Zapisanie obrazka do zmiennej

Małe pytanko:

Czy da się zapisać obrazek do zmiennej w flashu?

Otóż chciałbym użyć jednego obrazka przykładowo przedstawiającego drzewko kilka razy w zależności od jakiśtam czynników przez które nie wiadomo dokładnie ILE tych drzewek będzie.

Proszę o szybką odpowiedź ^^

do zmiennej przypisujesz albo adres obrazka ( jak wczytujesz go osobno ) albo jego nazwę ( jak masz go w bibliotece - preferuję to ), potem ładujesz ( wstawiasz ) ile razy ci się podoba

a jak dodać obrazek do biblioteki :?:

I jak proponowałbyś to zrobić?

Plik / Import / Import do biblioteki - wskazujesz obrazek, jak chcesz wstawić obrazek do jakiegoś movieClip’a to po prostu

“this.nazwa_clipa.loadMovie(‘nazwa_obrazka_w_bibliotece.xyz’);”.

jeszcze jedno:

jak prawidłowo odczytuje się liczbę z 2 wymiarowej tablicy?

MojaMapa = [ 

[1,1,1,1,1,1,1,1,1]

[1,0,0,0,0,0,0,0,1]

[1,0,0,0,0,0,0,0,1]

[1,0,0,0,0,0,0,0,1]

[1,0,0,0,0,0,0,0,1]

[1,0,0,0,0,0,0,0,1]

[1,1,1,1,1,1,1,1,1]

]

[...]

liczba = MojaMapa[a][b];

[...]

(a i b to są liczby z pętli które zwiększają się)

No i pisze mi “undefined.” Co robię źle?

żywcem z manuala wyciągnięte:

var twoDArray:Array = new Array(

     new Array("one","two"),

     new Array("three", "four")

);

i żeby wyciągnąć

trace(twoDArray);


// albo 


for(i=0;i
     for(j=0;j
          trace(twoDArray[i][j]);

Dzięki. Ale jak potem przypisać liczbę do zmiennej?

var liczba:Number = twoDArray_[j];_

Nie działa :frowning:

Napisałem przy pomocy:

http://help.adobe.com/pl_PL/ActionScrip … -7ee9.html

var MojaMapa:Array = new Array(

	new Array("1","1","1","1","1","1","1","1","1");

	new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","1");

	new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","1");

	new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","1");

	new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","1");

	new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","1");

	new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","1");

	new Array("1","1","1","1","1","1","1","1","1");

);

function maluj(MojaMapa) {

	//for (var i = 0; i
    for (var a = 0; a<9; ++a){

		for (var b = 0; b<7; ++b){

			trace(MojaMapa[a][b]);

		}

	}

}

maluj(MojaMapa);

I teraz wyskakuje błąd:

Tracę cierpliwość :twisted: Powiedzcie co mam źle :?

var MojaMapa:Array = new Array(

   new Array("1","1","1","1","1","1","1","1","1"),

   new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","1"),

   new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","1"),

   new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","1"),

   new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","1"),

   new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","1"),

   new Array("1","0","0","0","0","0","0","0","1"),

   new Array("1","1","1","1","1","1","1","1","1")

);

function maluj(arr) {

    for (var a = 0; a
      for (var b = 0; b
         trace(arr[a][b]);

      }

   }

}

maluj(MojaMapa);

BTW to co chcesz chyba osiągnąć da się bez tablicy - bo jak będziesz potrzebował tablice 500 na 400 to się zajedziesz w kopiowaniu

for (var a = 0; a<8; ++a){

    for (var b = 0; b<9; ++b){

      	if (a!=0 && a!=7 && b!=0 && b!= 8) trace(0); else trace(1);;

	}

}

P.S. Cierpliwość to jedna z najważniejszych cech w programowaniu, nie poddawaj się.

wszystko działa :smiley:

a jaka jest komenda na powielanie movie clipa z biblioteki w celu wykorzystania go tyle razy ile jedynek jest w tabeli?

http://www.google.com/search?q=duplicat … 8&oe=utf-8

sorry że odświeżam temat (z przed miesiąca) ale bardzo proszę o pomoc ![-o<

Otóż mam problem. Nie działa mi funkcja include :oops:

W czym problem:

Otóż zrobiłem sobie funkcję include do mojej gierki ale wyświetla mi się błąd:

include który zrobiłem jest taki:

#include "lev1pl1.as";

Nie rozumiem w czym problem! Plik lev1pl1.as i gierka są w tym samym folderze. Wcześniej mi to działało i nagle nie działa :frowning: Nie pamiętam co zrobiłem w każdym razie plizz o szybką odpowiedź !!

Z góry dzięki za odpowiedź. Plizz pomóżcie!

Dałeś niepotrzebnie średnik na końcu linii :).

Dzięki :smiley: Kurde najtrudniejsze są do wykrycia te najgłupsze błędy :stuck_out_tongue:

A jak chciałbym moviclipa wczytać z biblioteki? Jak to zrobić? Mógłby ktoś wrzucić linka jak wczytać movieclipa z biblioteki a potem go usunąć(oczywiście nie z biblioteki tylko ze sceny).

@potrex. PPM na movieclipie w bibliotece, wyberasz ‘Linkage…’, zaznaczasz ‘Export for Actionscript’ i ‘Export in first frame’. Ustalasz sobie ‘Identifier’ i korzystasz z funckcji ‘attachMovie()’. Poza tym wszystko masz w helpie (F1) :).

potrex , nazwij proszę temat konkretnie, bez zbędnych problemów w nazwie. Inaczej wyciągnę konsekwencje. Przeczytaj ten temat.

viewtopic.php?f=16&t=394978

Mam kolejny problem :? Chcę zrobić coś takiego że po kliknięciu na znaczek, znaczek zmienia się na inny. Zrobiłem kilka znaczków (klatka po klatce w movieclipie). No i piszę kod:

on(release){

	kodklik1 += 1;

	if(kodklik1 == 5)

	{

		kodklik1 = 1;

	}

	bohater.gotoAndPlay(kodklik1);

}

niestety nie działa. Jeżeli jednak zmieniam na buttona to z kolei nie działa:

przycisk1.swapDepths(2000000);

która utrzymuje movieclipa na wierzchu. No i mam problem… Jak to zrobić żeby przycisk mi i działał i był na wierzchu #-o

this.gotoAndStop(kodklik1);

Poza tym skorzystaj z MovieClip._currenframe i nie umieszczaj kodu AS na movieclipie, a na timeline. Poczytaj manuala (F1).

sorry, że takie głupie pytania zadaję ale:

nawet jeśli właduję go do timeline to jak będzie odczytywał kliknięcie na movieclipa?

PS: Może jeszcze do końca nie kumam budowy flasha bo wcześniej było PHP :expressionless: Tyle że tamto było bardziej… opierające się na kodzie? :smiley: