Zestaw komputerowy złożony przez syna. Pomoc dla Laika

Witam. Potrzebuje pomocy osob ktore sie na tym znaja, poniewaz sam jestem laikiem. Syn zlozyl zestaw w serwisie xkom. Czy znalazla by sie zainteresowana ocenic ten zestaw jak i stwierdzic czy to bedzie ze soba dzialac. Zasilacz sobie poradzi?

Dziekuje za kazda uwage.
Pozdrawiam

Daj mu wolną rękę… :sunglasses:

1 polubienie

Daj syna do klawiatury :wink: Niech wyjaśni dlaczego SSD 500 + HDD 1000 zamiast SDD 2000? Dlaczego taki zasilacz? Dlaczego 11 gen a nie 13 (np i3-13100F zamiast i5-11400F)?

1 polubienie

Wszystko spoko, ale wziąłbym zasilacz półmodularny, dysk albo tańszy albo 1TB i karte RTX 3060.

1 polubienie

Zasilacz jak wyżej do wymiany i ja bym poszedł w mocniejszy o co najmniej 100W - dla bezpieczeństwa. Z zasilaczami jest z autami - mocniejszy silnik powinien dłużej wytrzymać, przynajmniej teoretycznie XD (patrz auta ciężarowe)

Reszta spoko, zamiast tego hdd mógłby być ssd 1TB np od goodrama. Rozumiem zamysł - młody pewnie chce mieć dysk awaryjnie na „magazyn danych” stąd osobny.
Też takie rozwiązanie stosuję, tyle że wsadziłem ssdka właśnie od goodrama - najstarsza sztuka ma z 5 lat i nic się nie dzieje.
Cenowo lepiej oczywiście wyjdzie zwykły hdd (ja preferuję seagate i toshibę).

1 polubienie

Do ogladania stron? Tak. Do gier nie.

1 polubienie

BEZEDURA cytując klasyka polskiego kabaretu.
Zestaw z RTX 3060 weźmie góra 350W.

1 polubienie

Zestaw jest w porządku, jedyne co bym zmienił to pozbył się dysku talerzowego i kupił jeden większy SSD.

Karta graficzna również jest dobra (jeśli monitor ma rozdzielczość Full HD), ale to konstrukcja z 2018 roku - rozważyłbym 3060 jeśli budżet pozwala.

Zasilacz jest dobry, poradzi sobie bez problemu z mocniejszymi kartami czy procesorami.

Ma wolną rękę. Z tym że ja finansuje ten „projekt” to wolę mieć pewność że 1. To odpali i 2. Chwilę później nie spłonie :smiley:

Jak syn wróci to go poproszę do Ciebie na stronę.