tylko ten jeden filmik oglądnąłem i poczekam na więcej. Dron na razie nie jest dostępny w sprzedaży, premiera jest zaplanowana na lato 2018. Pomyliłem się w nazwie. Nie Azure tylko Autel Evo. Nie śpieszy mi się, bo chcę zrobić zakup raz i to na dłuższy czas, więc poczekam na filmiki użytkowników, którzy to potestują.

A filmik to ten: https://www.youtube.com/watch?v=ULPp0p-GQBA

Lordjahu - niekoniecznie profesjonalne. Dla mnie profesjonalnym to już DJI Inspire. Bardziej celuję w coś solidnego co da sporo frajdy nie tylko z latania, ale także oko nacieszą nagrania. Jak już wspominałem dookoła mam mnóstwo lasów i innych miejsc pełnych pięknej przyrody - chętnie zobaczę to z innej perspektywy i chciałbym by to było dobre ujęcie.

Nie chcę się bawić w pośrednie kroki. Najpierw kupić Sparka za 2500-3000, a dopiero jak mi się spodoba to coś lepszego, nie wchodzi w grę. Będę już sporo kasy w plecy. Nawet jak odsprzedam używany.

Mavic Pro już podchodzi pod pozwolenie, czy raczej świadectwo kwalifikacji. Drony do 600g tego nie wymagają. Mavic ma już ~750g. Dlatego celuję w dodatkowy wydatek na zdobycie tego świadectwa. Tym bardziej, że w mojej miejscowości co roku jest obchodzone święto i na potrzeby naszej społeczności chciałbym jakiś filmik nagrać (nie komercyjnie), ale by latać w pobliżu zgromadzeń ludzi trzeba już ten papierek mieć.

Z Phantomów raczej zrezygnuję. Jednak problem z transportem go skreśla, skoro są takie fajne rozwiązania jak w Mavic Pro czy Autel Evo.


(lordjahu) #19

Jc to pisz, może coś się uda załatwić :slight_smile:


(asus2017) #20

Co to znaczy JC drona wolałbym kupić w sklepie niż od nieznanej osoby.